• Anonym (Räkan)

Är du bitter? i ofrivilligt celibat eller besviken på tjat om sex?

När man läser här på FL slås jag av att många lever i förhållande med sexuell obalans.

Känslan är att det maler ner förhållanden.

Jag är också i ett sånt förhållande älskar min fru men vi har aldrig sex känner att jag snart ger upp.

Är det fler som är på väg att lämna på grund av sexuell obalans eller är det någon som hittat tillbaka till varandra sexuellt efter år av ökenvandring?

• Svar på tråden Är du bitter? i ofrivilligt celibat eller besviken på tjat om sex?
  • theotherone

Kort svar: nej. Om den ena inte vill, blir det inget av.

• Anonym (Nej)

Nej. Jag vill inte heller ha sex men ställer upp ändå en gång i veckan och fejkar varje gång.

• Limpo

Jag lever i ofrivilligt celibat för min fru tycker att vi haft tillräckligt med sex. Det här har nu varat i några år vi är bägge pensionärer.

• Anonym (Nej)
    Limpo skrev 2021-12-09 12:56:38 följande:

Jag lever i ofrivilligt celibat för min fru tycker att vi haft tillräckligt med sex. Det här har nu varat i några år vi är bägge pensionärer.

Du får försöka tänka att det inte beror på dig utan mer att det för många kvinnor inte är skönt med sex.
  • Anonym (JP)

Inte bitter men ledsen. Känner mig äcklig och oälskad. Jag har haft tankar på att lämna ibland men om inte ens den man älskar och lever med vill ta i en vem skulle då vilja göra det?! Det är inte värt risken att bli ensam resten av livet och inte värt att bara få träffa barnet varannan vecka.

• Anonym (Låt naturen ha sin gång)

Har tröttnat på sex i alla mina förhållanden och känt en enorm press av det sexuella tvånget.

Hade gärna levt själv men nu mer än någonsin är kostnaderna för att leva själv och klara ett boende på en vanlig inkomst nästan omöjligt. Jag känner mig tvingad till samboskap nu på ålderns höst, något förmodligen alla kvinnor mer eller mindre gjort genom historien med undantag för de gyllene åren mellan caa 1970-2000 ca då kvinnor kunde leva på sina löner i vårt land och inte behövde männen för sin försörjning.

Jag tror det är väldigt få kvinnor som njuter av sex i sina relationer. Det verkar som de flesta sällan eller aldrig har sex när samtalen väl kommer på tal.

Varför streta emot biologin och tvinga kvinnor till något som inte är naturligt för de flesta förutom i barnalstrande syfte och stark förälskelse.

Tror män och kvinnor har helt olika mål med relationer och passar väldigt dåligt ihop. Mäns tjat blir olidligt efterhand.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Låt naturen ha sin gång) skrev 2021-12-09 14:14:32 följande:

Har tröttnat på sex i alla mina förhållanden och känt en enorm press av det sexuella tvånget.

Hade gärna levt själv men nu mer än någonsin är kostnaderna för att leva själv och klara ett boende på en vanlig inkomst nästan omöjligt. Jag känner mig tvingad till samboskap nu på ålderns höst, något förmodligen alla kvinnor mer eller mindre gjort genom historien med undantag för de gyllene åren mellan caa 1970-2000 ca då kvinnor kunde leva på sina löner i vårt land och inte behövde männen för sin försörjning.

Jag tror det är väldigt få kvinnor som njuter av sex i sina relationer. Det verkar som de flesta sällan eller aldrig har sex när samtalen väl kommer på tal.

Varför streta emot biologin och tvinga kvinnor till något som inte är naturligt för de flesta förutom i barnalstrande syfte och stark förälskelse.

Tror män och kvinnor har helt olika mål med relationer och passar väldigt dåligt ihop. Mäns tjat blir olidligt efterhand.

Varför måste du bo med en man? Tycker att kompisboende (kombo) borde vara mer vanligt än vad det är... Varför inte bo två eller tre singelkvinnor ihop liksom? :) Jag hade kunnat tänka mig att bo med en annan kvinna. ALDRIG att jag hade flyttat ihop med en man. 
    Anonym (Anonym) skrev 2021-12-09 14:21:12 följande:
    Varför måste du bo med en man? Tycker att kompisboende (kombo) borde vara mer vanligt än vad det är... Varför inte bo två eller tre singelkvinnor ihop liksom? :) Jag hade kunnat tänka mig att bo med en annan kvinna. ALDRIG att jag hade flyttat ihop med en man. 
    Tycker inte det är så lätt att bo ihop med vuxna om man inte har en intimare känslomässig relation och inte så många som verkar vilja detta och samtidigt singlar. Men det kanske blir något mer förekommande desto sämre folk får det ekonomiskt vid skilsmässor.
  • Mimosa86
    Anonym (Låt naturen ha sin gång) skrev 2021-12-09 14:14:32 följande:

Skitsnack! Jag är kvinna och hade aldrig kunnat vara i en relation utan närhet och värme. Om man tror att sex är in, ut och sprut så har man verkligen inte fattat vad sex faktiskt är.

Jag som kvinna behöver känna mig åtrådd, jag vill att min man ska vara attraherad av mig, jag vill ha heta kyssar och känna mig älskad. Inte bara planera hur många falukorvar som ska stekas till familjen eller att hur omogna tvättar som ska hängas.

Passion. Gnistor. Sprak och glöd.

Fan va trist livet blir annars
  • Anonym (Nja)

Nja, bitter skulle jag inte säga men jag saknar att ha ett sexliv, så är det ju. Däremot har det ingen betydelse för relationen att vi inte har sex, den går på som den gör ändå. Klarar man inte av att ha en relation utan sex känns det som att man behöver ändra om i prioriteringslistan, liksom ska man ge upp en i övrigt bra partner bara för att man inte får ligga...? Det känns som kortsiktigt tänkande.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Låt naturen ha sin gång) skrev 2021-12-09 14:34:15 följande:
    Tycker inte det är så lätt att bo ihop med vuxna om man inte har en intimare känslomässig relation och inte så många som verkar vilja detta och samtidigt singlar. Men det kanske blir något mer förekommande desto sämre folk får det ekonomiskt vid skilsmässor.
    Kanske inte... tänker att det beror på hur stort ens rum är, och om man jobbar/studerar olika tider så kanske man får mycket egen tid hemma ändå...
  • Anonym (Fejkelifejkar)

Jag fejkar att jag vill ha sex för att jag verkligen älskar den där känslan av när han håller om mig efter sex. Tror vi har sex oftare än andra par trots att jag inte är så kåt av mig alls längre. Bara närhetsbehov för mig.

• Anonym (Äldre gift)

Jag är äldre kvinna som inte velat ha sex på flera år det ger mig inget längre. Men jag vet att min gubbe har behov av sex (utlösning).

För mig är det med glädje jag ger honom det med hand och ibland mun. Jag har en glad och go gubbe hemma.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Äldre gift) skrev 2021-12-09 17:51:29 följande:

Jag är äldre kvinna som inte velat ha sex på flera år det ger mig inget längre. Men jag vet att min gubbe har behov av sex (utlösning).

För mig är det med glädje jag ger honom det med hand och ibland mun. Jag har en glad och go gubbe hemma.

Man måste inte använda en annan människa för sina sexuella behov.... men om det är ok för dig så...
  • Anonym

Min sambo vill inte ha sex. Jag är bitter över detta

/ mvh en kvinna

• Anonym (Räkan)
    Anonym (JP) skrev 2021-12-09 13:49:08 följande:

Inte bitter men ledsen. Känner mig äcklig och oälskad. Jag har haft tankar på att lämna ibland men om inte ens den man älskar och lever med vill ta i en vem skulle då vilja göra det?! Det är inte värt risken att bli ensam resten av livet och inte värt att bara få träffa barnet varannan vecka.

Ledsen stämmer rätt bra för mig också, jag är nog rädd för att bli bitter och ångra mitt val oavsett om det är att lämna den jag älskar eller att acceptera sexlöst förhållande.
  • Anonym (Vad jag minns)
    Anonym (Räkan) skrev 2021-12-08 20:38:09 följande:
    Är du bitter? i ofrivilligt celibat eller besviken på tjat om sex?
    När man läser här på FL slås jag av att många lever i förhållande med sexuell obalans.

Känslan är att det maler ner förhållanden.

Jag är också i ett sånt förhållande älskar min fru men vi har aldrig sex känner att jag snart ger upp.

Är det fler som är på väg att lämna på grund av sexuell obalans eller är det någon som hittat tillbaka till varandra sexuellt efter år av ökenvandring?
    Vad jag minns så kallas det rätt till sex och rätt till någons kropp när män i ofriviligt klagar eller diskuterar om sin situation.

Är det andra regler som gäller nu plötsligt?
  • Anonym (Räkan)
    Anonym (Vad jag minns) skrev 2021-12-09 19:20:56 följande:

Vad jag minns så kallas det rätt till sex och rätt till någons kropp när män i ofriviligt klagar eller diskuterar om sin situation.

Är det andra regler som gäller nu plötsligt?

Det handlar väl inte om rätt till någons annans kropp.

Varje människa ska väl ha rätt till sin egen kropp och sina egna känslor. Man kan välja att dela sin kropp och sina känslor med en annan människa.

När någon man valt att dela allt med inte längre vill (dela känslor eller vars fysisk) kan man välja att fortsätta att dela med sig och stanna eller lämna eftersom ingen har rätt till någon annans känslor eller kropp.

Lätt som en plätt, eller?

Men det gör jävlar så ont. Att lämna någon man älskar.

Eller stanna kvar och riskera att bli bitter.
  • Anonym (HH)

Jag kommer eventuellt att lämna. Jag är kvinna, gift med en man, och det är öken sen två år tillbaka. Var halvtorrt redan innan. Började väl gå utför för fem år sedan ungefär.

Anonym (HH) skrev 2021-12-09 21:08:37 följande:

Jag kommer eventuellt att lämna. Jag är kvinna, gift med en man, och det är öken sen två år tillbaka. Var halvtorrt redan innan. Började väl gå utför för fem år sedan ungefär.

Varför tror du din man tappat intresset för sex med dig?

Finns en annan tråd härinne ställd till män som inte vill ha sex med sina fruar eller partners men ännu ingen som svarat. Hade ni mycket sex första åren?
Svar på tråden Är du bitter? i ofrivilligt celibat eller besviken på tjat om sex?