• Anonym (Ts)

Har du blivit gravid med p-medel?

Nyfiken - vem har blivit gravid trots preventivmedel? Vilken sorts preventivmedel? Hur noggrann anser du dig/er ha varit gällande användandet av preventivmedlet?

Själv har jag blivit gravid på cerazette, mellanpiller. Skulle säga att jag var hyfsat noggrann - tog pillret varje dag, men kanske inte på exakt samma klockslag, men mellan säg 07 och 10 varje dag. Gjorde abort, började istället använda nuvaring. Hade den i ca 7 månader och sedan blev jag gravid igen. Gjorde inte abort.

Efter det använde vi kondomer och avbrutna samlag när vi inte ville ha barn. Blev då inga oplanerade graviditeter, utan jag blev gravid på 1-2 försök istället de gångerna vi ville ha barn.

Nu har vi använt caya pessar med gel i ungefär 1 år, inga graviditeter.

• Svar på tråden Har du blivit gravid med p-medel?
  • Anonym (Maja)

Har blivit gravid på p-piller, tog vid samma tid varje dag. Känner flera som blivit det.

• Anonym (B)

Hade en kopparspiral som föll ut vid blödning och Blev gravid efter det.

Visade sig vara mer eller mindre vanligt, hade ju varit trevligt om de informerat om det vid insättning.

• Glinda från Oz

Min kompis blev gravid på p- piller, vet tyvärr inte vilken sort. Hon blev matförgiftad på eftermiddagen och trodde det var lugnt eftersom det var flera timmar sen hon tog p- pillret. 

• Anonym (K)

En till här. Åt Yasmin p-piller. Var hyfsat noga med tider, blev gravid ändå.

• Anonym (trippelskydd)

P-stav, minipiller och kondom, blev gravid ändå. Kondomen var väl förmodligen trasig eller något just den gången men jag tycker nog att p-stav och minipiller borde räcka ändå. Tydligen inte.

• Anonym (Japp)

Ja, två gånger. Minipiller och spiral.

• Anonym (Kvinna29)

Är gravid nu trots kondom, vi hade dessutom bara sex en gång på hela månaden. Anser att vi var noggranna så jag vet inte riktigt hur det har gått till. Kommer behålla.

Har blivit gravid en gång förut trots kondom och gjorde abort.

Svar på tråden Har du blivit gravid med p-medel?