• ElkaSJ

Önma bröst

Hej!

Jag är på BIM +1 & har inte testat mig (livrädd) men ska göra det imorgon om mensen inte kommer idag. Har molvärk i nedre region men i övrigt känner jag inget. Innan har jag haft ömma bröst, får det typ var 3dje månad i samband med mens men nu är det helt borta som de brukar när mensen kommer - är det ?normalt?? Alltså att man kan få känningar/symtom som vid mens men att de upphör runt beräknad mens och att man då kan vara gravid?

• Svar på tråden Önma bröst
  • svansmamman
    ElkaSJ skrev 2022-01-03 11:20:16 följande:
    Önma bröst
    Hej!

Jag är på BIM +1 & har inte testat mig (livrädd) men ska göra det imorgon om mensen inte kommer idag. Har molvärk i nedre region men i övrigt känner jag inget. Innan har jag haft ömma bröst, får det typ var 3dje månad i samband med mens men nu är det helt borta som de brukar när mensen kommer - är det ?normalt?? Alltså att man kan få känningar/symtom som vid mens men att de upphör runt beräknad mens och att man då kan vara gravid?
    Molvärk och ömma bröst kan man ju få både pga mens och graviditet. Även om man brukar ha vissa symptom i samband med mens är det ingen garant för att man alltid får det.

På det du skriver här är det omöjligt att säga något. Du kan vara gravid likväl som du inte behöver vara det. Om symptomen du har beror på graviditet borde de dock inte upphöra vid BIM, tvärtom. Gravidsymptom uppstår ju pga hormonet HCG som ökar snabbt i början av graviditeten. Så min gissning är att du inte är gravid, men ta ett test så vet du säkert.

Jag håller tummarna för att resultatet blir som du önskar!
  • ElkaSJ

Tack för svar!

Jag tror egentligen inte heller att jag är gravid men hoppet är väl det sista som överger en. Störigt bara att ha mens symtom som liknar gravidsymtom, hatar när

det händer! Det blir så surt när jag dessutom nu inte fått mensen (brukar va regelbunden). Den kommer säkert som ett brev på posten snart.

Svar på tråden Önma bröst