• Lojjjssan

    Follikel 11mm CD 17

    Hej!

    Har konstaterad PCOS, senaste mens var 24e november och jag har tagit Letrozol enkelkur. Idag CD 17 kunde gyn bara se 1 follikel motsvarande 11 mm. Hon visste inte om den skulle ge ägglossning. 

    Har annars en cykel på 33 dagar, innan jag fick PCOS i augusti. Så enligt den cykeln borde jag ha ägglossning tisdag nästkommande vecka. 

    Några med erfarenheter? 

  • Svar på tråden Follikel 11mm CD 17
  • Jag är bara jag

    Äggblåsor som passerat 10 mm brukar släppa ägg. Ge inte upp än. Jag skulle göra insemination en gång och hade en rackarns seg äggblåsa, men sent omsider växte den på sig.

  • Lojjjssan
    Jag är bara jag skrev 2021-12-10 18:10:48 följande:

    Äggblåsor som passerat 10 mm brukar släppa ägg. Ge inte upp än. Jag skulle göra insemination en gång och hade en rackarns seg äggblåsa, men sent omsider växte den på sig.


    Nej hoppet är ju det sista som lämnar en! 

    Hur gick det då? Blev du gravid? 

    Om den växer 2 mm per dag borde jag rimligtvis ha ägglossning om ca 5-6 dagar? Kan man ha det på CD 17, är det normalt? Jag hade vid dagens VUL typ 15 äggblåsor på höger sida och mindre på vänster sida plus 1 st som var 11mm. 
  • Jag är bara jag
    Lojjjssan skrev 2021-12-10 20:28:07 följande:
    Nej hoppet är ju det sista som lämnar en! 

    Hur gick det då? Blev du gravid? 

    Om den växer 2 mm per dag borde jag rimligtvis ha ägglossning om ca 5-6 dagar? Kan man ha det på CD 17, är det normalt? Jag hade vid dagens VUL typ 15 äggblåsor på höger sida och mindre på vänster sida plus 1 st som var 11mm. 
    Nej, det krävdes ED för att få barn för min del.

    Ca 1,6 mm brukar de växa, men en del växer väl snabbare och en del lite saktare. Upp till 35 dagar långa cykler räknas som normalt och då infaller äl ca dag 21. Så än hinner du.
  • Steeph

    Jag hade en 11 mm och en 10 mm på cd 15, fick ägglossning på dag 20

    Ge inte upp, fortsätt ta äl tester så kommer nog ägglossningen om ett par dagar. Ibland är folliklarna lite sega i starten

  • Lojjjssan
    Jag är bara jag skrev 2021-12-10 21:17:03 följande:

    Nej, det krävdes ED för att få barn för min del.

    Ca 1,6 mm brukar de växa, men en del växer väl snabbare och en del lite saktare. Upp till 35 dagar långa cykler räknas som normalt och då infaller äl ca dag 21. Så än hinner du.


    Ja men det är ju egentligen bara att avvakta. Man vill så gärna så man vågar inte hoppas. Ja exakt och det är ju 3-4 dagar till så kommer räkna med 7 dagar framåt ifall den seglivad.

    Jag tar ägglossningstester Clearblue Advanced och jag tycker att det har blivit ljusare när man kollar på stickan och är därför rädd att den återbildas?
  • Lojjjssan
    Steeph skrev 2021-12-11 09:48:22 följande:

    Jag hade en 11 mm och en 10 mm på cd 15, fick ägglossning på dag 20

    Ge inte upp, fortsätt ta äl tester så kommer nog ägglossningen om ett par dagar. Ibland är folliklarna lite sega i starten


    Låter ju lovande :) jag ska fortsätta ta äl tester. Tycker dock att dom blivit svagare. Börjar ju få mer och mer ägglossningsflytningar så hoppas ju såklart. Tänker mig 7 dagar borde ju ägget släppa så får vi se om det tar sig :)
  • Lojjjssan

    Jag tycker att mina ägglossningstest blir svagare? Någon som varit med om det? Återbildas äggblåsan?

  • Jag är bara jag
    Lojjjssan skrev 2021-12-14 07:30:56 följande:
    Jag tycker att mina ägglossningstest blir svagare? Någon som varit med om det? Återbildas äggblåsan?
    Det är ovanligt när de passerat 10 mm. Däremot är det inte alla som får fullt utslag på äl-test med streck. Jag brukar rekommendera de digitala- då får man glad gubbe och slipper undra.
  • Lojjjssan
    Jag är bara jag skrev 2021-12-14 15:01:55 följande:

    Det är ovanligt när de passerat 10 mm. Däremot är det inte alla som får fullt utslag på äl-test med streck. Jag brukar rekommendera de digitala- då får man glad gubbe och slipper undra.


    Jag tar de digitala ägglossningstester? får bara blinkande gubbe men analyserar ju även testet när jag tar ut dessa! Tycker dock östrogenet har blivit starkare så kanske är på g?
  • Jag är bara jag
    Lojjjssan skrev 2021-12-15 16:47:16 följande:
    Har positivt ägglossningstest idag så visst släpper nog min äggblåsa :)
    Jamen du ser. Glad
  • Lojjjssan
    Jag är bara jag skrev 2021-12-15 17:58:52 följande:

    Jamen du ser. 

    //


    Jag är vanligtvis inte såhär men har varit det den här månaden. Är nojig och bara överanalyserar allt ????
  • Jag är bara jag
    Lojjjssan skrev 2021-12-15 19:38:29 följande:
    Jag är vanligtvis inte såhär men har varit det den här månaden. Är nojig och bara överanalyserar allt ????
    Lätt gjort när man kämpar. Lycka till nu!
Svar på tråden Follikel 11mm CD 17