• Lama21

    Ägglossning utan mens?

    Vad händer med min kropp? Har varit och gjort ultraljud på äggstockarna vilket visade en äggblåsa på 22mm, ägglossning på g enligt läkaren, fick också positivt på ägglossningstest två dagar senare. Har inte haft några pms-besvär vilket jag alltid har i princip direkt efter äl annars. Fick negativt gravtest idag (bim +3 morgonurin) men inte ett spår efter mens.

    Är det möjligt att jag trots allt inte fick ägglossning eller kan det vara möjligt att jag trots allt är gravid (men enligt graviditetstesten bör det ju ha visat sig nu)?

  • Svar på tråden Ägglossning utan mens?
  • Jag är bara jag

    Det är extremt ovanligt att äl uteblir när äggblåsan passerat 10 mm. Vid 22 skulle jag säga omöjligt. Äl-test kan visa positivt 2 dagar före äl. Hur beräknade du BIM? Alla får inte plus 14 dagar efter äl även om även det är ovanligt. Du får helt enkelt testa igen om några dagar.

  • Lama21
    Jag är bara jag skrev 2021-12-28 13:09:32 följande:

    Det är extremt ovanligt att äl uteblir när äggblåsan passerat 10 mm. Vid 22 skulle jag säga omöjligt. Äl-test kan visa positivt 2 dagar före äl. Hur beräknade du BIM? Alla får inte plus 14 dagar efter äl även om även det är ovanligt. Du får helt enkelt testa igen om några dagar.


    Tack för ditt svar, det inger lite hopp iallafall. Tänkte dagen efter det positiva äl-tester och två veckor framåt. Enligt det borde jag ha haft BIM julafton och testade alltså negativt den 27:e. Tänkte testa igen 31:a om inte mensen kommit, sen får jag väl kontakta barnmorska om det blir varken mens eller plus på stickan.
  • Jag är bara jag

    BIM kan ha varit juldagen också om du brukar ha 14 dagar mellan äl och mens. Borde gett plus nu, men inte 100 garanterat. Har du varit gravid och testat plus förr och minns när du fick plus? Det kan variera från graviditet till graviditet också. Jag tex som tatt hcg-prov hade bara 361 v.4+5 med andra barnet och med första var det 1000 samma dag.

  • Lama21
    Jag är bara jag skrev 2021-12-28 14:14:05 följande:

    BIM kan ha varit juldagen också om du brukar ha 14 dagar mellan äl och mens. Borde gett plus nu, men inte 100 garanterat. Har du varit gravid och testat plus förr och minns när du fick plus? Det kan variera från graviditet till graviditet också. Jag tex som tatt hcg-prov hade bara 361 v.4+5 med andra barnet och med första var det 1000 samma dag.


    Har inte varit gravid förut och försökt länge nu. Tycker också att det borde ha visat sig nu på testet om jag var det. Det konstiga är att jag inte fått mens (eller ens ömma bröst som jag ALLTID får minst 10 dagar innan mens), när allt tyder på att jag faktiskt har haft ägglossning. Därför funderade jag på om det är möjligt om mensen kan utebli trots ägglossning. Har rätt långa cykler och mensen har hoppats över ibland, men då vet jag inte om jag ens har haft ägglossning.
  • Jag är bara jag

    Man får alltid mens om man haft äl och inte blivit gravid. Det låter väldigt positivt det där med icke ömma bröst. Vi försökte få barn i 10 år innan vi lyckades. Varje misslyckat försök fick jag ömma bröst en vecka efter äl och då visste jag varje gång att jag inte var gravid. När jag varit gravid (6 ggr, 2 barn) har jag aldrig haft ömma bröst.
    Jag håller en tumme! Glad

  • Lama21

    Inget plus och ingen mens än... Däremot fick jag positivt ägglossning test igen tre veckor efter förra utan mens mellan?! Förstår ingenting

  • Lama21

    Update om nån vill veta, skrev på 1177 och frågade barnmorskan och fick inget vettigt svar. Bara att jag borde ha haft ägglossning och att man alltid har mens efter ägglossning om man inte är gravid. Jag verkar alltså ha haft ägglossning men är varken gravid eller har fått mens... Nåt stämmer ju inte

  • Anonym (Kan)

    Kan man tala för mig själv men de gånger jag varit gravid (och inte gravid) har jag tagit rfsu testa tidigt på äl + 14 och då har det stämt 100 %

  • fjanten
    Lama21 skrev 2022-01-03 09:25:21 följande:

    Update om nån vill veta, skrev på 1177 och frågade barnmorskan och fick inget vettigt svar. Bara att jag borde ha haft ägglossning och att man alltid har mens efter ägglossning om man inte är gravid. Jag verkar alltså ha haft ägglossning men är varken gravid eller har fått mens... Nåt stämmer ju inte


    Jag gissar att ägget faktiskt inte släppte, trots att det såg ut att vara på gång under ultraljudet, och att ditt LH gick upp. Så: Inget ägg släppte och du fick ingen mens och blev inte gravid.

    När du ett antal veckor senare fick positivt igen på ägglossningstest så steg ditt LH, och kanske att ett ägg släppte efter det. Hade ni sex i samband med andra omgången positivt ägglossningstest? I så fall - testa 2 veckor efter det och håll tummarna för att ett ägg släppte och du blev gravid.
Svar på tråden Ägglossning utan mens?