Anonym (..) skrev 2021-12-07 18:13:14 följande:
Ja jag tror det är vanligt med sånahäe tankae..man förbereder sig att bli förälder..man vill såklart att barnet är friskt osv.. o sen tänker jag att man som förstagångsförälder är extra orolig för man har ingen aniiing om hur det är eg att ha barn ..jag nojjar mig för mkt men mkt fallee nog på plats när barnet väl kommer o vi har mkt hormoner just nu som flödar i kroppen. Jag vet inte men jag skrattar, gråter o gapar på en dag ..humöret svänger snabbt haha.. idag grät jag senast för att killen skulle till tandläkarn o ja hade saknat han så hahah inte så normalt att gråta för kom jag sen på hahaha
Haha igenkänningsfaktor på den! Jag har noll tålamod och blir arg på i princip allt, men det är nog hormonerna som du säger. Sedan har jag fått en massa krämpor så det är omöjligt och sova bra, hoppas du slipper lindrigare undan när du kommer upp i de här veckorna. Ja det tänker jag också på, hur det blir sen när barnet kommer men de mesta av min oro handlar om att inte veta om man får ett friskt barn och så löjligt som hur det ser ut. Skäms för att jag tänker så. Det är jobbigt att inte ha någon kontroll.