Vilken tid saknar du mest?
Och varför?
Och varför?
80-talet. En underbar och obekymrad tid.
Hade inte tråkigt en dag. :). Att packandet och korsord vara stora var talande, världen var lite enklare, rakare och folk krävde inte så mycket även om den självklart hade sina fläckar. Beklagar din tråkiga upplevelse.
Tiden som ung vuxen, innan alla stora bekymmer. Önskar jag tänkte mer ekonomiskt inför framtiden.
80-talet
Förlåt, missförstod nog ditt inlägg. Kul att du gillade det med. :) Visst var man lättroad. Min jag cyklade hem från kompisar på lördagarna för att med kassettband spela in låtar från lördagbiten eller poporama.
Tyckte o. 90-talet. Gillade de liberala frihetstankarna som enligt mig uppstod med östblockets fall.
Inte så jävla känsligt och "woke" som allt blev under 2010- talet.
Åren mellan 2015-nutid är kanske den tid jag kommer sakna minst.
(Obs detta gäller bara samhället som jag uppfattar det. Inte privat )
... och så j*vla tråkigt! Att pacman och korsord var stort är rätt talande.
Förlåt, missförstod nog ditt inlägg. Kul att du gillade det med. :) Visst var man lättroad. Min jag cyklade hem från kompisar på lördagarna för att med kassettband spela in låtar från lördagbiten eller poporama.
Min poäng är att jag inte tror att det är 80-talet man saknar utan att det är ungdomstiden man saknar. Daglig kontakt med vänner och där man mest gör massa roliga saker hela tiden.
Men det är ju så unga lever fortfarande och när de blir äldre kommer de också att se tillbaka på sin barndom med glädje. De kommer att säga i stort sätt samma sak om 2020-talet som vi säger om 80-talet för ungdomstiden är en härlig tid oavsett när man växer upp.
Tror jag med. Men jag tror också att det är väldigt mycket roligare att vara ung homosexuell idag än det var då. Och mörkhyad har nog också blivit lättare. Jag tänker på saker jag läst tex Marika Carlsson berätta. Främlingsfientlighet finns ju tyvärr kvar, men det öppna hatet mot mörk hy upplever jag har minskat.
Håller inte med, det är 80-talet jag saknar för min del. Det var en enklare och ljusare tid.
Håller inte med, det är 80-talet jag saknar för min del. Det var en enklare och ljusare tid.
Jag är född i mitten av 80-talet och den tid jag gillat mest är nutid (minus pandemin). Jag valde 2000-talet för jag gick gymnasiet 00-03 där jag utvecklades otroligt mycket, sen bodde jag utomlands till 2010 och hade grymt kul!