• rebeccaaa

    Köpa bakredskap BEGAGNAT

    Hej

    Jag har precis börjat baka mer än innan och skulle behöva ex tårtförvaring, vispar, skålar och så vidare. Givetvis äter andra av det jag bakat.

    Hur ser ni på att köpa bakredskap begagnat? Tycker ni att det är "ohygieniskt" eftersom man inte vet var det kommer ifrån? Eller känns det okej om man(såklart) diskar noga innan?

    Skulle behöva lite tips och råd från er med erfarenhet ???? vill inte spendera en förmögenhet på saker samt tänker lite extra på miljön

  • Svar på tråden Köpa bakredskap BEGAGNAT
  • Mortiscia80

    Naturligtvis ok om det är saker som man verkligen kan göra rent, men plastbunkar skulle jag inte köpa t ex för de är så billiga ändå att man vill ha sånt fräscht och utan repor etc.

  • nnnnnnnn

    Jag har köpt (nästan) allt av metall på loppis tex vispskålar, decilitermått, halvlitermått, litermått och måttsatser. Även handvisp liknande.
    Allt sådant som är av metall håller ju i evigheter och det känns bäst att köpa på loppis istället för att bidra till att nya tillverkas.

  • nnnnnnnn

    Även sådant av glas, glömde jag skriva!
    Tårtfat, uppläggningsfat, kakfat, förvaringsskålar och vispskålar av glas.

    Plast är jag mer skeptisk till. Det blir repor och plasten utmattas, äldre plast kan innehålla allt möjligt. Så det undviker jag.

  • rebeccaaa

    Åh tack så mycket, då kör jag på begagnat och köper nytt om jag behöver köpa några plastprodukter!

  • neverpreggo

    Jag tycker inte att det är konstigt alls att köpa begagnat. Många bakar eller lagar mat hos andra, på jobb etc. Plastbunkar är sällan i bra skick om det inte är Tupperware eller annat dyrt märke men då brukar folk vilja spara dessa:) Fick nyligt några bunkar i ok skick av en bekant och tvekar inte alls att använda det. Tårtfat, kaklådor och tårtboxar är ofta något som bara står hemma hos folk. Tvekar inte med andra köksredskap på loppis heller.

Svar på tråden Köpa bakredskap BEGAGNAT