• Thu 6 Jan 2022 11:10
    11942 visningar
    18 svar
    18
    11942

    Boosta med och rätt kost vitaminer för att bli gravid

    Hej tjejer

    Nu denna månad har jag införskaffat bidrottninggele och e-vitamin. Äter magnesium och d-vitamin sen tidigare.

    Fick tips om att apiforce (bidrottninggele) ska ge fertiliteten en kick och kombinationen med e-vitamin skulle vara toppen tillsammans. Tjejen på naturapoteket rekommenderade detta starkt och att min man skulle ta zink tabletter

    Nu håller vi tummarna att detta funkar bra. Vi har 2 mf på raken (tidiga v 5-6)

    Så denna kombination skulle gynna att det fäster sig bättre också

    Ni kanske är fler därute som vill följas åt och se om detta funkar och delge era tips och råd

    Nu hoppas vi på massa pluss

  • Svar på tråden Boosta med och rätt kost vitaminer för att bli gravid
  • Anonym (Natur­lig)
    Thu 6 Jan 2022 13:28
    #1
    +2

    Jag önskar dig lycka till men onödiga utgifter att köpa kosttillskott.

    Det finns inga läkemedel eller kosttillskott man kan äta för att öka fertiliteten och lättare bli med barn. Men det är bra att försöka leva så sunt som möjligt och äta en varierad kost med mycket frukt och grönsaker. Det är också klokt att vara måttlig med alkohol och sluta röka om man försöker att bli gravid. Man bör helst också röra på sig varje dag. Kroppsvikten spelar roll, där en normal kroppsvikt (att inte vara över- eller underviktig) påverkar chanserna i positiv riktning.

  • Thu 6 Jan 2022 13:58
    #2

    Jag hänger gärna med :)

    Försök nr 7, 1 tidig mf i september v 5-6.

    Min sambo kör med bio-selen zink + omega3 och jag omega3 + conceive plus. Så får vi se hur det går. Har BIM ca 20/1. Du?

  • Thu 6 Jan 2022 14:28
    #3
    Anonym (Naturlig) skrev 2022-01-06 13:28:31 följande:

    Jag önskar dig lycka till men onödiga utgifter att köpa kosttillskott.

    Det finns inga läkemedel eller kosttillskott man kan äta för att öka fertiliteten och lättare bli med barn. Men det är bra att försöka leva så sunt som möjligt och äta en varierad kost med mycket frukt och grönsaker. Det är också klokt att vara måttlig med alkohol och sluta röka om man försöker att bli gravid. Man bör helst också röra på sig varje dag. Kroppsvikten spelar roll, där en normal kroppsvikt (att inte vara över- eller underviktig) påverkar chanserna i positiv riktning.


    Tack

    Men det är faktiskt så att bidrottninggele visst ökar fertiliteten och har man brist på vissa vitaminer i kroppen så är det inte gynnsamt för kroppen att ta emot ett ägg som fäster utan då stöter kroppen ifrån det istället

    Jag äter en bra kost och är inte överviktig men jag är 39 och vissa saker i kroppen minskar som man behöver för att kroppen ska ta emot en graviditet

    Sen vill jag ge mitt barn det bästa också från början

    Det är vetenskapligt bevisat att man behöver äta folsyra bla för att minska risk för ryggmärgsbrock bla

    Så jo vitaminer och annat behövs för att öka förutsättningarna för en lyckad graviditet och kosta vad det kosta vill
  • Thu 6 Jan 2022 14:29
    #4
    Dalarna91 skrev 2022-01-06 13:58:53 följande:

    Jag hänger gärna med :)

    Försök nr 7, 1 tidig mf i september v 5-6.

    Min sambo kör med bio-selen zink + omega3 och jag omega3 + conceive plus. Så får vi se hur det går. Har BIM ca 20/1. Du?


    Åh va roligt

    Jag har bim 31/1

    Vad är conceive plus?
  • Thu 6 Jan 2022 14:44
    #5
    MariaNathalie skrev 2022-01-06 14:29:26 följande:

    Åh va roligt

    Jag har bim 31/1

    Vad är conceive plus?


    Det är bara ett kosttillskott, köpt på gravidkollen. Första månaden vi testar att ta kosttillskott. Så får se hur det går.
  • Thu 6 Jan 2022 15:14
    #6
    MariaNathalie skrev 2022-01-06 14:28:14 följande:
    Tack
    Men det är faktiskt så att bidrottninggele visst ökar fertiliteten och har man brist på vissa vitaminer i kroppen så är det inte gynnsamt för kroppen att ta emot ett ägg som fäster utan då stöter kroppen ifrån det istället
    Jag äter en bra kost och är inte överviktig men jag är 39 och vissa saker i kroppen minskar som man behöver för att kroppen ska ta emot en graviditet
    Sen vill jag ge mitt barn det bästa också från början
    Det är vetenskapligt bevisat att man behöver äta folsyra bla för att minska risk för ryggmärgsbrock bla
    Så jo vitaminer och annat behövs för att öka förutsättningarna för en lyckad graviditet och kosta vad det kosta vill
    Om det hjälpte skulle gynekologer och IVF-läkare rekommendera det vilket de inte gör. Om man verkligen är infertil är det extremt ovanligt att det beror på vitaminbrist. Äter man allsidigt har man inte vitaminbrist. Undantag d-vitamin vinterhalvåret och det gäller inte alla heller.
    Man blir lätt desperat när man försökt få barn ett tag. Det var jag med. Testade alla tips, nästan allt som gick köpa. Hjälpte absolut nada. Felet var dels min äggkvalitet och dels att jag fick m.f. Det som hjälpte var ED i kombination med mediciner.
    Infertilitet beror till 40% på kvinnan och då är dålig eller ingen ägglossning vanligast. 15% beror på fel på äggledarna. 40% är mannens fel. Ca 20% vet man inte orsaken. Orsaken visar sig ibland först vid IVF. 
    Folsyra hjälper mot fosterskador och inte fertiliteten. Undantag män. Folsyra och zink tillsammans i mycket höga doser kan ge fler och bättre spermier. Däremot inte folsyra eller zink för sig.
  • Anonym (X)
    Thu 6 Jan 2022 15:23
    #7
    MariaNathalie skrev 2022-01-06 14:28:14 följande:
    Tack

    Men det är faktiskt så att bidrottninggele visst ökar fertiliteten och har man brist på vissa vitaminer i kroppen så är det inte gynnsamt för kroppen att ta emot ett ägg som fäster utan då stöter kroppen ifrån det istället

    Jag äter en bra kost och är inte överviktig men jag är 39 och vissa saker i kroppen minskar som man behöver för att kroppen ska ta emot en graviditet

    Sen vill jag ge mitt barn det bästa också från början

    Det är vetenskapligt bevisat att man behöver äta folsyra bla för att minska risk för ryggmärgsbrock bla

    Så jo vitaminer och annat behövs för att öka förutsättningarna för en lyckad graviditet och kosta vad det kosta vill
    Du verkar blanda ihop fertilitet och graviditet. Bli först gravid, sedan kan du börja tänka på ditt barn. Finns inga vetenskapliga bevis på att bidrottningens hjälper någon att bli gravid. 
  • Anonym (Penga­r)
    Thu 6 Jan 2022 15:23
    #8
    +1

    Tjejen på naturapoteket...

    Jag förstår att man griper efter allt och jag har inte haft missfall men tror ändå att det är oväsentligt utöver känslan att man äter nyttigt för kroppen och barnet. Alla ska göra det och mycket av det där är ok för alla.

    Det är en stor kassako att mjölka pengar ur.

    Om allt detta är vetenskapligt skulle man få all denna info hos bm. Inte av tjejen på naturapoteket.

  • Thu 6 Jan 2022 15:28
    #9
    +1
    Anonym (X) skrev 2022-01-06 15:23:51 följande:

    Du verkar blanda ihop fertilitet och graviditet. Bli först gravid, sedan kan du börja tänka på ditt barn. Finns inga vetenskapliga bevis på att bidrottningens hjälper någon att bli gravid. 


    Oj

    Jag skapade denna tråd för att tipsa och peppa varandra inte tvärtom

    Jag är inte ute efter vetenskapliga bevis

    Finns många mänskliga bevis på att det funkar och det räcker för mig
  • Thu 6 Jan 2022 15:29
    #10
    Anonym (Pengar) skrev 2022-01-06 15:23:59 följande:

    Tjejen på naturapoteket...

    Jag förstår att man griper efter allt och jag har inte haft missfall men tror ändå att det är oväsentligt utöver känslan att man äter nyttigt för kroppen och barnet. Alla ska göra det och mycket av det där är ok för alla.

    Det är en stor kassako att mjölka pengar ur.

    Om allt detta är vetenskapligt skulle man få all denna info hos bm. Inte av tjejen på naturapoteket.


    Tjejen på naturapoteket tipsade om det för att hon själv lyckats bli gravid så
  • Anonym (Penga­r)
    Thu 6 Jan 2022 15:42
    #11
    MariaNathalie skrev 2022-01-06 15:29:43 följande:

    Tjejen på naturapoteket tipsade om det för att hon själv lyckats bli gravid så


    Nä riktigt så är det ju inte...
  • Anonym (X)
    Thu 6 Jan 2022 16:17
    #12
    MariaNathalie skrev 2022-01-06 15:28:30 följande:
    Oj

    Jag skapade denna tråd för att tipsa och peppa varandra inte tvärtom

    Jag är inte ute efter vetenskapliga bevis

    Finns många mänskliga bevis på att det funkar och det räcker för mig
    Ok, det är på den nivån. Ja, det glädjer åtminstone de som säljer dessa produkter. 
  • Anonym (X)
    Thu 6 Jan 2022 16:19
    #13
    MariaNathalie skrev 2022-01-06 15:29:43 följande:
    Tjejen på naturapoteket tipsade om det för att hon själv lyckats bli gravid så
    Och vissa blir gravida efter de har druckit en flaska vin. Skulle du göra det också?

    De flesta gör massor av saker innan de blev gravida, det är inte samma sak som att det hjälper fertiliteten.

    Jag hade förstått om du var 20 år, men eftersom du är 39 så känns det lite oroväckande.
  • Anonym (Maggi­)
    Thu 6 Jan 2022 16:24
    #14
    MariaNathalie skrev 2022-01-06 14:28:14 följande:
    Tack

    Men det är faktiskt så att bidrottninggele visst ökar fertiliteten och har man brist på vissa vitaminer i kroppen så är det inte gynnsamt för kroppen att ta emot ett ägg som fäster utan då stöter kroppen ifrån det istället

    Jag äter en bra kost och är inte överviktig men jag är 39 och vissa saker i kroppen minskar som man behöver för att kroppen ska ta emot en graviditet

    Sen vill jag ge mitt barn det bästa också från början

    Det är vetenskapligt bevisat att man behöver äta folsyra bla för att minska risk för ryggmärgsbrock bla

    Så jo vitaminer och annat behövs för att öka förutsättningarna för en lyckad graviditet och kosta vad det kosta vill
    Det enda som stämmer här är det du skriver om folsyra. Dock är det inte heller speciellt nödvändigt om man äter klokt. Man BEHÖVER alltså INTE äta folsyra bara för att.

    Visst, tron kan försätta berg men det enda reella reslutatet på det du lägger pengar på för att bli gravid, är utgiften som blev inkomst för en smart försäljare hos hälsokosten.
  • Anonym (Pco)
    Thu 6 Jan 2022 19:55
    #15

    Fast när det gäller kvinnor med pco har man sett att inositol verkligen hjälper väldigt många då det förbättrar insulinkänsligheten som många kvinnor med pco har problem med, och är den dålig så stra ägglossning ur spel. Man behöver D-vitamin för att få igenom ägglossning, har man brist på det vilket väldigt många här i Norden har så kan det boosta fertiliteten att ta en rejäl dos D-vitamin inför ägglossningen.

    Jag tror absolut att VISSA behöver VISSA tillskott/vitaminer. Jag tror också på att ett hälsosamt leverne är bättre för fertiliteten än ett osunt leverne.

  • Anonym (Hoppa­s)
    Sat 8 Jan 2022 11:43
    #16

    Det är klart naturläkemedel kan boosta en graviditet! Lyssna inte på negativa människor TS. Anledningen att läkare, barnmorskor mm inte rekommenderar det är för att dom inte får rekommendera det! Dom får bara rekommendera mediciner som är testade av läkemedels verket! vilket typ inga naturläkemedel är. Sen finns det knappt någon forskning kring naturläkemedel, utan det är privat personers erfarenheter som gäller. Kör hårt! Jag tror det kan hjälpa! Håller tummarna!

  • Sun 9 Jan 2022 13:44
    #17
    Anonym (Hoppas) skrev 2022-01-08 11:43:05 följande:

    Det är klart naturläkemedel kan boosta en graviditet! Lyssna inte på negativa människor TS. Anledningen att läkare, barnmorskor mm inte rekommenderar det är för att dom inte får rekommendera det! Dom får bara rekommendera mediciner som är testade av läkemedels verket! vilket typ inga naturläkemedel är. Sen finns det knappt någon forskning kring naturläkemedel, utan det är privat personers erfarenheter som gäller. Kör hårt! Jag tror det kan hjälpa! Håller tummarna!


    Tack för ditt svar

    Jätte tråkigt med negativa människor

    Men dem har jag inte tid med

    Nu ska vi bli gravida och det är min glädje och fokus

    Hoppas fler vill haka på här nu bara efter denna tråkiga trådstart
  • Sun 9 Jan 2022 14:03
    #18
    +1
    MariaNathalie skrev 2022-01-09 13:44:18 följande:

    Tack för ditt svar

    Jätte tråkigt med negativa människor

    Men dem har jag inte tid med

    Nu ska vi bli gravida och det är min glädje och fokus

    Hoppas fler vill haka på här nu bara efter denna tråkiga trådstart


    Tråkigt när det blev så negativt.. skulle jag bli gravid skulle jag aldrig säga "blev gravid pga vitaminerna man har tagit". Tar för givet att vi bägge vet att man aldrig kan säga orsaken, kan vara slumpen eller vitaminer. Men man kan aldrig veta med säkerhet varför man blev gravid.
Svar på tråden Boosta med och rätt kost vitaminer för att bli gravid