• Johannnis3

    Negativt test men känner mig gravid

    Hej! ännu en tråd om negativa graviditetstest men blir snart tokig. Försökt aktivt att skaffa barn sedan i somras och inte haft mens sedan september. Alltså bim- 52 idag om det är så man skriver? Negativa graviditetstest hela tiden, Men har ömmande bröst och smärtor i magen. Varit och kollat magen och man hittade inga fel. Har någon haft såhär förut eller kan bistå med tips på vad man ska säga för att få en riktig undersökning då alla bara svarar mig med att det inte är konstigt att mensen är borta och det händer alla.

  • Svar på tråden Negativt test men känner mig gravid
  • Hyllemor

    Du ska kontakta vården om du är helt övertygad om att du är gravid. Jag hade en kollega som fick negativt på graviditetstestet hur många gånger som helst. Det är extremt ovanligt, men det gick helt enkelt inte att mäta hennes hCG med ett vanligt hemmatest. Hon var över 6 månader gravid när hon fick reda på att hon var gravid och då var det genom att hon fick ta ett blodprov hos sjukvården. Under de första månaderna var hon helt säker på att hon var gravid, men eftersom testen återkommande visade negativt så trodde hon istället att hon var mycket sjuk. Det gick att se på henne att hon var gravid, men själv trodde hon att hon hade cancer i magen eftersom hon hade gjort så många negativa graviditetstest. Läkarna trodde också att hon var sjuk, tills de efter flera olika tester tog ett blodprov för att kolla graviditet.

  • Hyllemor

    Jag vill förresten tillägga att min kollega hade några blödningar vilket gjorde att hon helt trängde bort tanken på att vara gravid efter ett tag.

  • nernu

    Jag var också säker på att jag var gravid för att mensen dragit över och jag hade lite symptom. Ganska snart kom jag på att jag hade läst av testet fel. Har bara använt digitalt innan och var helt inställd på att jag behövde ett plus men det skulle ju bara vara ett streck.

    Du kan inte göra något annat än att kontakta vården. Erfarenheter härifrån spelar ingen roll.

  • Johannnis3

    Hej, tack för alla svar, har kontaktat vården 2 gånger därav jag skriver här i råd, första gången fick jag inte ens komma dit, sökte mig då till en ny vårdcentral som tog emot mig och tog ett graviditetstest med urin, och undersökt magen, dom hitta ingen orsak till något och sa endast, "mensen kommer komma tillbaka någongång ,detta händer ofta". Så känns inte som att det tas seriöst. Får kontakta någon privat klinik helt enkelt.

  • Jag är bara jag
    Johannnis3 skrev 2021-12-16 22:16:12 följande:
    Hej, tack för alla svar, har kontaktat vården 2 gånger därav jag skriver här i råd, första gången fick jag inte ens komma dit, sökte mig då till en ny vårdcentral som tog emot mig och tog ett graviditetstest med urin, och undersökt magen, dom hitta ingen orsak till något och sa endast, "mensen kommer komma tillbaka någongång ,detta händer ofta". Så känns inte som att det tas seriöst. Får kontakta någon privat klinik helt enkelt.
    Privat är alltid bättre.
Svar på tråden Negativt test men känner mig gravid