• Karin Sundbyberg

Svag HCG stegring?.

Hej! vi är på bim4 Clearblue visar gravid 2-3 veckor men stickorna är inte lika tydliga. är detta ett tecken på ev  kommande missfall? ultraljud togs vid ägglossning så datumet är säkert.
    vad säger era erfarenheter?

• Svar på tråden Svag HCG stegring?.
  • Mli85

Sådär ser mina också ut, RFSU testa ofta? Märkligt nog blir mina starkare om jag inte testar med morgonurin. Jag vet dock inte var jag är då jag blivit gravid direkt efter ett missfall. Clearblue visade 2-3 igår.

• Karin Sundbyberg

Ja fast tycker ökningen från i förrgår (bim+2) till idag (bim+4) är väldigt marginal. Hcg ökningen ska ju stiga till dubbla nivån efter ca 2-3 dagar? kanske inte går att säga utifrån stickor men blir ändå orolig..

• Karin Sundbyberg
    Mli85 skrev 2022-01-16 11:06:14 följande:

Sådär ser mina också ut, RFSU testa ofta? Märkligt nog blir mina starkare om jag inte testar med morgonurin. Jag vet dock inte var jag är då jag blivit gravid direkt efter ett missfall. Clearblue visade 2-3 igår.

Ok! ja, det är RFSU testa ofta men har sett bilder på andras stergringar som ser mycket bättre ut efter bim.. men clearblue visar 2-3 så blir förvirrad
  • svansmamman

Jag tycker inte du ska oroa dig baserat på det där. Om jag var du skulle jag testa med ett nytt cb digital med veckoindikator en vecka efter att du tog det förra. Använd morgonurin, annars är inte veckoindikatorn tillförlitlig. Om det testet stegrat till +3 är förmodligen allt som det ska, om testet inte ökat kan man börja fundera på om något skulle vara galet.

Jag håller tummarna för att allt är som det ska!

• Semlan3

Hade likadant med rfsus tester. Tyckte stegringen var knappt märkbar. Slutade testa varje dag och testade med en veckas mellanrum istället. Då blev det starkare. Är gravid i vecka 11, har inte gjort UL än men inte heller blödit.

• Karin Sundbyberg
    svansmamman skrev 2022-01-16 11:14:31 följande:

Jag tycker inte du ska oroa dig baserat på det där. Om jag var du skulle jag testa med ett nytt cb digital med veckoindikator en vecka efter att du tog det förra. Använd morgonurin, annars är inte veckoindikatorn tillförlitlig. Om det testet stegrat till +3 är förmodligen allt som det ska, om testet inte ökat kan man börja fundera på om något skulle vara galet.

Jag håller tummarna för att allt är som det ska!

Ok, tack! Tänker också att det är bra ifall clearblue går över till +3! Har du varit med om svaga tester?
  • Karin Sundbyberg
    Semlan3 skrev 2022-01-16 11:16:00 följande:

Hade likadant med rfsus tester. Tyckte stegringen var knappt märkbar. Slutade testa varje dag och testade med en veckas mellanrum istället. Då blev det starkare. Är gravid i vecka 11, har inte gjort UL än men inte heller blödit.

Det ger mig hopp! Har du tagit något blodprov och mätt hcg?
  • Karin Sundbyberg
    Mli85 skrev 2022-01-16 11:06:14 följande:

Hur många dagar har du testat?
  • Semlan3
    Karin Sundbyberg skrev 2022-01-16 18:36:18 följande:

Det ger mig hopp! Har du tagit något blodprov och mätt hcg?

Nepp. Har inte haft anledning.
  • Karin Sundbyberg
    Semlan3 skrev 2022-01-16 18:41:19 följande:
    Nepp. Har inte haft anledning.
    Ok! Jag trodde det var en rutin när man skrev in sig, har inte så bra koll.
  • Semlan3
    Karin Sundbyberg skrev 2022-01-16 18:48:55 följande:

Ok! Jag trodde det var en rutin när man skrev in sig, har inte så bra koll.

Nej det gör man inte :)
  • svansmamman
    Karin Sundbyberg skrev 2022-01-16 18:35:08 följande:

Ok, tack! Tänker också att det är bra ifall clearblue går över till +3! Har du varit med om svaga tester?

Yes jag har varit med om svaga tester/tester som inte ökat ?som de ska?. För mig har det tyvärr alltid inneburit missfall/MA. Hur snabbt blödningen kommit igång har dock varit olika varje gång.
  • Mli85
    Karin Sundbyberg skrev 2022-01-16 18:37:31 följande:

Hur många dagar har du testat?

Sedan i onsdags. Men de ökar i styrka i alla fall. Det gör ju dina också?
  • Karin Sundbyberg
    Mli85 skrev 2022-01-16 21:18:50 följande:
    Sedan i onsdags. Men de ökar i styrka i alla fall. Det gör ju dina också?
    Ja men väldigt sakta. Fast har gjort clearblue (den som visar plus) och det blev lika starkt som kontrollstrecket, även gjort digital som visade 3+. Har du testat något mer?
  • Mli85
    Karin Sundbyberg skrev 2022-01-19 19:33:00 följande:
    Ja men väldigt sakta. Fast har gjort clearblue (den som visar plus) och det blev lika starkt som kontrollstrecket, även gjort digital som visade 3+. Har du testat något mer?

Det bådar ju gott! Känns det bättre? Jag tycker det låter precis som det ska då! :) 

Jag har fortsatt att testa och de ökar i styrka. Även andra test så jag tror att i mitt fall började jag testa väldigt tidigt varför det blev så svaga streck i början. Har ju iingen aning om när BIM var/är pga missfall. Inte fått 3+ än men det har bara gått några dagar sedan det slog om från 1-2 så har lite is i magen :) 

Svar på tråden Svag HCG stegring?.