• kulturenskaleva

Vem är en antivaxxer?

Vem är en antivaxxer enligt er? Det känns som man slänger runt detta begrepp hur som helst nu i och med coronavacvinet. För mig är en antivaxxer någon som är emot alla vacciner. Det räcker alltså inte att vara skeptisk endast mot coronavacvinet, men vara ok med att ta alla andra vacciner.

Men vem är en antivaxxer enligt er? Är man en antivaxxer om man tagit 2 eller 3 doser och känner att det räcker nu? Eller vart går gränsen?

• Svar på tråden Vem är en antivaxxer?
  • kulturenskaleva
    molly50 skrev 2022-01-04 13:25:20 följande:

För mig är det de som högljutt gapar om att vaccinet är farligt,inte fuingerar osv och som sprider konspirationsteorier kring vaccinet och sätter upp lappar på stan och anordnar protestaktioner.

Ok så om man låter bli att ta vaccinet i sin tysthet så är man ingen antivaxxer då.
  • molly50
    kulturenskaleva skrev 2022-01-04 13:28:08 följande:
    Ok så om man låter bli att ta vaccinet i sin tysthet så är man ingen antivaxxer då.
    Det kanske man är. Men gör man det i det tysta så försöker man åtminstone inte pracka på andra sina åsikter.
  • kulturenskaleva
    molly50 skrev 2022-01-04 13:36:07 följande:

Det kanske man är. Men gör man det i det tysta så försöker man åtminstone inte pracka på andra sina åsikter.

Nej precis som att man som vaccinerad inte tjatar på de ovaccinerade att vaccinera sig.
  • Fossil
    kulturenskaleva skrev 2022-01-04 13:17:56 följande:
    Så man är en antivaxxer om man är dyslektiker? Ok jag förstår, folk som har problem med stavningen ser du ner på. Skön människosyn du har.
    Lägg av, läs ts så ser du att personen kan stava till vaccin men väljer en annan som ska uttalas vax-svin om just covidvaccinet.
  • assistent 13
    Fossil skrev 2022-01-04 13:14:57 följande:

Inte alls, förstår du verkligen inte hur vacvin ska uttalas och vad det får för innebörd?

Skriver det medvetet ja eftersom att FB och installera annars ev tar bort dessa kommentarer om vaccin. Jag skriver oftast vaxx. Jag är antivacc. Mina 2 yngsta barn har inga vaccin alls och mycket friska barn.
  • molly50
    kulturenskaleva skrev 2022-01-04 13:44:57 följande:
    Nej precis som att man som vaccinerad inte tjatar på de ovaccinerade att vaccinera sig.
    Nej,det håller jag med om. Men jag har inte upplevt det lika mycket som det motsatta.
  • sextiotalist
    assistent 13 skrev 2022-01-04 13:56:10 följande:

Skriver det medvetet ja eftersom att FB och installera annars ev tar bort dessa kommentarer om vaccin. Jag skriver oftast vaxx. Jag är antivacc. Mina 2 yngsta barn har inga vaccin alls och mycket friska barn.

Eftersom vaccinprogrammet har minimerat risken att drabbas av vissa sjukdomar så är det tack vare detta som dina barn slipper det.

Utöver detta finns det barn som sällan blir sjuka, oavsett om de är vaccinerade eller inte
  • Fossil
    assistent 13 skrev 2022-01-04 13:56:10 följande:
    Fast nu var det inte dig jag citerade, men ok.
    Jag vet allt det där med FB och tjofaderittan, du behöver inte utveckla det.

I mina ögon är du ansvarslös, barnvaccinprogrammet borde enligt mig vara obligatoriskt.
  • kulturenskaleva
    Fossil skrev 2022-01-04 13:53:00 följande:

Lägg av, läs ts så ser du att personen kan stava till vaccin men väljer en annan som ska uttalas vax-svin om just covidvaccinet.

Vax clean
  • Fossil
    kulturenskaleva skrev 2022-01-04 15:19:34 följande:
    Vax clean
    Gääääsp
  • generationWhy

Om man tror att coronavaccinets syfte är något annat än att rädda människors liv, eller om man generellt är emot alla vaccin, vilket oftast brukar bero på första anledningen... :) då är man en antivaxxer enligt mig.

Svar på tråden Vem är en antivaxxer?