Vad tycker ni om namnet
Vad tycker ni om namnet Lou-Ella? Min bf har det som förslag till vår kommande dotter.
Vad tycker ni om namnet Lou-Ella? Min bf har det som förslag till vår kommande dotter.
Jag tycker också Loella är finare isfl.
Vad är bf? Best friend?
Loella funkar väl, den andra stavningen är bara konstig.
Tycker inte det passar alls. Om ni vill ha något ?ovanligare? namn så finns det andra mycket finare
Får mig att tänka på Lopp-Loella som var en karaktär i nån bok. Jag är född på sextiotalet.
Döp inte barnet till Lou-Ella och sluta kalla din pojkvän för bf.
Fint namn, mycket eget och ändå inte för konstigt. Förutsätter då att ni uttalar det "Lo" som lodjur och inte "Lo-u" för det skulle bli lite mastigt.
Ur nya boken Ovanliga namn från när och fjärran (avsnittet "Nykomponerade och utländska dubbelnamn"):
Alva-Lena Alva-Li Alva-Lisa Amy-Lee Ann-Karolin/-e Ann-Lovis Anna-Beata Anna-Frida Anna-Karolina Anna-Lo Anna-Mia Anna-Thea Anna-Viva Anne-Lee Ayla-Marie Billie-Lou Bo-Linn Bonnie-Lou Casey-Lee Cissi-Jane Cissi-Lou Ebba-Freja Elsa-Freja Elsa-Lee Emma-Karin Emma-Lea Emma-Lina Emma-Lisa Emma-Nellie Emma-Sofie Emma-Stina Eva-Li Hanna-Maria Hedda-Marie Ida-Bella Ida-Josefine Ida-Lena Ida-Li Ida-Lia Ida-Lin Ida-Lina Ida-Lisa Ida-Lova Ida-Meja Ida-Melina Ida-Mia Ida-Molly Ida-Märta Inga-Boo Inga-Lea Inga-Lee Inga-Len Inge-Lis Ilse-Lo Isa-Bella Isa-Bonnie Isa-Li Isa-Lena Jenny-Lee Lilly-Lo Lily-Beth Lina-Maria Lisa-Li Lora-Lee Lova-Li Love-Li Lykke-Li Madde-Lee Maj-Lee Maj-Li Maj-Viol Maja-Lee Maja-Li Maja-Lin Maja-Lis Maja-Märta Marie-Claire Mary-Jane Mia-Bella Mia-Maria 123 Mia-Lotta Mia-Stella Moa-Li Moa-Lotta Märta-Sofia/ Märta-Sofie Märta-Thea Nikki-Lo Nora-Jean Nora-Leia Nora-Li Nora-Märta Norma-Jean Nova-Lea Nova-Li Rosa-Lee Rosa-Lin Rosa-My Rose-Li Rose-Lin Roxy-Lee Roxy-Jane Saga-Li Sara-Elise Sara-Lee Sara-Melina Stella-Marie Tammy-Lee Tuva-Li Tuva-Lee Ulla-Maja Ulla-Meja Ulla-Tina Ylva-Li Ylva-Marie Åsa-Li Åsa-Mia Åsa-Molly
/hälsningar Stefan
Vad blir det?
Kan inte citera men några nämnde en bok.
Boken är Pappa Pellerins dotter, Loella är huvudpersonen i den.
Varför inte Hot-Ella? Eller Nut-Ella? Eller Estr-Ella? Eller kanske Kap-Ella?
:D
Så kan ni få liten sponsorpengar på köpet
Med tanke på karaktären i boken som hon kanske då blir förknippad med... och om ni vill ha nåt som det namnet.. Loelle?