• Anonym (WTF?!?!)

    Han flörtar med en mamma på sitt arbete?

    Min sambo som arbetar med barn har mycket kontakt med en av mammorna.

    Ett meddelande ploppade upp på skärmen med en bild där hon badar. Detta gjorde att jag ville se mer. Han låser ej sin mobil vi har kunnat använda varandras telefoner.

    Iallafall där finns bilder han skickat på honom och hennes barn med honom i fokus flera meddelanden som hur hon mår, flera komplimanger mm. De har en daglig kontakt även på helger sedan 4mån, men inget snuskigt. Hon har skickat hjärtan mm och skriver att hon tycker mycket om honom.

    De har även träffats ute bara de 2.

    Han säger nu att de bara är bra vänner och att tjejen vet att han har sambo , men jag tror att det är något annat bla för jag inte viste om detta. Han har gömt det för mig. Tankar? ??

  • Svar på tråden Han flörtar med en mamma på sitt arbete?
  • Anonym (C)
    Tecum skrev 2021-12-17 16:58:03 följande:

    Varför skulle de inte kunna vara vänner? Kan aldrig män och kvinnor vara bara vänner? Är alla människor otrogna  eller vill vara otrogna? Ska vi göra som muslimerna och separera män och kvinnor, vilket är det logiska om man drar konsekvenserna av det ni skriver?

    Att han inte sagt något kan bero på att TS är svartsjuk av sig, vilket hon faktiskt verka vara. 


    Nej, alla är inte otrogna, men många. Otrohet är väldigt vanligt. Hon har ju dessutom redan gått över gränsen genom att dels skicka en bild på sig själv i badet och dels genom att skriva ?Jag tycker mycket om dig? ihop med hjärtan. Själv hade jag inte heller varit bekväm med att min man hade en kvinnlig vän som han hade daglig kontakt med, även om hon inte skickade hjärtan och badbilder. Risken är alldeles för stor att det utvecklas till mer än vänskap. Mitt ex fick känslor för nästan varje tjejkompis han hade under våra 16 år ihop. Den sista var han otrogen med (och kanske fler innan).
  • Tecum
    Anonym (C) skrev 2021-12-22 15:21:03 följande:
    Nej, alla är inte otrogna, men många. Otrohet är väldigt vanligt. Hon har ju dessutom redan gått över gränsen genom att dels skicka en bild på sig själv i badet och dels genom att skriva Jag tycker mycket om dig ihop med hjärtan. Själv hade jag inte heller varit bekväm med att min man hade en kvinnlig vän som han hade daglig kontakt med, även om hon inte skickade hjärtan och badbilder. Risken är alldeles för stor att det utvecklas till mer än vänskap. Mitt ex fick känslor för nästan varje tjejkompis han hade under våra 16 år ihop. Den sista var han otrogen med (och kanske fler innan).
    Du och ni andra som inte tror på vänskap över könsgränserna missar en viktig sak. Visst kan någon eller bägge få känslor men det är ingen naturlag att man agerar på dem! Självkontroll kallas det och min uppfattning efter att ha läst en mängd inlägg här ar att i synnerhet kvinnor verkar ha svårt att hålla den kontrollen. Uppstår känslor måste de agera på dem eller bryta totalt. Men så fungerar inte alla. Att ni inte litar varken på er själva eller partnern tyder också på att era förhållanden inte är de bästa. Och då ökar förstås risken för fuffens.

    Att flirta lite och skicka hjärtan och pussar behöver inte betyda just mer än att man flirtar lite i all vänskaplighet. Något som sker irl på arbetsplatser överallt - utan att det blir fysisk otrohet.
    Men om partnern är svartsjuk och ställer till drama är risken stor både att relationen försämras och att partnern döljer vänskap med motsatt kön.
  • Anonym (jaha)
    Tecum skrev 2021-12-22 18:35:46 följande:
    Du och ni andra som inte tror på vänskap över könsgränserna missar en viktig sak. Visst kan någon eller bägge få känslor men det är ingen naturlag att man agerar på dem! Självkontroll kallas det och min uppfattning efter att ha läst en mängd inlägg här ar att i synnerhet kvinnor verkar ha svårt att hålla den kontrollen. Uppstår känslor måste de agera på dem eller bryta totalt. Men så fungerar inte alla. Att ni inte litar varken på er själva eller partnern tyder också på att era förhållanden inte är de bästa. Och då ökar förstås risken för fuffens.

    Att flirta lite och skicka hjärtan och pussar behöver inte betyda just mer än att man flirtar lite i all vänskaplighet. Något som sker irl på arbetsplatser överallt - utan att det blir fysisk otrohet.
    Men om partnern är svartsjuk och ställer till drama är risken stor både att relationen försämras och att partnern döljer vänskap med motsatt kön.
    Det är snarare du som inte kan fatta att ingen sagt att man inte kan vara vänner över könsgränser utan det som sägs är att man visst KAN vara vänner men att det OXÅ kan vara mer än så.

    Så om du för en sekund tar av dig skygglapparna och läser vad folk faktiskt skriver istället för vad du vill tro så kommer du kanske se att INGEN, inte ens TS sagt att det med 120% säkerhet, lika exakt som ett atomur handlar om nåt fuffens. Det som sägs är att det KAN vara det eftersom mycket i hans agerande tyder på det. Ingen har heller sagt att de med all säkerhet ÄR otrogna redan nu, det som sagts är att det KAN vara en begynnande otrohet, dvs att de fattat tycke för varandra.

    Det vore bra om du lär dig förstå skillnaden mellan att TRO/VETA och att MISSTÄNKA. Att jag misstänker att jag KAN ha en förkylning betyder inte att jag TROR eller VET att jag är förkyld. Det betyder heller inte att jag är hypokondriker bara för att jag misstänker att jag KAN ha blivit förkyld. Men enligt dig så går det inte att misstänka att man är förkyld utan att vara hypokondriker.

    Förstår du skillnaden?
  • Tecum
    Anonym (jaha) skrev 2021-12-22 19:13:29 följande:
    Det är snarare du som inte kan fatta att ingen sagt att man inte kan vara vänner över könsgränser utan det som sägs är att man visst KAN vara vänner men att det OXÅ kan vara mer än så.

    Så om du för en sekund tar av dig skygglapparna och läser vad folk faktiskt skriver istället för vad du vill tro så kommer du kanske se att INGEN, inte ens TS sagt att det med 120% säkerhet, lika exakt som ett atomur handlar om nåt fuffens. Det som sägs är att det KAN vara det eftersom mycket i hans agerande tyder på det. Ingen har heller sagt att de med all säkerhet ÄR otrogna redan nu, det som sagts är att det KAN vara en begynnande otrohet, dvs att de fattat tycke för varandra.

    Det vore bra om du lär dig förstå skillnaden mellan att TRO/VETA och att MISSTÄNKA. Att jag misstänker att jag KAN ha en förkylning betyder inte att jag TROR eller VET att jag är förkyld. Det betyder heller inte att jag är hypokondriker bara för att jag misstänker att jag KAN ha blivit förkyld. Men enligt dig så går det inte att misstänka att man är förkyld utan att vara hypokondriker.

    Förstår du skillnaden?
    Bra att du nyanserar dig, men om DU läser alla inlägg ser du att många anser att det är mer än vänskap och att det bara är en tidsfråga innan de hamnar i säng - om TS inte agerar. Så där handlar det inte om KAN utan TRO/VETA. Bara på grund av några hjärtan och komplimanger...

    Men för övrig har du rätt, ingen vet säkert. Och det kan finnas skäl att misstänka. Men i såna fall är regeln att hellre fria än fälla, det gäller även rent juridiskt. Men här är principen att hellre fälla än fria och det intressanta är att den attityden sägs grunda sig på egen erfarenhet. Hur ska man tolka det...
  • Anonym (C)
    Tecum skrev 2021-12-22 18:35:46 följande:
    Du och ni andra som inte tror på vänskap över könsgränserna missar en viktig sak. Visst kan någon eller bägge få känslor men det är ingen naturlag att man agerar på dem! Självkontroll kallas det och min uppfattning efter att ha läst en mängd inlägg här ar att i synnerhet kvinnor verkar ha svårt att hålla den kontrollen. Uppstår känslor måste de agera på dem eller bryta totalt. Men så fungerar inte alla. Att ni inte litar varken på er själva eller partnern tyder också på att era förhållanden inte är de bästa. Och då ökar förstås risken för fuffens.

    Att flirta lite och skicka hjärtan och pussar behöver inte betyda just mer än att man flirtar lite i all vänskaplighet. Något som sker irl på arbetsplatser överallt - utan att det blir fysisk otrohet.
    Men om partnern är svartsjuk och ställer till drama är risken stor både att relationen försämras och att partnern döljer vänskap med motsatt kön.
    Så för dig är det helt ok att din partner får känslor för någon annan, så länge hen inte agerar på dem? Märkligt synsätt. Jag skulle uppleva det som betydligt mer smärtsamt om min man fick känslor för någon annan, än om han knullade någon annan som han inte kände något för. Att du och jag har olika känslor kring dessa företeelser, betyder inte att jag är svartsjukt lagd eller att jag inte litar på min partner. Folk är olika, helt enkelt. Även du måste väl ha dina gränser för vad som är ok och inte ok i en relation.

    Att flörta samt skicka hjärtan och pussar, när man är upptagen, är definitivt att gå över en gräns för mig. Jag vill inte att min partner gör sånt och jag vet att han inte vill att jag gör sånt heller. Du uttrycker dig som om detta är ett jättevanligt beteende på arbetsplatser, men jag flörtar verkligen inte med mina manliga kollegor. Det skulle aldrig falla mig in. Alla har inte behov av ständig bekräftelse från olika håll, vilket jag antar att det handlar om, om man flörtar med folk till höger och vänster när man är upptagen. Men jag antar att du flörtar med dina kollegor, eftersom du anser att detta är så naturligt.

    Att ?flörta i all vänskaplighet? är ett motsägelsefullt uttryck för mig. Den man flörtar med ser man som mer än vän. Den man bara vill vara vän med flörtar man inte med.
  • Anonym (jaha)
    Tecum skrev 2021-12-22 19:41:37 följande:
    Bra att du nyanserar dig, men om DU läser alla inlägg ser du att många anser att det är mer än vänskap och att det bara är en tidsfråga innan de hamnar i säng - om TS inte agerar. Så där handlar det inte om KAN utan TRO/VETA. Bara på grund av några hjärtan och komplimanger...

    Men för övrig har du rätt, ingen vet säkert. Och det kan finnas skäl att misstänka. Men i såna fall är regeln att hellre fria än fälla, det gäller även rent juridiskt. Men här är principen att hellre fälla än fria och det intressanta är att den attityden sägs grunda sig på egen erfarenhet. Hur ska man tolka det...
    Japp, många MISSTÄNKER att det kan vara mer än vänskap eftersom en hel del i hans agerande tyder på det. Dvs liknar det beteende som många som är otrogna uppvisar eller har uppvisat när de var på väg in i en otrohet.

    Det är liksom inte helt ovanligt att man kan få starka känslor för någon annan i ett långvarigt förhållande. Det behöver givetvis inte alltid resultera i en otrohet, men gör tyvärr ofta det och alla intalar sig att de har koll på läget, och kommer inte gå över gränser, man är ju bra vänner som flirtar lite... men sakta sakta så töjer man hela tiden gränsen för vad som är ok. Vänskap blir flirtande, flirtande blir en kram, en kram blir en kyss, en kyss bli sex... osv osv. Då kan det vara bra med en väckarklocka som får en att vakna ur sin bekräftelse bubbla, som tex att ens partner undrar vad man håller på med och ställer obekväma frågor.

    Nja, regeln att hellre fria än fälla funkar nog inte så bra, för misstankar uppstår oftast inte bara sådär huxflux, de uppstår oftast när ens partner börjar bete sig annorlunda, undanhåller saker, etc. I det läget tror man inte att ens partner är otrogen, man har bara en vag misstanke, oro. De allra flesta vill nog tro att det  ska vara sant utan ör snarare livrädda för det för konsekvenserna för om det skulle vara sant är inte speciellt trevliga. Men samtidigt så kan man heller inte blunda för att ens partner beter sig märkligt vilket skapar oro, osäkerhet, etc, etc... som inte alls är roliga att leva med så att bara blunda och hoppas på det bästa (hellre fria än fälla) är inget alternativ.

    Man kan likna det med att misstänka att man har cancer, ingen VILL ha cancer, det är inte vad man helst önskar, men samtidigt kan man heller inte bara blunda för det. Man vill vara säker så man kan släppa det och gå vidare. Om du misstänkte att du hade cancer, skulle du hellre fria än fälla eller skulle du vilja få svart på vitt så du kunde antingen behandla det eller släppa tanken?
  • Anonym (Kändis)
    Anonym (jaha) skrev 2021-12-22 19:13:29 följande:

    Det är snarare du som inte kan fatta att ingen sagt att man inte kan vara vänner över könsgränser utan det som sägs är att man visst KAN vara vänner men att det OXÅ kan vara mer än så.

    Så om du för en sekund tar av dig skygglapparna och läser vad folk faktiskt skriver istället för vad du vill tro så kommer du kanske se att INGEN, inte ens TS sagt att det med 120% säkerhet, lika exakt som ett atomur handlar om nåt fuffens. Det som sägs är att det KAN vara det eftersom mycket i hans agerande tyder på det. Ingen har heller sagt att de med all säkerhet ÄR otrogna redan nu, det som sagts är att det KAN vara en begynnande otrohet, dvs att de fattat tycke för varandra.

    Det vore bra om du lär dig förstå skillnaden mellan att TRO/VETA och att MISSTÄNKA. Att jag misstänker att jag KAN ha en förkylning betyder inte att jag TROR eller VET att jag är förkyld. Det betyder heller inte att jag är hypokondriker bara för att jag misstänker att jag KAN ha blivit förkyld. Men enligt dig så går det inte att misstänka att man är förkyld utan att vara hypokondriker.

    Förstår du skillnaden?


    Du motsäger ju dig själv.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kändis) skrev 2021-12-22 20:28:27 följande:
    Du motsäger ju dig själv.
    Hur då ? Förklara
  • Tecum
    Anonym (C) skrev 2021-12-22 20:04:49 följande:
    Så för dig är det helt ok att din partner får känslor för någon annan, så länge hen inte agerar på dem? Märkligt synsätt. Jag skulle uppleva det som betydligt mer smärtsamt om min man fick känslor för någon annan, än om han knullade någon annan som han inte kände något för. Att du och jag har olika känslor kring dessa företeelser, betyder inte att jag är svartsjukt lagd eller att jag inte litar på min partner. Folk är olika, helt enkelt. Även du måste väl ha dina gränser för vad som är ok och inte ok i en relation.

    Att flörta samt skicka hjärtan och pussar, när man är upptagen, är definitivt att gå över en gräns för mig. Jag vill inte att min partner gör sånt och jag vet att han inte vill att jag gör sånt heller. Du uttrycker dig som om detta är ett jättevanligt beteende på arbetsplatser, men jag flörtar verkligen inte med mina manliga kollegor. Det skulle aldrig falla mig in. Alla har inte behov av ständig bekräftelse från olika håll, vilket jag antar att det handlar om, om man flörtar med folk till höger och vänster när man är upptagen. Men jag antar att du flörtar med dina kollegor, eftersom du anser att detta är så naturligt.

    Att flörta i all vänskaplighet är ett motsägelsefullt uttryck för mig. Den man flörtar med ser man som mer än vän. Den man bara vill vara vän med flörtar man inte med.
    En typisk kvinnlig inställning, precis som jag skrev. Allt är svartvitt, antingen är man på väg att bli otrogen eller så bryter man. Och jag har full respekt för din inställning.
    Men vad är flirt och vad är "olämpliga" komplimanger? En komplimang behöver inte gälla utseende, det kan vara om något hon gjort eller ett personlighetsdrag man uppskattar eller hur hon hanterade en viss situation. Och en skämtsam jargong. är det flirt? Kanske, kanske inte. Gränsen är inte självklar och egentligen inte så viktig. Det viktiga är att man är lojal mot sin partner. inte sviker eller går över hennes gräns.

    Vänskaplig flirt förekommer på arbetsplatser även om du inte ser det. Och om jag flirtar, vet inte riktigt men det är i så fall med de som kan ta det utan att dra andra slutsatser än att det är jargong och vänskap.
  • Anonym (Anonym)
    Tecum skrev 2021-12-22 18:35:46 följande:
    Du och ni andra som inte tror på vänskap över könsgränserna missar en viktig sak. Visst kan någon eller bägge få känslor men det är ingen naturlag att man agerar på dem! Självkontroll kallas det och min uppfattning efter att ha läst en mängd inlägg här ar att i synnerhet kvinnor verkar ha svårt att hålla den kontrollen. Uppstår känslor måste de agera på dem eller bryta totalt. Men så fungerar inte alla. Att ni inte litar varken på er själva eller partnern tyder också på att era förhållanden inte är de bästa. Och då ökar förstås risken för fuffens.

    Att flirta lite och skicka hjärtan och pussar behöver inte betyda just mer än att man flirtar lite i all vänskaplighet. Något som sker irl på arbetsplatser överallt - utan att det blir fysisk otrohet.
    Men om partnern är svartsjuk och ställer till drama är risken stor både att relationen försämras och att partnern döljer vänskap med motsatt kön.
    Men det är väl ingen som påstått att det inte går att vara vänner över könsgränserna. Om man har daglig kontakt med någon och skickar hjärtan, komplimanger och avklädda bilder har man dock passerat någon slags gräns, såvida man inte har en överenskommelse med sin partner om att det är ok att göra så.
  • Anonym (jaha)
    Tecum skrev 2021-12-22 21:00:55 följande:
    En typisk kvinnlig inställning, precis som jag skrev. Allt är svartvitt, antingen är man på väg att bli otrogen eller så bryter man. Och jag har full respekt för din inställning.
    Men vad är flirt och vad är "olämpliga" komplimanger? En komplimang behöver inte gälla utseende, det kan vara om något hon gjort eller ett personlighetsdrag man uppskattar eller hur hon hanterade en viss situation. Och en skämtsam jargong. är det flirt? Kanske, kanske inte. Gränsen är inte självklar och egentligen inte så viktig. Det viktiga är att man är lojal mot sin partner. inte sviker eller går över hennes gräns.

    Vänskaplig flirt förekommer på arbetsplatser även om du inte ser det. Och om jag flirtar, vet inte riktigt men det är i så fall med de som kan ta det utan att dra andra slutsatser än att det är jargong och vänskap.
    Nejdå, det är absolut inte en kvinnlig inställning. Jag är man och skulle inte alls vara ok med att min partner har känslor för någon annan i så fall vill jag veta det för att antingen se om vi kan lösa det eller gå isär så kan båda träffa någon ny man trivs bättre med.

    Ja, vad är flirt? Vad är syftet med det? Och vad är skillnaden mellan vänskap och flirt? Att ge någon en komplimang behöver inte vara flirt, jag ger tex mina manliga vänner komplimanger, är det flirt menar du? 

    Du blandar ihop vänskap och flirt och gör det till en och samma sak, det är det inte. Att flirta innebär att man skapar en högre intimitet än vad relationen berättigar med romantiska och/eller sexuella undertoner. 

    en.wikipedia.org/wiki/Flirting

    De allra flesta har nog inga problem med att deras partner har vänner, som i vänner och INGET mer än vänner punkt slut. Däremot är inte alla ok med att deras partner springer runt och skapar intimitet med romantiska och/eller sexuella undertoner med andra.

    Ja vänskaplig flirt förekommer på alla arbetsplatser men sen är det ju oxå väldigt vanligt att många av dessa vänskapliga flirtar utvecklas till något mer än flirt och att vara otrogen med en kollega är ju inte helt ovanligt, så man kan väl ganska lugnt konstatera att alla dessa vänskapliga flirtar inte är helt riskfria, eller hur?

    Men enligt dig är det helt omöjligt att flirt skulle kunna leda till något mer. Vilket i sig är ett både falsk och väldigt svartvitt påstående. Så det är nog snarare du som är svartvit i ditt sätt att tänka.Flört
Svar på tråden Han flörtar med en mamma på sitt arbete?