• Martinavid

    Är jag gravid?

    Hej,

    Tog ett test nu idag på morgonen då jag ska ha mens idag. Min cykel är inte regelbunden efter mitt missfall sedan september. Men är på dag 33 i cykeln idag. Det ena visade svagt positivt och då tog jag ett till som var sååå negativt.

    Vad tror ni och när ska jag ta nästa?



  • Svar på tråden Är jag gravid?
  • Martinavid

    Ja, varför frågar du? Vi har försökt ett bra tag nu. Vi blev gravida i juni detta året som konstaterades i missfall i v,12 ???? Sen haft vi försökt igen efter det.

  • Semlan3

    Kan ju vara olika känslighet på testen. Testa om ett par dagar igen. Mina första test var väldigt svaga men ökade efter några dagar och blev tydligare :)

  • Martinavid

    Vi har inga barn sedan tidigare så vi hoppas nu på en liten sen julklapp. Jag har lite åksjuk illamående och ömma bröst från och till så jag hoppas att det är en liten sak där inne. Ska köpa ett CB-test och testa på måndag igen

  • svansmamman
    Martinavid skrev 2021-12-25 11:31:25 följande:

    Vi har inga barn sedan tidigare så vi hoppas nu på en liten sen julklapp. Jag har lite åksjuk illamående och ömma bröst från och till så jag hoppas att det är en liten sak där inne. Ska köpa ett CB-test och testa på måndag igen


    Det övre testet tycker jag ser positivt ut. Tänk dock på att om du har gravidsymptom beror det på att HCG producerats, och om det är så pass mycket att du får symptom borde det även synas tydligt på ett vanligt gravtest. Därmed inte sagt att du inte är gravid, men att symptomen beror på graviditet är nog liten när det nedre testet (som ska användas från BIM och framåt) inte ger utslag.

    Vänta ett par dagar och testa med ett digitalt med veckoindikator, då får du svaret svart på vitt. Jag håller ALLA tummar för dig! ??
Svar på tråden Är jag gravid?