• ljcj58

    Otrohet inom islam

    Om en kvinna får reda på att hennes man är otrogen, vad händer? Är det verkligen så att mannen kan mördas?

    Mannen i fråga lever i Sverige sedan 12 år tillbaka, åker hem ca 3 månader om året. I övrigt försörjer han familjen ekonomiskt. Dom har ett barn på 14 år. Gifta sedan 15 år, överenskommelse mellan familjerna.

    Sedan 6 månader tillbaka har han ett seriöst förhållande med en svensk kvinna, men han menar att han inte kan skilja sig från sin fru för att han kan förlora familjen eller till och med bli mördad?

    Dom är öppna med förhållandet i Sverige och flera av hans vänner och syskon vet om situationen. Det är bara en tidsfråga innan det avslöjas för hans fru. Hjälp!

  • Svar på tråden Otrohet inom islam
  • Suheyb
    Anonym (Ck) skrev 2023-12-13 22:38:48 följande:
    Naww vad gulligt. Korstågen som ni nämner jämnt och så gärna vill hålla svenskarna till svars för.. Inte ett ord om att det var ni som startade korstågen, pga ni höll på och dampa emot den kristna befolkningen där nere...
    Lärd dig vad precentism är och läs på litte historia.

    https://www.so-rummet.se/kategorier/historia/medeltiden/korstagen#
    www.so-rummet.se/kategorier/svenska-korstag
    www.history.com/news/why-muslims-see-the-crusades-so-differently-from-christians
    sites.sandiego.edu/hist103/2020/10/06/the-first-crusade-from-various-perspectives/
    www.encyclopedia.com/environment/encyclopedias-almanacs-transcripts-and-maps/crusades-christian-perspective
  • Anonym (Ck)
    Tar mig tre sekunder bara igenom att ställa rätt fråga.
    The Crusades were organized by western European Christians after centuries of Muslim wars of expansion. Their primary objectives were to stop the expansion of Muslim states, to reclaim for Christianity the Holy Land in the Middle East, and to recapture territories that had formerly been Christian.
     
  • Anonym (Ck)

    Muslimer sitter alltså och gråter över korstågen idag.. Något som aldrig hade hänt om det inte varit så att de själva höll på och dampa mot alla kristna.

  • Suheyb
    Anonym (Ck) skrev 2023-12-14 03:44:52 följande:
    Tar mig tre sekunder bara igenom att ställa rätt fråga.
    The Crusades were organized by western European Christians after centuries of Muslim wars of expansion. Their primary objectives were to stop the expansion of Muslim states, to reclaim for Christianity the Holy Land in the Middle East, and to recapture territories that had formerly been Christian.
     
    Darför så jag till dig lära dig vad prencentism du vill tillämpa moderna värderingar och modarna grenser till tid när imperier va standar. Inebörden av en imperium är nation som ökar sina makt och sina grenser.  Problemet med korstågen är inte att de ville öke eller få tillbacka förlurade territorium men deras metod. christna gick från mörda vrandra för deras skilnaden till mörda alla som var inte christen. Deras mål och utförande var att mörda all icke-christna. Medan muslimer gick i krig med visa principer krigs lagar och föjlde det till sitt bästa.bara för att gå tillbacka för att mörda vrandra.

    The Crusades did have a legitimate self-defense justification; however, the behavior of the crusaders in large part was immoral and violated the laws of war which contributed to the failure of the Crusades.

    även när muslimer tog tillbacka Jerusalem 1187 så släpptes all christa med granti av säkerhet medan christa 100 år tidigare mördade hella populationen.


    Ingen muslim gråter över detta, mangoler har gjort mer skada och vi gråter inte hellre det.Allt är skrivet och det är som det är.

    " bara för att Moske för det betyder inte att muslimerna vill atablera och tvinga folk följa våra värderingar. Kyrkan får också men jag tror du anklagar de håller på vill etablera kätterilagar eller korståg?"

    Det var en jamförelse för det christa o seculära tror muslimer planerar och kommer göra med de.

    Jag kan lägga mina historiska källor franför dig och ge dig min åsikt men om du vill försätta om ämnet gå prata med nån som är intreserad av ämnet. Du har missat pängnen med min inlägg förut och med den tråd.

    www.britannica.com/event/Crusades/The-Crusader-states
    papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm

  • Anonym (Rimligt)
    Suheyb skrev 2023-12-11 20:18:11 följande:
    som muslim jag håller med. Han skulle få häller få straff att ha samlag utanför äktenskap och straffet för otrgohet kräver 4 fittne eller att han erkänner 4 gånger utan press. Om han är seriös så kan han gifta sig med mer än en frue så länge han uppfyler kraven enligt Islam. Detta ett av visdomen såna regel finns så det begransar och ger room så att ingen kvinna anväds utan att hennes rätter uppfylse.

    lite länge sen men hoppas det bästa för dig och hans familj.
    Märker man ibland att religionen baseras på en analfabet till krigsherre som rövade & härjade?
    Nu är inte det tack och lov inte min specialitet men vem fan har 4 vittne när man är otrogen?
    Fy *** för ideologi.

    Sen är det inte relevant vad en "religion" tycker om otrohet. Sverige & sveriges lagar som gäller.
  • Anonym (Rimligt)
    Suheyb skrev 2023-12-14 01:35:15 följande:

    För dett första vill jag säga du är välkommen att kritisera Islam. Men för att du ska kunna kritisera nånting som du inte vet inget om.


    Enligt islam så är det för en man tillåtet att när han vill spänna på sina fruar, fångar eller slavar.
    En man får "tillrättavisa med handen" om någon av "hans" kvinnor inte lyssnar/gör som han säger.
    Muslimer ska inte söka fred när de är i majoritet.
    Homosexualitet "finns inte" inom islam. Vill du berätta för mig/oss som vet så lite vad ni gör med homosexuella?
    Att rita av en viss krigsherre är "straffbart" (milt sagt).

    Bara ett litet axplock av allt underbart den religionen står för ♥️
  • Suheyb
    Anonym (Rimligt) skrev 2023-12-14 08:01:46 följande:
    Enligt islam så är det för en man tillåtet att när han vill spänna på sina fruar, fångar eller slavar.
    En man får "tillrättavisa med handen" om någon av "hans" kvinnor inte lyssnar/gör som han säger.
    Muslimer ska inte söka fred när de är i majoritet.
    Homosexualitet "finns inte" inom islam. Vill du berätta för mig/oss som vet så lite vad ni gör med homosexuella?
    Att rita av en viss krigsherre är "straffbart" (milt sagt).

    Bara ett litet axplock av allt underbart den religionen står för ♥️
    kan du förklara de första två utmärkta och vad fördig tro profeten är en krigsharre?
    jag ska besvara resten men första två har jag ingen refrens vad du menar och den sista så är det påståde du måste ge beläg/anledningar 
  • Anonym (Rimligt)
    Suheyb skrev 2023-12-14 09:31:09 följande:
    kan du förklara de första två utmärkta och vad fördig tro profeten är en krigsharre?
    jag ska besvara resten men första två har jag ingen refrens vad du menar och den sista så är det påståde du måste ge beläg/anledningar 
    Det första: En man får enligt islam våldta sina fruar, fångar eller slavar närhelst han behagar.
    Det andra: Ur bokens 13:e del, kan du din bok så borde du veta.
    Han va en krigsherre.. krigade, plundrade, mördade och våldtog bäst han kunde.
    Även detta är beskrivet i boken, där det dessutom beskrivs hur det inte är otrohet om man som man knullar en kvinnlig fånge...

    Härlig person att basera en religion på alltså :)
  • Anonym (Ck)
    Suheyb skrev 2023-12-14 09:31:09 följande:
    kan du förklara de första två utmärkta och vad fördig tro profeten är en krigsharre?
    jag ska besvara resten men första två har jag ingen refrens vad du menar och den sista så är det påståde du måste ge beläg/anledningar 
    Started his real career after Khadijah died. He used her wealth to crate an army to loot and murder Jewish traders who passed the deserts.

    Once he had enough funds raised an army and started his raids on kingdoms. He murdered thousands of innocent people who did not accept him as the ?Last Messenger? of an Allah he created to milk the system. After murdering the males of a kingdom, he then told his army to take their women as sex slaves and legally enjoy sex with them under the pretext of Right Hand Possesses rule. E.g. He killed hundreds of people including children in Banu Qurayzha and took the widowed women and girls as sex slaves.

    To become the ruler of the planet, Muhammad deviced cruel schemes like Jizya etc. So he either killed the non-muslims or made them Dhimmis to live a disgraced life with unlimited mandatory taxation. (All muslims who think that their ancestor converted in to this cruel ideology by love are misguided). It was a clever and cruel way to become absolute ruler by making people abide to HIS REVELATIONS as he was the only one who could communicate with ALLAH.

    Once powerful? Muhammad like most rich and powerful people had only one thing to do?Crave for sex? with all kinds of women. and that is what he did? He married his own daughter-in-law Zainab, 6 year old child Aisha?Jawaria?Safiya?and many others.. Soon he realized he did not have to even marry as people were stupid enough to believe his crap? so started having sex with his sex slaves?

  • Anonym (Ck)
    Suheyb skrev 2023-12-14 09:31:09 följande:
    kan du förklara de första två utmärkta och vad fördig tro profeten är en krigsharre?
    jag ska besvara resten men första två har jag ingen refrens vad du menar och den sista så är det påståde du måste ge beläg/anledningar 

    So in short? Muhammad looted, tortured, murdered and had unapproved sex?.


    I fail to understand that most muslims know these things? but they come up with excuses on why he did these things and continue to follow this person?

  • Suheyb
    Anonym (Ck) skrev 2023-12-14 16:08:53 följande:
    Started his real career after Khadijah died. He used her wealth to crate an army to loot and murder Jewish traders who passed the deserts.

    Once he had enough funds raised an army and started his raids on kingdoms. He murdered thousands of innocent people who did not accept him as the ?Last Messenger? of an Allah he created to milk the system. After murdering the males of a kingdom, he then told his army to take their women as sex slaves and legally enjoy sex with them under the pretext of Right Hand Possesses rule. E.g. He killed hundreds of people including children in Banu Qurayzha and took the widowed women and girls as sex slaves.

    To become the ruler of the planet, Muhammad deviced cruel schemes like Jizya etc. So he either killed the non-muslims or made them Dhimmis to live a disgraced life with unlimited mandatory taxation. (All muslims who think that their ancestor converted in to this cruel ideology by love are misguided). It was a clever and cruel way to become absolute ruler by making people abide to HIS REVELATIONS as he was the only one who could communicate with ALLAH.

    Once powerful? Muhammad like most rich and powerful people had only one thing to do?Crave for sex? with all kinds of women. and that is what he did? He married his own daughter-in-law Zainab, 6 year old child Aisha?Jawaria?Safiya?and many others.. Soon he realized he did not have to even marry as people were stupid enough to believe his crap? so started having sex with his sex slaves?

    1.So he createt army to loot and murder jewish traders? Why?source?



    2.So Bysantinska och Persika Imperier va kungarike ? Ai inte expansionist vilket är givet med naturen av vad imperium är? 


    (Om du verkligen vill komma med såna presentism argument gå läs mina föra inlägg )



    3.Ge exampel på tusentals oskydiga människor som mördades bara för att de inte acepterat islam ? source?


    4. So profeten dödade alla men i bysantinska kungariket och tog alla deras kvinnor som slavar ?source?


    (Vet du hur absurt du låter? värför skulle ingen historiker belysa det som man gör med mongoler osv..?)



    5.Vad gjorde Banu Qurayza? Enligt vilken lag dömdes de? Deras barn mördades? Source Deras kvinnor och tjejer togs som ?slavar??source?



    6. SO profeten gick efter makt och rikedom? För att kunna ha samlag med så många kvinnor som möjligt?genom att gifta sig med de?



    När hans farbror styrde mecca och han var gift med rikaste kvinna i mecca. I en tid och kultur han kan ha oändlig harem utan behöva gifta sig. När han predika Islam så förföldes ,förnedrades, hans följare torterades i gatorna och han va misshandlat. När han tidigare var respekterad och folk såg upp till honom för att lösa konflikter mellan stammarna av quraysh. Sen när mäktiga och respekterade folk i mecca som Hamzah ibn `Abdil-Muttalib och `Umar ibn Al-Khattab (må Allah vara nöjd med dem) accepterar Islam och de inte kan lägre göra vad de vill. Så börjar de fresta honom genom att erbjuda rikedom,stamhövding  och vackraste kvinnor i quraysh. Så länge han slutar med att predika Islam som monothism och de kan till o med be Allah ensamm visa perjuder. De argumenterade att de också tror på en all-mäktig Gud men att al-Lat och Al-Uzza som tillbad till är bara tänk som deras mellanman för att de ska tillbe till den All-mäktiga Guden åt de ?  



    Bara för att verser ur koranen att kommuner med 



    HAR ni ägnat en tanke åt Al-Lat och Al-Uzza


    och Manat, den tredje [som ni dyrkar]?


    Förbehåller ni er alltså manlig, och tillskriver Honom kvinnlig avkomma?


    Det är sannerligen en ojämn fördelning!


    Nej, dessa [gudinnor] är ingenting annat än namn som ni och era förfäder har uppfunnit; Gud har aldrig gett tillstånd till detta. - De följer enbart lösa antaganden och vad som faller dem in. Men ändå har vägledningen från deras Herre nått dem.


    53:19-23 



    När hans farbror Abu Talib som hittils varit enda anledningen de ledarna av Quraysh inte har dödat honom, pressas av honom. Han kallar på profeten råder till han att sluta med predika Islam för hans säkerhet och för honom. Profeten svar :



     


    "O min farbror, på Allah namn, om de sätter solen i min högra hand och månen i min vänstra på villkor att jag överger denna sak, innan Allah har gjort den segrande, eller jag går under i den, skulle jag inte överge den."



    Berättad av Ibn Ishaaq i al-Maghaazi (1/154)



    https://courses.lumenlearning.com/suny-hccc-worldcivilization/chapter/flight-from-mecca-to-medina/




    (He married his own daughter-in-law Zainab)


    Hur kan du gifta dig med din sons-husru om du inte har en son? 



    (6 year old child Aisha?)


    Stärkas våran Aisha(RA) kan du berätta mer om denna stärkas offer?


    Hur kunde folk låta det hända?vad i Islam är obligatorisk för Gift måg ska gillas?




    (Jawaria?Safiya?and many others.. )


    Oj då, va de också 6 år och misshandlades ? snälla berätta deras historia och belysa deras hemska omständigheter. 



    (Soon he realized he did not have to even marry as people were stupid enough to believe his crap? so started having 


    sex with his sex slaves?)



    Han behövde inte gifta sig redan från början, i en kultur där kvinnor har ingen rättigheter, en man med namn och social status hade ingen att stå till svar till någon om vad,hur många,när han vill ha en kvinna.


    Förutom obelägda statment kan du inte se vad är fel med utrycka (so started having sex with his sex slaves)




    Okunnighet går botas med kunskap men stolthet,okunnighet och okritiskt tänkande är en dödlig kombination. 


    Allt jag ser i din inlägg är vridna sanningar,lögner,presentism,buzz-words,ohistoriska och rent logiska påstående.


    Du kunde bara låtit mig besvara dina frågor och slösa min tid. Sen när allt va besvarat och behandlat kunde du använda taktiken att kasta massa nya anklagelser och hopas de som står obesvarade tas som fakta.


    Det bästa taktiken du kunde använd är att leka dum och låta det se ut vara ärliga frågor som bekymar dig.



    Nu är det du som göra massa påstående utan belägg


     
  • Anonym (Rimligt)
    Suheyb skrev 2023-12-15 00:13:59 följande:

     


    Det bästa taktiken du kunde använd är att leka dum och låta det se ut vara ärliga frågor som bekymar dig.


     
    Du kan få ja/nej frågor så blir det enkelt för dig:

    1. Gifte huvudkaraktären sig med en 6-åring?
    2. Mördade han folk?
    3. Våldtog han sina kvinnliga fångar?
  • Suheyb
    Anonym (Rimligt) skrev 2023-12-15 07:09:26 följande:
    Du kan få ja/nej frågor så blir det enkelt för dig:

    1. Gifte huvudkaraktären sig med en 6-åring?
    2. Mördade han folk?
    3. Våldtog han sina kvinnliga fångar?
    Ge dina källor/beläg till det du har påståt, Det jag påstår har jag backat i hella trådet och att du inte viligt göra det säger mer om dig än mig. Detta är ingen polisförhör så om du vill ha dialog så borde du vara transprarant. Besvara och bemöt. Vad hände med engelskan du pratade ?

    (Okunnighet går botas med kunskap men stolthet,okunnighet och okritiskt tänkande är en dödlig kombination. )
    Anonym (Ck) skrev 2023-12-14 16:08:53 följande:
    Started his real career after Khadijah died. He used her wealth to crate an army to loot and murder Jewish traders who passed the deserts.

    Once he had enough funds raised an army and started his raids on kingdoms. He murdered thousands of innocent people who did not accept him as the ?Last Messenger? of an Allah he created to milk the system. After murdering the males of a kingdom, he then told his army to take their women as sex slaves and legally enjoy sex with them under the pretext of Right Hand Possesses rule. E.g. He killed hundreds of people including children in Banu Qurayzha and took the widowed women and girls as sex slaves.

    To become the ruler of the planet, Muhammad deviced cruel schemes like Jizya etc. So he either killed the non-muslims or made them Dhimmis to live a disgraced life with unlimited mandatory taxation. (All muslims who think that their ancestor converted in to this cruel ideology by love are misguided). It was a clever and cruel way to become absolute ruler by making people abide to HIS REVELATIONS as he was the only one who could communicate with ALLAH.

    Once powerful? Muhammad like most rich and powerful people had only one thing to do?Crave for sex? with all kinds of women. and that is what he did? He married his own daughter-in-law Zainab, 6 year old child Aisha?Jawaria?Safiya?and many others.. Soon he realized he did not have to even marry as people were stupid enough to believe his crap? so started having sex with his sex slaves?

  • Anonym (Rimligt)
    Suheyb skrev 2023-12-15 07:46:01 följande:
    Ge dina källor/beläg till det du har påståt, Det jag påstår har jag backat i hella trådet och att du inte viligt göra det säger mer om dig än mig. Detta är ingen polisförhör så om du vill ha dialog så borde du vara transprarant. Besvara och bemöt. Vad hände med engelskan du pratade ?

    (Okunnighet går botas med kunskap men stolthet,okunnighet och okritiskt tänkande är en dödlig kombination. )
    Anonym (Ck) skrev 2023-12-14 16:08:53 följande:
    Started his real career after Khadijah died. He used her wealth to crate an army to loot and murder Jewish traders who passed the deserts.

    Once he had enough funds raised an army and started his raids on kingdoms. He murdered thousands of innocent people who did not accept him as the ?Last Messenger? of an Allah he created to milk the system. After murdering the males of a kingdom, he then told his army to take their women as sex slaves and legally enjoy sex with them under the pretext of Right Hand Possesses rule. E.g. He killed hundreds of people including children in Banu Qurayzha and took the widowed women and girls as sex slaves.

    To become the ruler of the planet, Muhammad deviced cruel schemes like Jizya etc. So he either killed the non-muslims or made them Dhimmis to live a disgraced life with unlimited mandatory taxation. (All muslims who think that their ancestor converted in to this cruel ideology by love are misguided). It was a clever and cruel way to become absolute ruler by making people abide to HIS REVELATIONS as he was the only one who could communicate with ALLAH.

    Once powerful? Muhammad like most rich and powerful people had only one thing to do?Crave for sex? with all kinds of women. and that is what he did? He married his own daughter-in-law Zainab, 6 year old child Aisha?Jawaria?Safiya?and many others.. Soon he realized he did not have to even marry as people were stupid enough to believe his crap? so started having sex with his sex slaves?

    Svar JA på alla tre frågor alltså :)
  • Anonym (Ck)
    Suheyb skrev 2023-12-15 07:46:01 följande:
    Ge dina källor/beläg till det du har påståt, Det jag påstår har jag backat i hella trådet och att du inte viligt göra det säger mer om dig än mig. Detta är ingen polisförhör så om du vill ha dialog så borde du vara transprarant. Besvara och bemöt. Vad hände med engelskan du pratade ?

    (Okunnighet går botas med kunskap men stolthet,okunnighet och okritiskt tänkande är en dödlig kombination. )
    Finns flera användare som svarar på det här forumet, jag har inte tid att besvara dina skitinlägg, så du får fortsätta att besvara alla andra. Klarar du det utan en liten foliehatt? eller ska du fortsätta försöka trolla bort det ni snackar om med överanvändning utav ord du inte behärskar utan rollspelar att du låter cool? Din lilla retard..
  • Suheyb
    Anonym (Rimligt) skrev 2023-12-15 08:30:11 följande:

    Svar JA på alla tre frågor alltså :)
    Du får drömma och fantasera om det.
    Anonym (Ck) skrev 2023-12-15 08:32:47 följande:
    Finns flera användare som svarar på det här forumet, jag har inte tid att besvara dina skitinlägg, så du får fortsätta att besvara alla andra. Klarar du det utan en liten foliehatt? eller ska du fortsätta försöka trolla bort det ni snackar om med överanvändning utav ord du inte behärskar utan rollspelar att du låter cool? Din lilla retard..
    Ni två så orignila att jag miståg en av er till den andra. Det lätt att besvara och avslöja eran påstånde men angera sig med individer med cocktail av arogans,okuninghet och okritiska  så svara på alla eran anklagelse  är det inte bara slösari med min tid men belöning till lätthet.
    Jag skulle hellre ha språk svårighet hella livet än eran mentalitet. 
    Hur lever ni människor? kan inte delta i en dialog och så Självberättigande till andra tid/energi. Väx upp!

    sök och läs själv  eller få ett liv
    www.cambridge.org/core/books/cambridge-companion-to-muhammad/916CDE471CFE5251DA6A492248613D5B'

    De vill släcka ut Guds ljus med sina ord, men Gud skall låta Sitt ljus lysa med full styrka, hur förhatligt detta än måste vara för förnekarna av sanningen.61:8

    Eller ni kan bli som han ;) tack o hej
  • Anonym (Rimligt)
    Suheyb skrev 2023-12-15 10:52:05 följande:
    Du får drömma och fantasera om det.
    Anonym (Ck) skrev 2023-12-15 08:32:47 följande:
    Finns flera användare som svarar på det här forumet, jag har inte tid att besvara dina skitinlägg, så du får fortsätta att besvara alla andra. Klarar du det utan en liten foliehatt? eller ska du fortsätta försöka trolla bort det ni snackar om med överanvändning utav ord du inte behärskar utan rollspelar att du låter cool? Din lilla retard..
    Ni två så orignila att jag miståg en av er till den andra. Det lätt att besvara och avslöja eran påstånde men angera sig med individer med cocktail av arogans,okuninghet och okritiska  så svara på alla eran anklagelse  är det inte bara slösari med min tid men belöning till lätthet.
    Jag skulle hellre ha språk svårighet hella livet än eran mentalitet. 
    Hur lever ni människor? kan inte delta i en dialog och så Självberättigande till andra tid/energi. Väx upp!

    sök och läs själv  eller få ett liv
    www.cambridge.org/core/books/cambridge-companion-to-muhammad/916CDE471CFE5251DA6A492248613D5B'

    De vill släcka ut Guds ljus med sina ord, men Gud skall låta Sitt ljus lysa med full styrka, hur förhatligt detta än måste vara för förnekarna av sanningen.61:8

    Eller ni kan bli som han ;) tack o hej
    Du svara aldrig på frågorna.
    Några avslutande ord till dig:
    Den som tror sig veta sanningen är blind.
    Den som följer en ond man är ond.
Svar på tråden Otrohet inom islam