Vad kan denna mannen vilja?
För ett par månader sedan kom jag och mitt ex överens om att separera.
Vi har haft brist på kommunikation länge och har så många olika egenskaper som krockar. Det har nog varit mer tärande för mig än för honom för jag har varit den som anpassat mig mest och ändrat mig mest för att underlätta för oss. Nu är det sån enorm frihet att vara själv och bestämma över sitt eget helt och hållet.
Men iallafall. Vår separation blev nog lite oväntad för honom. Jag har tänkt på det länge och när jag till sist frågade om det inte var lika bra att sära på oss så svarade han bara ja, och det nappade jag direkt på och han flyttade samma dag. Vi var aldrig osams. Jag hjälpte honom att packa och bära till bilen och vi kramades hejdå.
Sen dess har han sms:at, ringt och velat hitta på saker som han aldrig ville göra när vi var sambos.
Han säger även att hans hälsa har blivit dålig, han har svårt att sova och äta och sexlusten har minskat. Han känner sig ensam och arg.
Igår skulle vi ses och käka lunch. Han berättade då att han varit ute och festat med en kompis dagen innan och var lite bakis och ville ha skjuts. Trevligt med utekväll tyckte jag, och frågade var de hade varit. Då sa han ett ställe, som han senast för några veckor sedan sa inte fanns kvar längre.. jag orkade inte ifrågasätta honom så jag ställde bara följdfrågor och det blev uppenbart att han hittade på. Varför hittar man på att man varit ute? Var det för att få skjuts?
Han ville även betala för lunchen vi åt, och hjälpa mig med att köpa en grej till min dammsugare. Saker som jag bara drömde om när vi var tillsammans.
Jag tycker mycket om honom, och bryr mig om honom. Jag kan tänka mig att ha honom kvar i mitt liv (med måtta) men inte i en relation. Jag tror inte att jag har de där kärlekskänslorna kvar. Men jag vet inte ens om det är en relation han är ute efter.
Med tanke på att jag aldrig fått några konkreta svar av honom på flera år så lär jag inte kunna fråga vad han är ute efter, eller fråga kan jag men jag kommer inte få ett ärligt svar.
Därför ställer jag frågan till er där ute. Om ni får spekulera fritt, vad tror ni att han är ute efter om ens något? Han kanske bara är ensam liksom..