• Anonym (Freja)

Sen mens sparsamblödning. Gravid?

Hej:) Vi hade sex ca tre dagar innan äl. Har haft rätt jobbig pms denna månaden. Vad jag antar är pms iallafall. Mensen som är regelbunden, kom 3 dagar senare men då endast lite rosa/ sparsamt blod. Jag har haft binda i tredje dagen nu, men det kommer enbart när jag torkar mig. Men inte varje gång. Tänker ju att blödning är starkt tecken på att man inte är gravid. Vill inte testa då jag blir såå besviken. Men finns det någon vars graviditet börjat såhär? Har inga andra direkta symtom. Mer än fått någon finne typ och svajigt humör 🤪

• Svar på tråden Sen mens sparsamblödning. Gravid?
  • KCL

Min andra graviditet visade sig på det viset. Jag var även tröttare än vanligt, men inget jag satte i samband först då jag trodde jag hade fått mensen.

• Anonym (Freja)

Åh då finns det ändå hopp! Tack för svar!

När testade du dig?

• Anonym (Julia)

Har blött i tre av fyra graviditeter. Nu senast fick jag bruna flytningar som alltid innan mens. Så tänkte att det var kört. Och kom lite blod när jag torkade mig någon gång. Så stoppade in en tampong som var helt tom. Efter några dagar utan att mensen kommit igång testade jag och det visade positivt.

• Anonym (Freja)

Tack för svar:)

Intressant ändå, jag har beställt hem ett test iallafall. Tänker jag kanske testar efter helgen då. Om det börjar blöda mer kanske jag ska avvakta med att testa.

Fick du dessa blödningar i samband med att du skulle ha mens?

• Anonym (Julia)
    Anonym (Freja) skrev 2022-01-08 17:09:03 följande:

Tack för svar:)

Intressant ändå, jag har beställt hem ett test iallafall. Tänker jag kanske testar efter helgen då. Om det börjar blöda mer kanske jag ska avvakta med att testa.

Fick du dessa blödningar i samband med att du skulle ha mens?

Om du menar mig så ja, får alltid bruna flyt Ingar några dagar innan mens. Men skillnaden var att jag mensen aldrig kom igång.
  • Anonym (Freja)

Ah okej, jag förstår!

Här känns det som att mensen vill komma igång men är extremt seg.

Har haft lite mens värk i några dagar till o från. Jag är inställd på att det bara är mensen som spelar mig ett spratt. Men jag ändå lite hopp :D

• Anonym (Freja)

Lite hoppfull, skulle det stå haha

• Anonym (Freja)

Idag kom det lite mer klar rött blod när jag torkade mig. Så antar att det bara är mensen som spelar mig ett spratt.

Inga ömma bröst eller så heller. Men molvärk i flera dagar. Kanske ett tidigt mf möjligen?

Kanske likabra att vänta med det där testet till nästa mens. Se om den dyker upp som vanligt då eller inte alls.

Känner mig så depp nu... :(

• Anonym (Freja)

Om någon hittar denna tråden med samma symptom. Så kan jag meddela att ej är gravid. :(

Bara kroppen som lurade mig.

Svar på tråden Sen mens sparsamblödning. Gravid?