• wonderwoman1

Skillnad mellan rosenrot, munkpeppar och bidrottninggelé?

Hej!

Undrar om någon vet vilken effekt rosenrot, bidrottninggelé respektive munkpeppar har, samt hur man vet vilket kosttillskott man ska välja? Alltså vilken effekt de olika tillskotten har och skillnaden mellan dem. Tycker man läser mycket om att de är så bra, men inte vad de specifikt bidrar till.

Jag har de senaste två månaderna haft lång cykel (38 dagar) och skulle vilja korta ner den. Får ÄL på dag 25-26 nu ungefär vilket känns lite frustrerande när man vill baka bebis och väntan är så lång! Hoppas någon har svar :)

• Svar på tråden Skillnad mellan rosenrot, munkpeppar och bidrottninggelé?
  • Anonym (Häst)
    wonderwoman1 skrev 2022-01-10 20:49:04 följande:
    Hej!

Undrar om någon vet vilken effekt rosenrot, bidrottninggelé respektive munkpeppar har, samt hur man vet vilket kosttillskott man ska välja? Alltså vilken effekt de olika tillskotten har och skillnaden mellan dem. Tycker man läser mycket om att de är så bra, men inte vad de specifikt bidrar till.

Jag har de senaste två månaderna haft lång cykel (38 dagar) och skulle vilja korta ner den. Får ÄL på dag 25-26 nu ungefär vilket känns lite frustrerande när man vill baka bebis och väntan är så lång! Hoppas någon har svar :)
    Munkpeppar ger man till ston så de inte ska brunsta så mycket. Vara sura och vresiga och gnugga sig på allt de kommer åt, lyfta på svansen och skvätta....
  • Anonym (E)

Prislappen. Samtliga är ungefär lika dåliga när det gäller fertilitet, dvs ingen som helst verkan annat än placeboeffekt.

• Jag är bara jag

De får inte säljas i fertilitetssyfte och med möjligt undantag av munkpeppar har de ingen effekt heller. Munkpeppar fick jag kortare lutealfas av. Gå till en gynläkare och kolla upp dig istället. Går man privat kan man gå oavsett hur lite länge man än försökt.

• Drottningen1970

Vi kan prata om likheten istället.

Nämligen att det är humbug utan minsta effekt som marknadsförs gentemot desperata människor som lika gärna skulle kunna bränna sina pengar på bål.

• Anonym (Eo)
    wonderwoman1 skrev 2022-01-10 20:49:04 följande:
    Hej!

Bidrottningsgele sägs korta ned ägglossningen men vet inte riktigt om det är så.

Jag kämpa länge med att bli gravid och tog både bidrottningsgele och rosenrot 2 månader och blev gravid. Har en app när ägglossning är men då sambon var sjuk månad 2 så pricka vi inte in den och just den månaden blev jag gravid. Obs man ska bara ta dessa tabletter från mens till ägglossning och inte efter så man äter inte dom hela månaden om man säger så :)
  • Anonym (Solblomma)

Munkpeppar är väl tänkt att korta ner lutealfasen, vilket kan förstöra om man redan har en hyfsat kort lutealfas (svårt att bli gravid om den är för kort). Bidrottninggele har jag ingen aning om. Rosenrot är tänkt att korta ner tiden mellan första cykeldagen tills ägglossning. Jag brukar gå från ägglossning dag 28 utan rosenrot, till ägglossning dag 16 med rosenrot. Så jag har bara tagit rosenrot de cykler vi försökt få barn (5 barn), då har det tagit sig på 1-2 försök, och kortare väntetid tack vare tidigare ägglossning. Annars har jag ALLTID ägglossning prick dag 28

Svar på tråden Skillnad mellan rosenrot, munkpeppar och bidrottninggelé?