• Thu 16 Dec 2021 10:53
    2932 visningar
    2 svar
    2
    2932

    Livmodern tidigt i graviditeten

    Ni som väntat/väntar tvillingar har ni upplevt att livmodern växer sig större redan tidigt i graviditeten (innan v 12)? Försökt googla, men hittar bara info från ca v 24. Väntar tredje barnet, så kroppen kanske växer extra snabbt pga det, men det jag hittat så känns min livmoder större än de uppgifter jag hittat kring v 19-20 och är i v 12 nu. Kub på måndag så då får jag ju svaret, men oroar mig lite känner jag.

  • Svar på tråden Livmodern tidigt i graviditeten
  • Thu 16 Dec 2021 13:00
    #1
    betula skrev 2021-12-16 10:53:25 följande:
    Livmodern tidigt i graviditeten
    Ni som väntat/väntar tvillingar har ni upplevt att livmodern växer sig större redan tidigt i graviditeten (innan v 12)? Försökt googla, men hittar bara info från ca v 24. Väntar tredje barnet, så kroppen kanske växer extra snabbt pga det, men det jag hittat så känns min livmoder större än de uppgifter jag hittat kring v 19-20 och är i v 12 nu. Kub på måndag så då får jag ju svaret, men oroar mig lite känner jag.
    Ingen egen erfarenhet, men en vän som väntade tvillingar hade knappt någon mage förrän v.19. Det var då tvillingarna upptäcktes på rul. Man trodde knappt att hon ens var gravid överhuvudtaget ä, men sen vid ca v.23 så poppade magen fram men hon var fortfarande väldigt smal hela graviditeten.

    Jag väntar nr 4 nu och min mage växte snabbt fram. Är i v.17+5 nu och så som jag ser ut nu, så såg jag ut i v.27 med nr 3
  • Thu 16 Dec 2021 15:13
    #2

    Jag har ingen mage, utan det är bara livmodern som vuxit sig förvånansvärt stor. Men jag får väl hålla till tåls till på måndag...

Svar på tråden Livmodern tidigt i graviditeten