• Cheneyney

    Ivf som brevbärare

    Vi har äntligen kommit så långt att vi varit på vårt första ivf samtal!! Där fick jag besked om att ta det lugn under och efter behandlingen.

    Men, jag jobbar som brevbärare och springer i trappor flera timmar om dagen. Någon annan som jobbat med samma eller annat fysiskt krävande arbete och genomgått ivf, hur gjorde ni?

    Att bli flyttad, få andra arbetsuppgifter med kort varsel är lättare sagt än gjort. Går säkert att lösa, men inte optimalt.

    Har inte berättat något för chefen ännu, och hade tänkt vänta till vi närmar oss behandling.

    Hur har ni andra gjort?

  • Svar på tråden Ivf som brevbärare
  • Jag är bara jag

    15 IVF.er vara 8 ED och aldrig fått den uppmaningen. Under behandling kan man leva som man vill. Samma dag som ÄP bör man vara ledig och ta det lite lugnt. Samma dag som ET/FET har jag legat kvar 20 minuter och sen gått runt, åkt tåg och dagen efter flugit. En gång gick vi flera km i +32 grader. Gravid 5 ggr.

  • Anonym (R)
    Cheneyney skrev 2021-12-17 20:54:47 följande:
    Ivf som brevbärare

    Vi har äntligen kommit så långt att vi varit på vårt första ivf samtal!! Där fick jag besked om att ta det lugn under och efter behandlingen.

    Men, jag jobbar som brevbärare och springer i trappor flera timmar om dagen. Någon annan som jobbat med samma eller annat fysiskt krävande arbete och genomgått ivf, hur gjorde ni?

    Att bli flyttad, få andra arbetsuppgifter med kort varsel är lättare sagt än gjort. Går säkert att lösa, men inte optimalt.

    Har inte berättat något för chefen ännu, och hade tänkt vänta till vi närmar oss behandling.

    Hur har ni andra gjort?


    Det är väl bara att ta en dags semester när det är dags för behandling.
  • Anonym (Ivf)