• Anonym (hmmm)

Hur vet man vad man ska begära i lön?

En ovanlig typ av tjänst, det finns bara en handfull personer i Sverige som håller på med detta eftersom det krävs ett väldigt stort företag för att kunna motivera en person som har det mer än som en bisyssla.

Av de 3 jag vet om är det en stor skillnad mellan vad de gör och den här tjänsten är med god marginal den mest komplexa.

Jag jobbar bevisligen inte med det idag men har en bakgrund som gör att instegströskeln är betydligt lägre än för många andra. Oavsett vem de anställer kommer det krävas mycket upplärning.

Folk på företaget (inkl den som ska sluta) rekommenderar mig just av orsaken ovan.

Hur räknar jag ut vad jag ska begära i lön om vi kommer till det?

• Svar på tråden Hur vet man vad man ska begära i lön?
  • Anonym (Yyyy)

Prata med ditt fackförbund!

• Anonym (hmmm)
    Anonym (Yyyy) skrev 2021-12-25 09:53:56 följande:

Prata med ditt fackförbund!

Mitt nuvarande fackförbund hanterar inte de här tjänsterna eftersom jag idag jobbar inom offentlig sektor medan det här är privat.
  • Anonym (hmmm)

Kan man fråga de 3 jag känner vad de tjänar? Avrundat till närmaste hela 10 000 typ. Med en av dem känns det rätt ok men det är även den som har det minst kvalificerade arbetet. Huvudansvaret är detsamma men tjänsten jag är aktuell inkluderar ansvar för betydligt fler saker vilket jag tycker borde ge ytterligare ett antal tusenlappar.

• Robert 558
    Anonym (hmmm) skrev 2021-12-25 18:53:17 följande:

Kan man fråga de 3 jag känner vad de tjänar? Avrundat till närmaste hela 10 000 typ. Med en av dem känns det rätt ok men det är även den som har det minst kvalificerade arbetet. Huvudansvaret är detsamma men tjänsten jag är aktuell inkluderar ansvar för betydligt fler saker vilket jag tycker borde ge ytterligare ett antal tusenlappar.

Du behöver inte fråga dom, gör en anonym inkomstkoll via ratsit.se 

Begär sedan ingen lön, utan låt arbetsgivaren starta den förhandlingen, fråga helt enkelt vad de tänkt betala. Har du flax är det ett högre belopp än du tänkt dig. Om inte, säger du att du har kollat vad motsvarande tjänst betalar (du kan säkert krydda med mer fördelar om dig) och lägger dig strax över det beloppet som de föreslagit. 

• Anonym (hmmm)
    Robert 558 skrev 2021-12-25 19:00:29 följande:
    Du behöver inte fråga dom, gör en anonym inkomstkoll via ratsit.se 

Begär sedan ingen lön, utan låt arbetsgivaren starta den förhandlingen, fråga helt enkelt vad de tänkt betala. Har du flax är det ett högre belopp än du tänkt dig. Om inte, säger du att du har kollat vad motsvarande tjänst betalar (du kan säkert krydda med mer fördelar om dig) och lägger dig strax över det beloppet som de föreslagit. 

Tyvärr heter de saker i stil med Johan Svensson och Lisa Andersson Min uppfattning om var de bor är "pendlingsavstånd till Sthlm". Ska se om jag kan komma på något som kan få ner antalet träffar från 14 sidor till lite mer rimligt...
  • Anonym

Man kontaktar sitt fackförbund och frågar

Svar på tråden Hur vet man vad man ska begära i lön?