Och där försvann mitt studiemedel
Det som gick så otroligt bra med skola och allt i livet. Jag har växt upp i en orolig hemmiljö vilket det påverkade min skolgång. Jag mådde dåligt och har inte gått gymnasiet överhuvudtaget i princip. Jag var isolerad av familjen från samhället och det tog mig fram till jag var 24 som jag äntligen vart fri.
Jag lever med skyddad identitet och börjat snabbt på Komvux. Jag fick bekräftelse att man kan bli klar fort, men tyvärr gick det inte bra för mig p.g.a mina svårigheter med uppgifterna.
Jag hoppade av Komvux efter att jag förstod att Allmän kurs skulle ta exakt lika lång tid som Komvux. Detta gjorde förstås att jag återigen fick ta igen från starten. Jag hade studerat på Komvux ett tag och använt veckorna ifrån CSN. Jag kan dock inte minnas att det var så många veckor egentligen. Men datan ifrån CSN säger att det har gått så många veckor och alla veckorna är använda.
Jag blir numera utan CSN.
Innan jag valde Komvux, så försökte jag finna jobb och det gjorde jag även under tiden jag studerade. Men fick ingenting. Det är inte särskilt konstigt, just för att jag i princip har ingen CV. Jag har ingenting att skriva där.
Jag lär inte finna något jobb nu heller, om jag vill kombinera med studier. Vad kan jag göra? Finns det något alternativ överhuvdtaget i mitt sits? Jag har absolut ingen i min närhet som kan hjälpa mig inom det ekonomiska. Det finns ingenting. Vad kan jag göra?