• Sun 16 Jan 2022 09:19
    1668 visningar
    7 svar
    7
    1668

    1000 tankar om allt möjligt

    Hej,

    Jag vet inte varför jag startar denna tråd, kanske för ventilering, kanske för att jag behöver en push till att göra som som jag egentligen vill. Jag känner mig vilsen.

    Jag är en vanlig kille som arbetar heltid, bor själv, har en dotter på 16 år. Familj jag träffar regelbundet. Hobbys, dock inga vänner jag träffar för jag inte värdesätter min tid där. Hänger hellre med mina brödrer och deras familjer osv, farsan med.

    Jag har allt det vanliga, känner mig sjukt vilse ändå nu i livet. Ingen genuin glädje längre faktiskt.

    Jag funderar på att säga upp min lägenhet och bo i min bil tex, kanske begå något brott, ändra något radikalt så att man får upp ögonen för något?

    Skulle man kunna överleva i en stor kombi bil i Sverige? Sova i p-hus på vintern? Jag gillar att göra saker och känner just nu att jag vill ha mer frihet och inte vara bunden till mitt boende tex.

    Jag vet inte vad som är fel hos mig just nu. Men gnistan finns inte där, och jag vill hitta den. Bryta mönster kanske.

    Inbillar jag mig att det kommer bli bättre?

    Jag vet inte varför jag bara tar kliver och provar? Det värsta som kan hända är att jag får söka nytt boende?

    Ja, som ni ser, jag är vilsen, kanske finns det någon som är/varit i samma sits?

    Tack!

  • Svar på tråden 1000 tankar om allt möjligt
  • neverp­reggo
    Sun 16 Jan 2022 11:10
    #2

    Fixa en van och lev så sommartid. Husvagn annars, då kan man vinterbo på camping. I övrigt dumt att bo på sätt som oroar ens anhöriga.


    Brott och bo ute är idiotiskt så det skriker om det.

  • Sun 16 Jan 2022 11:16
    #3

    Det första du ska göra är att analysera ditt livs olika aspekter och se var du känner slentrian. Du ska så klart inte begå brott bara för att du är uttråkad! Tänk på att vad du än gör så drabbar det oskyldiga personer!

    Man får bo i sin bil, det finns ingen lag emot det, men du kommer inte få bo i ett parkeringshus utan måste isf hitta uppställningsplatser eller tillfälliga parkeringar osv. Träffar inte du ditt barn alls? För att bo i en bil är verkligen ingen trygg tillvaro att erbjuda ett barn, då kan ni bara ses utomhus eller göra aktiviteter tillsammans. Däremot är det svårt för dig själv att få till ett bra boende i en bil, ffa tänker jag då på värmefrågan. Och hur ska du göra med mat och hygien?

    Nej, det känns som att du snurrat in dig i tankarna här utifrån någon slags desperation. Fundera mer på varför du är missnöjd med ditt liv och lös problemen. Du behöver säkert något nytt i ditt liv, vad det är vet du bäst själv. Ett nytt jobb, en ny hobby, kanske någon ny bekantskap, kärleksrelation, ut och resa, vidga dina vyer och testa något du aldrig gjort förr...? Listan kan göras lång. Men vad du än gör, skapa inte problem för andra!

  • Magica­l
    Sun 16 Jan 2022 11:19
    #4

    Är du typ i 40-årskris? 

    Du behöver prata med någon innan du sabbar ditt liv. Klart man kan ha en bobil om man vill, men att begå något brott - varför i herrans namn skriver du så? 

    Du skriver du vill ha mer frihet men det blir knappast mer frihet om du hamnar i fängelse för att du var sugen på lite galen spänning och begick brott! Kul för ditt barn också, att ha en förälder i fängelse. 

    Du verkar ha jobb, ordnade förhållanden. Varför räcker inte det? 

    Prata med din pappa eller bror som första steg, men sen tror jag att du behöver någon professionell att prata med så att du inte hamnar i en djup depression. 

  • Sun 16 Jan 2022 12:26
    #5
    Magical skrev 2022-01-16 11:19:36 följande:

    Är du typ i 40-årskris? 

    Du behöver prata med någon innan du sabbar ditt liv. Klart man kan ha en bobil om man vill, men att begå något brott - varför i herrans namn skriver du så? 

    Du skriver du vill ha mer frihet men det blir knappast mer frihet om du hamnar i fängelse för att du var sugen på lite galen spänning och begick brott! Kul för ditt barn också, att ha en förälder i fängelse. 

    Du verkar ha jobb, ordnade förhållanden. Varför räcker inte det? 

    Prata med din pappa eller bror som första steg, men sen tror jag att du behöver någon professionell att prata med så att du inte hamnar i en djup depression. 


    Ja, jag har ordnade förhållande. Samt fast jobb och allt det där. Jag vet inte varför det inte räcker. Det har gjort det fram tills kanske för 1 år sen. Då började den här känslan att dyka upp.

    Kris vet jag inte, är iofs 35 år men har inget problem med att bli äldre. Tanken grundar sig inte där, bara någon tanke om tomhet och uppgivenhet. Svårt att sätta ord på.
  • Sun 16 Jan 2022 12:35
    #6
    M8050200 skrev 2022-01-16 12:26:37 följande:
    Ja, jag har ordnade förhållande. Samt fast jobb och allt det där. Jag vet inte varför det inte räcker. Det har gjort det fram tills kanske för 1 år sen. Då började den här känslan att dyka upp.

    Kris vet jag inte, är iofs 35 år men har inget problem med att bli äldre. Tanken grundar sig inte där, bara någon tanke om tomhet och uppgivenhet. Svårt att sätta ord på.
    En ålderskris handlar inte bara om åldrande utan kan mycket väl se ut som du känner nu. Det måste inte vara helt världsomvälvande och ångestframkallande, och livskriser kan man ha lite när som helst egentligen.
  • Sun 16 Jan 2022 12:45
    #7
    Mortiscia80 skrev 2022-01-16 12:35:42 följande:

    En ålderskris handlar inte bara om åldrande utan kan mycket väl se ut som du känner nu. Det måste inte vara helt världsomvälvande och ångestframkallande, och livskriser kan man ha lite när som helst egentligen.


    Tack, jag tar den infon med mig. Får utbilda mig på ämnet för att få lite mer kött på benen och kanske komma ur det här.
  • Sun 16 Jan 2022 12:47
    #8
    M8050200 skrev 2022-01-16 12:45:19 följande:
    Tack, jag tar den infon med mig. Får utbilda mig på ämnet för att få lite mer kött på benen och kanske komma ur det här.
    Fundera på en samtalskontakt så du kan reda ut tankarna tillsammans med någon annan. Det brukar kunna hjälpa.
Svar på tråden 1000 tankar om allt möjligt