Ni som har illamående och kräkningar hur orkar ni jobba?
Hej,
Jag är i vecka 10 nu (9+1). Jag har mått illa sen v.5 men då var det milda illamående symptom. Sen v.8 har det varit ett helvete:( Jag har också spytt ett par gånger och det är det värsta jag vet.
har fått Lergigan comp som inte funkar alls för mig. Har testat Seaband också som inte heller funkar.
Kan inte äta varmt mat alls och bara lukten av mat får mig spy:(
Jag mår illa konstant och när jag spyr kan jag inte äta eller dricka ngt. Förra veckan fick jag kraftig blodtrycksfall på jobbet och allt svartnade för ögonen. Fick komma hem och ringde BM. Hon sa att jag inte druckit tillräcklig med vatten därför fått blodtrycksfall. Blev rekommenderad vätskeersättningstabletter men herregud det är så svårt att dricka allt som smakar ngt :(
Senaste dagarna har försökt dricka vatten med is i och det funkar en anning bättre men så fort jag reser mig eller anstränger mig en anning blir jag yr igen och det börjar svartna för ögonen.
Vet inte hur jag ska klara av jobbet + 1 h, 25 min pendeltid varje dag. Jag har inte berättat att jag är gravid på jobbet och vill avvakta tills 1:a trimesten är över.
Ni som har haft liknande besvär hur har ni klarat av att jobba? Blir det verkligen bättre efter 1:a trimestern?
Tar tacksam emot alla råd!