• Deceree1

    Vilken låt?

    Hej. Jag såg en film på Netflix för länge sen som det finns underbart piano stycke i.

    Jag har letat på Google, Youtube och Spotify men hittar det inte nånstans.

    Filmen heter Skins eller Under huden på svenska och är en Spansk film om människor som av olika anledningar är vanskapta.

    I filmen finns alltså de här pianostycket som är så vackert. Finns det nån som vet vad jag menar för stycke? Mvh Deceree

  • Svar på tråden Vilken låt?
  • Anonym (Tips från coachen)

    Kolla om det är nån här du känner igen: 

  • Deceree1
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2022-01-02 15:00:16 följande:

    Här kanske är rätt: m.imdb.com/title/tt0284494/soundtrack/

    Du får googla på filmens titel + soundtrack


    Jag har gjort det. Jag upptäckte nu att filmen fanns kvar på Netflix men min Shazamapp kunde inte tolka den. Så nu har jag filmat den med mobilen så att jag iaf kan lyssna på den men jag vet ff inte vad den heter :)
  • Anonym (Tips från coachen)
    Deceree1 skrev 2022-01-02 15:59:52 följande:
    Jag har gjort det. Jag upptäckte nu att filmen fanns kvar på Netflix men min Shazamapp kunde inte tolka den. Så nu har jag filmat den med mobilen så att jag iaf kan lyssna på den men jag vet ff inte vad den heter :)
    I min telefon finns google med ljudsök, har du testat det? Det finns väl hur många appar som helst annars som gör ungefär samma sak :)

    Dessutom kan du söka på lyrics, t ex refrängen. Då brukar man kunna hitta rätt också.
  • Deceree1
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2022-01-02 16:15:44 följande:

    I min telefon finns google med ljudsök, har du testat det? Det finns väl hur många appar som helst annars som gör ungefär samma sak :)

    Dessutom kan du söka på lyrics, t ex refrängen. Då brukar man kunna hitta rätt också.


    De sista du skrev har jag provat med i alla möjliga former men Google med ljudlös visste jag inte att det fanns. Ska kolla det :)

    Den har nog ingen refräng i den bemärkelsen
  • Anonym (M)

    Om filmer ligger på Netflix kan du kolla i eftertexterna.

Svar på tråden Vilken låt?