• Anonym (Frögurkan)

Gravid när man ammar

Ni som blivit gravida medans ni ammat och ännu inte fått tillbaka er mens, vad var era symptom?

Ammar vår 6 månaders, ännu inte fått någon mens. Men fått slemmiga (likt ägglossning)flytningar i

mängder och molvärk. Eftersom jag inte haft någon mens ännu har jag absolut ingen koll på när ev.

ägglossning skulle ägt rum, eller när det isf skulle vara dags att köpa ett test.

Vet ju att möjligheten finns att bli gravid under amning, men också hört att oddsen är lägre eftersom

nått visst hormon är förhöjt?

Bör man invänta nått specifikt symptom som illamående eller dylikt, eller bara ta test regelbundet några veckor

framåt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-12-14 17:02
    Ber om ursäkt för alla konstiga radbrytningar i inlägget... verkar inte gå att redigera inlägget i efterhand.

• Svar på tråden Gravid när man ammar
  • Anonym (Frun)

Har inte hänt mig men jag vet flera som blivit gravida under amningstiden, bl a min svärdotter. Amning är ingen säker preventivmetod så köp ett test!

• Anonym (Osäkert)

Mycket tät helamning ger ett visst skydd, men absolut inget som går förlita sig på. Så fort man ammar glesare avtar skyddet. Ta gravtest nu och om 1 vecka igen. Är du gravid lär det visa sig senast då. Och använd nåt skydd om du nu inte vill bli gravid.

• Anonym (Frögurkan)
    Anonym (Frun) skrev 2021-12-14 16:23:31 följande:

Har inte hänt mig men jag vet flera som blivit gravida under amningstiden, bl a min svärdotter. Amning är ingen säker preventivmetod så köp ett test!

Ska göra det om någon vecka ifall det inte visar sig att det bara är mensen som är på g.
    Anonym (Osäkert) skrev 2021-12-14 16:43:17 följande:

Mycket tät helamning ger ett visst skydd, men absolut inget som går förlita sig på. Så fort man ammar glesare avtar skyddet. Ta gravtest nu och om 1 vecka igen. Är du gravid lär det visa sig senast då. Och använd nåt skydd om du nu inte vill bli gravid.

Ja det kanske är bra att ta ett redan nu eftersom man inte har nån aning om när der potentiellt skulle kunna vart isf..
  • Anonym (Frögurkan)

Ingen som ammat och blivit gravid innan mens kommit igång och kan berätta om era symptom?

Svar på tråden Gravid när man ammar