• Alex94

När fick ni Gravid 3+ på digitala och hur gick det sen?

När fick ni Gravid 3+ på det digitala testet och hur gick det sen för er?

Jag testade positivt ÄL+9 med gravid 1-2, ÄL+13 visade testet 2-3 veckor och ÄL+16 visade det 3+!

Jag blev jätteförvånad att det visade 3+ och blev därför väldigt orolig.. har missfall och utomkvedshavandeskap bakom, anledningen till att jag testat trots positivt test är för att jag velat se en stegring. Nu blir jag istället för en för snabb stegring.. livrädd att det skulle handla om en Molagraviditet.. jag är fullt medveten om att Hcg-nivåer ökar väldigt individuellt. Hur var det för er andra??

Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-12-18 15:08
    Nu blir jag istället orolig för snabb stegring skulle där stå*

• Svar på tråden När fick ni Gravid 3+ på digitala och hur gick det sen?
  • Anonym (Anonym)

Har bara testat med digitalt en gång vid varje graviditet men alltid fått 3+ från äl+14-16. Varit gravid fem gånger varav 3 barn och ett i magen i v 31 just nu. Ett ma i v 13.

• Alex94

Vad skönt att höra!! Jag har nog fått uppfattningen att de flesta får 3+ i vecka 6 eller 7 men jag kan ju ha Fel. Sen vid mina andra graviditeter som inte gått vägen har Hcg ökat otroligt långsamt.. så hoppas att detta snarare är positivt!

Grattis till lillen i magen :)

• Anonym (Anonym)

Jag tycker det låter som det är normalt. Mitt tips är att sluta testa nu. Det gör bara att man blir orolig, vilket man redan är. Som du skriver ör det olika för alla och har man inte gjort ivf så vet man ju inte helt säkert när man hade äl. Man kan ju haft det tidigare än dag 14 och då kanske du är på äl +18-19 nu :)

Grattis till din graviditet, det är din tur nu!

Tack :)

• Anonym (S)

Det låter normalt!

Mola är väldigt ovanligt, bara 1/1000, så oroa dig inte över det!

• svansmamman

Jag fick +3 på äl+19 men hade nog fått det några dagar innan om jag testat då.

• nomina

På äl + 22 testade jag 3+

Äl + 15 2-3 veckor

Kanske fått tidigare men testade först då

• Alex94
    Anonym (Anonym) skrev 2021-12-18 15:23:10 följande:

Jag tycker det låter som det är normalt. Mitt tips är att sluta testa nu. Det gör bara att man blir orolig, vilket man redan är. Som du skriver ör det olika för alla och har man inte gjort ivf så vet man ju inte helt säkert när man hade äl. Man kan ju haft det tidigare än dag 14 och då kanske du är på äl +18-19 nu :)

Grattis till din graviditet, det är din tur nu!

Tack :)

Är väldigt säker på när ägglossningen skedde pga att jag tog ägglossningstest, jag tempade och fick en stegring dagen efter plus att jag känner av ägglossningen. Så är idag på ÄL+19 helt säkert. Ska på ett tidigt VUL 27 december så får hoppas att allt är i sin ordning då :)
  • Alex94
    svansmamman skrev 2021-12-19 17:14:02 följande:

Jag fick +3 på äl+19 men hade nog fått det några dagar innan om jag testat då.

Tack för ditt svar! Betydligt tidigare än övriga tjejer som jag läst om som fått 3+ först i vecka 6+0 eller 7+0. Känns betryggande :)
  • Alex94
    nomina skrev 2021-12-19 19:17:20 följande:

På äl + 22 testade jag 3+

Äl + 15 2-3 veckor

Kanske fått tidigare men testade först då

Tack för ditt svar! Hur långt är du gången nu? Eller detta var kanske längesedan?
  • Alex94
    Anonym (S) skrev 2021-12-18 22:16:11 följande:

Det låter normalt!

Mola är väldigt ovanligt, bara 1/1000, så oroa dig inte över det!

Jag vet att det är ovanligt men har råkat ut för så många konstiga sjukdomar och tillstånd som har haft väldigt låga risker att bli drabbad av men som ändå hänt.. t.ex mitt utomkvedshavandeskap trots p-stav där äggledaren sprack och jag fick sepsis. Men tack för påminnelsen, jag behöver lugnande besked i detta läget :)
  • nomina
    Alex94 skrev 2021-12-19 20:47:29 följande:

Jag vet att det är ovanligt men har råkat ut för så många konstiga sjukdomar och tillstånd som har haft väldigt låga risker att bli drabbad av men som ändå hänt.. t.ex mitt utomkvedshavandeskap trots p-stav där äggledaren sprack och jag fick sepsis. Men tack för påminnelsen, jag behöver lugnande besked i detta läget :)

Jag hoppas och tror att det kommer gå bra för dig! <3

Men jag förstår om du är extra orolig.

När jag var gravid första gången fanns inte tanken på missfall, men så blev det.

Nu när jag/vi önskar få barn så är rädslan för missfall där ganska ofta. Försöker bara acceptera att det inte är i mina händer, inte mer än att välja bort farliga och ohälsosamma saker för barnet och försöka må gott om dagarna.
  • Steeph

Jag hoppar in här då jag fick +3 på motsvarande äl+18. Jag har gjort ivf så vet exakt hur gammalt embryot var när det sattes in. Har fått 2 ma tidigare där hcg stigit mer långsamt än nu. Du får gärna uppdatera här efter ditt ultraljud. Håller alla tummarna för dig.

• svansmamman
    Alex94 skrev 2021-12-19 20:43:31 följande:
    Tack för ditt svar! Betydligt tidigare än övriga tjejer som jag läst om som fått 3+ först i vecka 6+0 eller 7+0. Känns betryggande :)
    Åh ingen orsak! För kännedom var jag, enligt appen beräknad från sista mensen, då gravid i vecka 5 (4+2) men jag blev därefter framflyttad sex dagar vid UL så jag var nog längre gången än vad appen ansåg. 

Jag har aldrig hört att snabbt stigande HCG ska vara ett tecken på utomkveds, däremot har jag hört att det kan vara tecken på att något är fel på fostret. I mitt fall har jag gjort NIPT så jag vet att det inte finns några kromosomavvikelser på kromosom 13, 18 och 21 (downs). 

Du kan nog sitta lugnt i båten i väntan på UL! Glad
  • LFF

Alla mina tre graviditeter har jag testat när mensen varit en vecka sen. På alla tre har jag fått 3+. Två av tre avslutades spontant i v12 (Missfall). 

Ett par gånger har mensen varit sen och jag har haft begynnande symtom men innan det gått en vecka så har mensen kommit. Hade jag testat tidigt hade jag haft fler missfall och en än större oro den gången det till sist gick hela vägen. 

• Alex94

Det har gått bra hittills , tackar som frågar!

Ett vul i vecka 6 där hjärtat slog fint och ett idag vecka 9+0 där det fortfarande såg fint ut :)

Det enda har varit att jag drabbats av hyperemesis så har mått pyton och gör det egentligen fortfarande. Hoppas att det snart släpper!!

Svar på tråden När fick ni Gravid 3+ på digitala och hur gick det sen?