• Anonym (Pluggis)

Hur mycket tjänar en medicinsk sekreterare innan skatt?

Jag pluggar just nu upp mina gymnasiebetyg och har som mål att söka mig vidare in på universitetet. Ett arbete som jag tycker verkar vara roligt är medicinskt sekreterare men när jag googlar ser jag att lönen är KASS!! Jag vet lokalvårdare som tjänar mer. Är detta sant att de tjänar så dåligt trots 2 års eftergymnasiala studier? Synd isåfall eftersom det är en av få utbildningar som intresserar mig. Finns det några medicinska sekreterare här som kan skriva så vore ju det bra så man får mer info!!

• Svar på tråden Hur mycket tjänar en medicinsk sekreterare innan skatt?
  • Anonym (Johanna)

Jag känner två som läst till detta och deras lön är ok men inte mer än så som jag uppfattar det. Den ena är i och för sig nöjd för hon tjänar mer än innan och tycker det var värt att ta studielån ändå.
    Den andra hade nog lika mycket betalt som USK fast med ansvar för många administrativa delar inom den enheten där hon jobbade. Så gör ungefär samma jobb fast på en annan och lite högre nivå kan man säga.
    Ingen av dem tjänar över 30.

• Anonym (Anni)

Jag är lokalvårdare med ca 15 år på samma arbetsplats, Mer än 20 år i yrket med SRY/CE-certifikat.
    En nära vän är medicinsk sekreterare med 2 år på samma arbetsplats. Ca 5 års erfarenhet.

Vi tjänar nästan på kronon lika mycket, 26 000/månad.

Svar på tråden Hur mycket tjänar en medicinsk sekreterare innan skatt?