• Jossanfine

Utebliven mens - negativt graviditetstest

En fundering..

Jag slutade med minipiller 4 augusti i år och fick tillbaka min mens 18 november.

Under tiden jag åt minipiller hade jag ingen mens över huvudtaget.

Nu till min fundering?

Min mens kom som sagt tillbaka 18 november och varade i ungefär 5 dagar. Sen har jag inte haft någon mer mens.

Tagit 2st graviditetstest, som båda visar negativt.

Någon som varit med om liknande förut? Eller som kanske har några kloka tankar?

Jag själv känner mig otroligt förvirrad..

• Svar på tråden Utebliven mens - negativt graviditetstest
  • Jag är bara jag

Du har inte haft ägglossning och då kan mensen komma jättesent. Man vet helt enkelt inte när den kommer. Enda undantag om du haft extremt sen äl ganska nyligen och inte hunnit få mens eller inte hunnit få plus. Men då pratar vi äl senare än för 14 dagar sen.

• Anonym (Anonym)

Jag är bara jag;

Hur menar du då?

• Jag är bara jag
    Anonym (Anonym) skrev 2021-12-30 21:48:55 följande:
    Jag är bara jag;
    Hur menar du då?
    Har man haft äl får man mens om man inte är gravid. Vid utebliven äl får man också mens till slut, men det kan dröja. Ibland är äl jättesen och ts kan ha haft äl nyligen, det vet vi ju inte. Finns kvinnor med äl och mens 2 ggr per år. 
  • Jossanfine
    Jag är bara jag skrev 2021-12-30 22:20:46 följande:

Har man haft äl får man mens om man inte är gravid. Vid utebliven äl får man också mens till slut, men det kan dröja. Ibland är äl jättesen och ts kan ha haft äl nyligen, det vet vi ju inte. Finns kvinnor med äl och mens 2 ggr per år. 

Jag förstår vad du menar.

Grejen är att jag är en av dom som inte märker av när/om jag har ägglossning, det har jag aldrig gjort.

Använder inte äl-test heller.

Tycker de känns lite jobbigt bara, vi vill så gärna bli gravida igen.
  • Jag är bara jag
    Jossanfine skrev 2021-12-30 22:29:11 följande:
    Jag förstår vad du menar.
    Grejen är att jag är en av dom som inte märker av när/om jag har ägglossning, det har jag aldrig gjort.
    Använder inte äl-test heller.

Tycker de känns lite jobbigt bara, vi vill så gärna bli gravida igen.
    Ja, jag förstår absolut att det känns segt. Hade du regelbunden mens före du tog piller? I så fall är det dom som ställt till det. Det brukar gå fortare efter minipiller, men kvinnokroppen är ett mysterium man sällan fattar och ibland trilskas den. 

Tycker du kan gå till en gynläkare för lite koll nu snart. Bara för att få lite svar och kanske lite hjälp.
  • Jossanfine
    Jag är bara jag skrev 2021-12-30 22:34:30 följande:

Ja, jag förstår absolut att det känns segt. Hade du regelbunden mens före du tog piller? I så fall är det dom som ställt till det. Det brukar gå fortare efter minipiller, men kvinnokroppen är ett mysterium man sällan fattar och ibland trilskas den. 

Tycker du kan gå till en gynläkare för lite koll nu snart. Bara för att få lite svar och kanske lite hjälp.

Den var väldigt regelbunden före jag blev gravid med vår dotter. Hon föddes 2013 och efter det hade jag kraftiga cellförändringar och genomgick operation. Tror jag började med minipiller våren 2014.

Men du har kanske rätt, jag kanske ska kontakta gyn efter nyårshelgen!
  • Jag är bara jag

Operation, många år med piller och blivit äldre- allt kan ha ställt till det lite så ring och boka tid för en koll. 

Svar på tråden Utebliven mens - negativt graviditetstest