• AnnaSturesson

    Badhus

    Om inget händer med coronan så ska åka till ett äventyrsbad nästa helg. Kan jag ta med en 9årig pojke och byta om på damernas.

    Vi har aldrig varit där tidigare så han vet inte hur omklädningsrum mm ser ut så det känns lite jobbigt att skicka honom själv till herrarnas.

  • Svar på tråden Badhus
  • ElaineBenes

    Personligen bryr jag mig inte det minsta. Men för flickor i samma ålder är det nog väldigt känsligt så jag tycker att det är olämpligt.

  • Majakarlsson05
    ElaineBenes skrev 2022-01-09 13:30:26 följande:

    Personligen bryr jag mig inte det minsta. Men för flickor i samma ålder är det nog väldigt känsligt så jag tycker att det är olämpligt.


    Är ju tjejer i samma ålder som inte ska behöva visa sig nakna för en massa pojkar.

    Många har ju börjat få bröst är dom e 9 eller 10.
  • ElaineBenes
    Majakarlsson05 skrev 2022-01-09 13:35:58 följande:

    Är ju tjejer i samma ålder som inte ska behöva visa sig nakna för en massa pojkar.

    Många har ju börjat få bröst är dom e 9 eller 10.


    Ja, precis det jag just skrev.
  • Tow2Mater

    Nej. Du pratar med personalen som forklarar hur herrarnas ser ut, sen forklarar du for pojken hur han ska gora och var han ska komma ut, och så väntar du på honom utanfor. Hur svårt kan det vara for ett skolbarn? Eller har han en diagnos?

  • AnnaSturesson
    Tow2Mater skrev 2022-01-09 13:51:01 följande:

    Nej. Du pratar med personalen som forklarar hur herrarnas ser ut, sen forklarar du for pojken hur han ska gora och var han ska komma ut, och så väntar du på honom utanfor. Hur svårt kan det vara for ett skolbarn? Eller har han en diagnos?


    Nej ingen diagnos, det är min bros son så det är väl det som ställer till det. Vet inte om han har bytt om själv på bad innan.
  • Mortiscia80
    AnnaSturesson skrev 2022-01-09 13:57:12 följande:
    Nej ingen diagnos, det är min bros son så det är väl det som ställer till det. Vet inte om han har bytt om själv på bad innan.
    Fråga det först då, annars kan du följa Tow2Maters tips om att prata med personalen.
  • AnnaSturesson
    Mortiscia80 skrev 2022-01-09 14:15:30 följande:

    Fråga det först då, annars kan du följa Tow2Maters tips om att prata med personalen.


    Ja förstår att han är för gammal för att följa med.
  • Tomteland

    Första spontana tanken jag fick var att det är väl inget problem med en 9 åring.
    Då tänkte jag inte på att det finns jämnåriga flickor i damernas omklädningsrum.
    Tänker att det nog är bäst att han får gå på killarnas.

    Hade han varit 7 år hade jag sagt att det inte är något problem.

    Sedan finns det väl tillfällen då det dyker upp personal i "fel" omklädningsrum på badhus.
    Kanske en annan fråga.


Svar på tråden Badhus