• Thu 30 Dec 2021 23:09
    4182 visningar
    15 svar
    15
    4182

    Hur firar du nyår 2021?

    Hur tänker ni kring nyårsfirandet i år?

    Vi firar med ett annat par plus barn. Om ingen blir sjuk tills dess.. Haft några andra familjer som vill fira med oss också, men vi sa nej pga corona. Blivit några sura miner eftersom vi alla är vaccinerade, men vi känner oss inte helt bekväma. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur firar du nyår 2021?
  • Thu 30 Dec 2021 23:18
    #1

    Jag kommer vara själv i stort sett hela tiden eftersom hustrun jobbar. Hon kommer väl hem till 12 slaget i alla fall och sen jobbar hon nyårsdagen med start kl 07.

  • Thu 30 Dec 2021 23:23
    #2

    Bara familjen, men jag kommer lägga mig innan 12 som vanligt. :)

  • nernu
    Thu 30 Dec 2021 23:31
    #3

    Vi firar hemma själva med familjen. Vi umgås mycket med familj och vänner både före och efter och tycker att det är skönt att var själva just på nyår för att slippa för mycket ståhej. Men jag märker att folk runt omkring reagerar ganska starkt. De undrar varför vi inte firar med någon och om vi är ensamma. Jag har inget emot att vara själv men omgivningens reaktioner skapar lite ångest kring att vi borde fira på något annat sätt.

  • Mascar­aklump­ar
    Fri 31 Dec 2021 00:17
    #4

    Vi firar i princip alltid själva på nyårsafton. Det blir vanligtvis middag antingen på restaurang eller hemma, sen chips och mys framför tv:n fram till 12-slaget och då går vi ut och tittar på fyrverkerierna. Förra året beställde vi hem mat från vår favoritrestaurang och i år blir det från samma ställe plus att vi lägger till ett par egna rätter.

  • Fri 31 Dec 2021 04:56
    #5

    Har i år valt att inte bjuda hem några och tackat nej till fest hos vänner. Stannar hemma i mitt hus i skogen med min hund som är rädd för fyrverkerier. 

  • Fri 31 Dec 2021 12:33
    #6

    Vi blir 4 st, jag och partner ska över till ett par kompisar så blir parmiddag och lugnt och mysigt.

  • Fri 31 Dec 2021 12:36
    #7
    +1

    Hemma med maken. Vi har beställt en nyårsmeny från en restaurang. 

  • Fri 31 Dec 2021 14:34
    #8

    Ja vi ville ha ett festligt nyår eftersom man inte har kunnat träffas på så länge.

    Men i förrgår blev min bästa vän och hennes sambo tokförkylda för att hans släkt varit och hälsat på två dagar innan med symptom och glatt berättade att deras dotter går på Alvedon (för varför skulle man stanna hemma när man är sjuk ööööh...borde vara nackskott på dessa idioter!). De bor liksom inte i andra änden av landet heller utan två kvarter bort, så det är inte som att de inte kan ses andra dagar.

    Nu idag blev en annan vän förkyld men då hon testade negativt kommer två i familjen, och lillebror stannar hemma med mamma.

    Övriga två hushåll har lyckligtvis inte fått böldpest ännu med 3 h kvar, vi får väl se hur det går.

    Vi har ingen brist på mat i alla fall...


    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Fri 31 Dec 2021 14:59
    #9

    Kan inte svara. Är hemma med familjen, äter lite gott, somnar nog före 12. I stort sett en vanlig dag.

  • Fri 31 Dec 2021 15:03
    #10

    Vi tar det lugnt här hemma med god mat.

  • Fri 31 Dec 2021 16:30
    #11

    Firar ensam hemma men har fått kontakt med en underbar kvinna här på FL så jag kommer inte känna mig det minsta ensam för en gångs skull.

  • Sat 1 Jan 2022 00:51
    #12

    Ensam hemma med min dotter på 3,5 månader . Sambon jobbar natt. Men har varit jätte mysigt :)

  • Sat 1 Jan 2022 01:02
    #13

    Med make och barn. Ätit gott, spelat spel och tittat på fyrverkerier.

  • Sat 1 Jan 2022 01:04
    #14

    Ensam men facetimade med en väninna över tolvslaget.

  • KCL
    Sat 1 Jan 2022 09:05
    #15

    Firade med familjen. Vi åt gott och spelade Bingolotto. 

Svar på tråden Hur firar du nyår 2021?