• babyba

Vaknar mitt i natten,hur ska man orka jobba?

Är gravid i vecka 26 och senaste månaden kan jag vakna allt mellan kl 03-05 utan att kunna somna om,det börjar bli olidligt och undrar hur ni som har samma problem orkar jobba heltid? Jag går sönder dessa dagar jag vaknar 03.Ska man medicinera varje dag eller vad ska man göra ?

• Svar på tråden Vaknar mitt i natten,hur ska man orka jobba?
  • Tobbana

Jag har det så själv med. Man får bara bita ihop. Som tur är har jag det bara så ca 3 av fem nätter.

• Loremipsum

Jag har samma grej å är bara i vecka 8.. hoppas det blir bättre snart men verkar ju inte så Iom denna tråden heheh.

Jag vaknar vid 2,3 å är kissnödig samt superpigg. Hjärnan börjar tänka på fullt, å seN Blir jag hungrig vilket leder till illamående. Kul!!! Lyckas jag somna om vaknar jag snart kissnödig igen. Så lär ju iallafall vara van vid sömnbrist om det blir en bebis i slutändan hehe?

Saker som funkar (sådär) för mig; acceptera läget. Gå upp, drick lite varm mjölk. Läs. Försök sen lägga dig å vila igen, somnar du inte så gör du inte. Tänk att det är övergående, temporärt. Visualisera att jag ligger i en kanot, tittar upp mot himlen, berg å dalar runt mig, försöker ?svepas med??

Svar på tråden Vaknar mitt i natten,hur ska man orka jobba?