• Ellapellaaaa

IBS DIAGNOS MED DIARRÉ

Hej!

Jag har fått diagnosen IBS efter utredning med diverse undersökningar och prover. Jag har kraftiga diarréer, undrar då om någon har tips på PROIBS som finns receptfritt på apoteket, om detta är något som fungerar? Som har besvär som jag - diarré eller lös mage. Är aldrig förstoppad.

Eller har annat tips på läkemedel? Har fått något annat utskrivet men dem krockade med resterande mediciner jag äter, därav tänkte jag testa PROIBS.

Mvh

Magont

• Svar på tråden IBS DIAGNOS MED DIARRÉ
  • sextiotalist

Jag har IBS, som skov, äter inga mediciner, utan lever med det och anpassar vad jag kan äta. Vad man klarar av att äta är högst individuellt. Men för mig är det bäst att undvika grova fibrer och vitt bröd lugnar ner min mage

• WebCop

Jag har just nu dessa symtom, kan det vara IBS?

Symptom
    ? Uppsvälld och spänd mage, främst övre delen av magen (sedan 3-6 mån).
    ? Molande dov värk i övre delen av magen på höger sida, som om något tar plats, en klump liksom (sedan 2 mån).
    ? Konstanta kramper i övre del av magen utmed revbensbågarna på olika ställen men mest på höger sida och i mitten, ibland som korta muskelryckningar och ibland ihållande några sekunder (sedan 1 mån), håller på oavbrutet.
    ? Gasig och lös i magen (sedan 2 veckor).
    ? Tappat aptiten och knappt kunnat äta (sedan 1 mån).
    ? Molande dov värk i övre del av ryggen på höger sida, typ under skuldran (sedan 3 dagar).
    ? Har slem i avföringen (sedan 2 dagar).
    ? Enorm oroskänsla (sedan 1 månad).

Svar på tråden IBS DIAGNOS MED DIARRÉ