• kulturenskaleva

    Någon som fått bestående biverkningar av covidvaccinet?

    Någon här som fått bestående biverkningar av covidvaccinet? Lite öm i armen och feber och frossa i någon dag efteråt räknas alltså inte.

  • Svar på tråden Någon som fått bestående biverkningar av covidvaccinet?
  • zz22zz

    Vi vaccinerar mycket på vårdcentralen där jag arbetar och jag kan inte komma på någon med långvarigt kvarstående biverkningar. Så klart finns det en del som tror att deras medicinska tillstånd beror på att de vaccinerats eller haft COVID-19, vi människor vill ju gärna försöka komma på en anledning till att något skett men nästan alltid så är det bara slumpen som gjort att symtomen uppkommit en tid efter eller i samband med sjukdomen/vaccinationen. Det är mycket glädjande att vi fått tillgång till vaccin som både är effektiva mot allvarlig sjukdom samt som är mycket säkra.

  • fatet

    Nä men en släkting har kroniska lungskador av coronainfektionen. En kollega har fått långvariga hjärnförändringar som verkar vara psykosliknande, också efter genomgående infektion.

    Annars finns det ju ganska väl dokumenterat men det var kanske inte fakta du var ute efter?

  • Anonym (Wtf)

    Bestående skador av covidinfektion, lungskador.

    Vissa besvär efter infektionen blev lindrigare när jag äntligen kunde vaccinera mig, hjärndimman tog ett steg tillbaka cirka en vecka efter första dosen.

  • kulturenskaleva
    fatet skrev 2022-01-07 00:22:31 följande:

    Nä men en släkting har kroniska lungskador av coronainfektionen. En kollega har fått långvariga hjärnförändringar som verkar vara psykosliknande, också efter genomgående infektion.

    Annars finns det ju ganska väl dokumenterat men det var kanske inte fakta du var ute efter?


    Nej jag är mer ute efter folks personliga berättelser för vad de nu är värda.
  • fjanten

    Nej, ingenting efter ömmandet i armen gav med sig. Inte någon annan jag känner som vaccinerat sig heller.

  • Anonym (Vårblomma)

    Bestående skador av covid: Kan aldrig mer äta eller dricka vad jag vill, måste ta mediciner varje dag, påverkas varje dag av detta.

    Två sprutor vaccin efteråt gjorde däremot inget alls vad jag märkt.

  • Anonym (Ja, tyvärr)

    Ja, mitt barns pappa har troligtvis fått myosit av vaccinen, diagnos ej fastställd. Varit sjuk sedan första dos i juni. Det började med flera blodproppar som strax följdes av svår smärta, muskelsvaghet och att inte klara sin vardag (inte kunna vända sig i sängen själv, inte kunna gå på toa själv etc). Efter lång rehab sedan augusti, jämte pågående utredning, har han precis släppt rollatorn och kan köra bil igen.

  • Swedman
    Anonym (Vårblomma) skrev 2022-01-07 15:38:13 följande:

    Bestående skador av covid: Kan aldrig mer äta eller dricka vad jag vill, måste ta mediciner varje dag, påverkas varje dag av detta.

    Två sprutor vaccin efteråt gjorde däremot inget alls vad jag märkt.


    Va tråkigt. Jag hoppas du blir bättre på sikt!
Svar på tråden Någon som fått bestående biverkningar av covidvaccinet?