Jag är sjukpensionär och har därför inte jättemycket pengar så jag kan inte hålla på att bjuda hela tiden. Jag gjorde det förr men min ekonomi höll inte. Och de som var här är mamman sjukskriven nu på obestämd tid så därför jagade jag så billig mat som möjligt för att underlätta.
Anonym (Maria) skrev 2022-01-01 07:12:12 följande:
Jag fattar inte, 300 per person som du skriver i texten, sen 300 per grupp, eller 300 för alla 6 som det står i rubriken?
Och då räknar du inte hela middagen..?
Vi isolerar oss och firade bara med 9-åringen. Blev enkelt och runt 200:- per person.
De är 6 personer i sin familj, och sammanlagt blev det 300kr för dem att betala för förrätten, huvudrätt och efterätt.
Anonym (C) skrev 2022-01-01 07:55:16 följande:
Trådstarten är lite snurrig (lätt hänt vid halv tre på natten). Paret de firade med är tydligen inte bara ett par, utan de har fyra barn också. Så det är TS familj på tre personer och den andra familjen på sex personer som har betalat 300 per familj.
Tack... :)
Långbenopluto skrev 2022-01-01 11:22:44 följande:
Alltså, varför kollar du vart dom är googlemaps??? Låter inte normalt....
Jag kollade inte efter honom men såg att han var när jag var inne på googlemaps.
Anonym (Man) skrev 2022-01-01 09:49:23 följande:
Jag och min fru var ute på en restaurang och åt deras nyårssupé med tillhörande vi paket, samt en varsin drink efter 5 rätters menyn.
Notan för oss två hamnade på ca 4300kr.
Er meny låter otroligt billig faktiskt. Vad har ni ätit? Jag menar en köttbit av bra kvalitet kostar ju mer än så styck... Brukar köpa entrecote från vår lokala köttbutik, då brukar jag få betala runt 500-600kr per person, men då är det en stor entrecote på kanske 400gram.
Det var en skinkpaj och vitlöksbröd till förrät.
Sedan inbakad fläskfilé med potatisgratäng till huvudrätt.
Och en jordgubbstårta med dumlegrädde till efterätt.
Anonym (Nn) skrev 2022-01-01 07:39:05 följande:
Dracks det vin osv under kvällen? Hade de fixat mycket pynt och fin dukning? Nått till barnen? Om ni ex delade på ett par flaskor vin så går det väll jämt upp hade jag tänkt.
Jag tycker inte det är konstigt att ni bad dem att splitta kostnaden om det inte är så att ni drack vin osv hos dem. Personligen hade jag inte bett om pengarna då det för mig inte är en betydelsefull summa i sammanhanget att två familjer har ätit nyårsmiddag. Men svider det för er så är det klart ni ska splitta! Är verkligen nyfiken på vad ni åt? Men jag hade varit galet irriterad på att de inte fixade vad de skulle fixa, alltså latheten. Om det nu inte visade sig att det ordnar mycket hemma osv. Som värd står man ju ofta med fix innan och städ efter.
Nej, vi bjöd på alkoholen under kvällen. Det har jag inte ens räknat in... De hade med sig en egen dricka till ena barnet då hon är lite kräsen där...
Anonym (Anja) skrev 2022-01-01 06:47:00 följande:
Det är inte dyrt. Men om de inte sa nåt utan det bara var din känsla att de tyckte något tycker jag du ska släppa det. Din känsla kan ju vara fel, du kan ju ha läst in lte för mycket i deras kroppsspråk. Kanske för att du fortfarande var lite (fullt normalt) irriterad på det med handlingen. Så släpp det bara, de får väl handla nästa gång om de skulle vara av den åsikten, inget att grubbla på.
Tack, jag ska släppa det, ... De är ändå vänner ?