• Sellelir

Bara skriker och vill inte sova .

Har en son som är tre veckor gammal och har sen nån dag tillbaka fått perioder under dagarna då han bara gallskriker , det hjälper inte att amma eller vagga och han har nybytt blöja . Han vill bara inte somna ?. Han gäspar och ögonen är tunga men skriker och är orolig mellan 2-3h och sen förhoppningsvis somnar han och sover 30min-1h . Är det någon som varit med om liknande och vet vad det kan bero på ?

Utmattad och orolig nybliven mamma .

• Svar på tråden Bara skriker och vill inte sova .
  • Anonym

Jag brukade gå runt med babyn, alltså gå sakta och lugnt med huvudet på axeln. 
    Ha så tyst och mörkt jag kunde. 

• Anonym

En av mina hade lite kolik som startade ungefär då. Men som sagt, gick runt mycket med den

• Kvinna1989

Låter som magont.. Blir han stel i kroppen och/eller röd samtidigt som han gråter?

• Kvinna1989

Precis så gjorde min tjej också. Jag blev så orolig för hon grät 4-5 timmar i rad, INGET hjälpte och var så stel och sträckt i kroppen att det var svårt att hålla i famnen till och med, så vi åkte till akuten . Jag trodde det var något riktigt allvarligt men allt såg bra ut, läkaren konstaterade ont i magen och kolik..

Nu är hon 4 månader (om ett par dagar) och för henne blev det bättre vid ca 3 månaders ålder.

Vi började använda "kolik droppar" , man ger 5 st droppar på morgonen och det ska hjälpa mot magont. Dock hjälper dessa inre för alla. För henne hjälpte det efter några dagar och nu slutade använda som dropparna efter ett par veckor.

Tycker du ska höra på BVC eller fråga på ett apotek.

Svar på tråden Bara skriker och vill inte sova .