• Anonym (Fundersam)

Hur ofta fejkar du orgasm vid sex?

Som rubriken lyder. Kommentera gärna

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta fejkar du orgasm vid sex?
  • Anonym (Sex utan orgasm)
    Fjäril kär skrev 2021-12-16 14:32:14 följande:
    Om man fejkar så vet ju uppenbarligen inte ens partner om att man inte får orgasm och då har man ju ett skavande sexliv. Partnern går omkring och tror att allt är bra och själv vill man bli klar..?

Varför skulle den typen av beteende vara okej?
    Att fejka kan vara väldigt positivt för en del eftersom många män ser det som en bedrift att kvinnor kommer. Att de tycker det är tråkigt att ha sex annars vilket kan ställa onödig press på kvinnor.

Om man som jag vet med mig att jag aldrig kommer med män och inte har sex för att uppnå orgasm, kan detta snarare stressa en partner varför jag fejkar nästan jämt.
    Ibland orkar jag dock inte då det krävs en hel del av en. 

Med mig själv är det annorlunda då jag kommer otroligt lätt och främst vill uppnå orgasm.

Sex med andra har jag av helt andra skäl och de två går inte att jämföra. Ensam är ju närhetslöst och mekaniskt.

• Apmor2

Skulle aldrig falla mig att fejka en orgasm. Har aldrig hänt och kommer aldrig att hända.

Mvh Apmor2
  • Anonym (Aldrig någonsin)
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-12-16 16:55:05 följande:

Han älskar oralsex men jag gillar inte alls det så då behöver jag inte suga. Så han är snäll

Nej han är ett ego och du är ett mähä utan självkänsla. Ingen verklig människa kan tycka så, att det är snällt
  • Anonym (HH)

Skulle aldrig falla mig in. Har aldrig förstått syftet riktigt?

Kvinna, 35+, kommer extremt sällan.

• wolf666
    Anonym (HH) skrev 2021-12-16 20:19:22 följande:

Skulle aldrig falla mig in. Har aldrig förstått syftet riktigt?

Kvinna, 35+, kommer extremt sällan.

Vad krävs för att du ska komma? Nyfiken...
  • Anonym (HH)
    wolf666 skrev 2021-12-17 16:12:43 följande:

Vad krävs för att du ska komma? Nyfiken...

Att kunna slappna av helt, ingen orgasmjakt alltså eller konstlat porrskadat beteende. Stimulans av klitoris, snabbt och lätt.
  • Anonym (igen)
    Anonym (Fundersam) skrev 2021-12-16 16:06:15 följande:
    Jag kan bara få orgasm vid förspel och han gillar inte förspel.
    Men varför accepterar du att ha sex med någon som är så dålig i sängen? I stället för att starta tråd efter tråd om samma sak borde du kanske satsa på att skaffa dig lite självförtroende så att du inte låter dig behandlas som skit i relationer.
  • Anonym (Hanna)

Man antar i tråden att personer som fejkar inte gillar sex och att sexlivet är dåligt. Själv fejkar jag 99% av gångerna men njuter enormt av ett varierat och kärleksfullt sexliv.

Jag kunde tidigare komma vaginalt men det blev förstört av min första förlossning. Min dåvarande man blev stressad av detta och försökte än det ena, än det andra för att fixa mig. Det blev så klart stressande för mig och eftersom orgasmer till så stor del sitter i huvudet låste det sig fullständigt och jag kunde inte heller komma genom klitorisstimulans. Sen tappade jag lusten nästan helt.

Äktenskapet tog slut (inte pga detta men det bidrog kanske lite). Efter det har jag dejtat lite och haft två lite längre relationer (en av dem är pågående). Jag har insett att jag njuter väldigt mycket av sex även om jag inte kommer om jag slipper känna prestationskrav på mig. Killar vill dock väldigt gärna att man kommer och de som jag varit ärliga med och sagt att det är svårt för mig till har alla blivit besatta av tanken att de ska vara den som lagar mig.

När jag fejkar kan både han och jag slappna av. Med min nuvarande är det dessutom ofta mitt avslut som får honom att komma. Vi har varit tillsammans ett år nu och har ett jättefint sexliv.

Jag vet att det är moraliskt tveksamt att ljuga och att han skulle bli väldigt besviken om han fick reda på det. Samtidigt tror jag verkligen att mitt fejkande gör vår relation bättre. Rent fysiskt och mentalt känner jag också en slags urladdning, även om det inte är en orgasm. Jag slappnar av efteråt och känner mig tillfredsställd.

• Anonym (Förr)

Jag har faktiskt alltid haft extremt lätt för att få orgasm enbart genom penetration. Det har varit en lyx, men det gjorde också att både min exman och jag själv förväntade oss just det. Det säger ingenting om min sexlust, eller grad av njutning av just sexet. Eller kvaliteten på sexet. Bara att jag haft lätt att nå orgasm.

Under en kort period skog det slint i skallen och låste sig helt runt detta med de obligata orgasmerna. Då fejkade jag en period, jag kände att jag blev besviken, orkade intediskuterasaken, och det var ett sätt att ta sig undan.

Som många säger så blir det inte bättre av att fejka, snarare tvärtom.

Nu med ny partner, på väg mot klimakteriet. Har börjat få svårare att nå orgasm, och inte längre med enbart penetration. Får orgasm varje gång, men tar längre tid. Däremot mer njutning av sexakten. Skulle inte fejka idag

• wolf666
    Anonym (HH) skrev 2021-12-17 16:22:42 följande:
    Att kunna slappna av helt, ingen orgasmjakt alltså eller konstlat porrskadat beteende. Stimulans av klitoris, snabbt och lätt.
    Tror att det ofta hänger på att man måste ta sig tid och inte stressa, speciellt när man slickar. Det ska göras ömsint, inte jäktas fram....
  • Anonym (HH)
    wolf666 skrev 2021-12-20 09:18:28 följande:

Tror att det ofta hänger på att man måste ta sig tid och inte stressa, speciellt när man slickar. Det ska göras ömsint, inte jäktas fram....

Japp. T.ex. stönar jag inte särskilt mycket, det har ju en del gnällt om. Idioter. Jag vill bara ligga ner och slappna av.
  • wolf666
    Anonym (HH) skrev 2021-12-20 10:39:06 följande:
    Japp. T.ex. stönar jag inte särskilt mycket, det har ju en del gnällt om. Idioter. Jag vill bara ligga ner och slappna av.
    Jojo, porrfilmsstönet är viktigt. Om du inte gnäggar som en häst när man slickar så är det ju värdelöst.....
Svar på tråden Hur ofta fejkar du orgasm vid sex?