• Jordgubbstanten

Molvärk och bruna flytningar

Är gravid i v5 och skulle haft min mens nu om jag inte var gravid.. har i två-tre dagar haft bruna flytningar och blir så orolig att jag har missfall på g :( Har även molvärk, haft sedan +..

Har tagit gravtest flera dagar som ökat i styrka men har förstått att det inte är någon garanti för att allt är ok!

Känner mig så knäckt och inställd på missfall..

Vet inte vart jag vill komma med tråden..

• Svar på tråden Molvärk och bruna flytningar
  • Semlan3

I min första graviditet hade jag bruna flytningar i vecka 6 och 8 som höll i sig en vecka. Allt gick bra.

I min andra graviditet blödde jag inget.

Tredje graviditeten fick jag en färsk blödning i vecka 7. Den graviditeten gick inte bra av andra anledningar men berodde inte på blödningen.

Den här graviditeten fick jag bruna flytningar när jag skulle få mens, som jag alltid får. Så trodde det var mensen. När mensen aldrig kom tog jag ett test. Tog några dagar innan flytningarna slutade. Vet än så länge inte om allt ser bra ut den här gången. Men vill bara säga att många blöder och har bruna flytningar utan att det är någon fara.

• Semlan3
    Semlan3 skrev 2022-01-16 18:36:39 följande:

I min första graviditet hade jag bruna flytningar i vecka 6 och 8 som höll i sig en vecka. Allt gick bra.

Tredje graviditeten fick jag en färsk blödning i vecka 7. Den graviditeten gick inte bra av andra anledningar men berodde inte på blödningen.

Den här graviditeten fick jag bruna flytningar när jag skulle få mens, som jag alltid får. Så trodde det var mensen. När mensen aldrig kom tog jag ett test. Tog några dagar innan flytningarna slutade. Vet än så länge inte om allt ser bra ut den här gången. Men vill bara säga att många blöder och har bruna flytningar utan att det är någon fara.

Glömde skriva att graviditet två också resulterade i ett friskt barn
  • Jag är bara jag

Inget av det tyder på ett definitivt m.f. Molvärk är jättevanligt. Bruna flytningar är ganska vanligt. Tyder på gammalt blod och inte färskt.

• Jordgubbstanten
    Semlan3 skrev 2022-01-16 18:36:39 följande:

Tack så mycket för ditt svar! Hoppas innerligt att allt är ok för oss båda! Senast jag var gravid fick jag också bruna flytningar och det visade sig vara ett utomkvedshavandeskap :( så håller tummar att det inte går lika denna gång..
  • Jordgubbstanten
    Jag är bara jag skrev 2022-01-16 18:38:31 följande:

Inget av det tyder på ett definitivt m.f. Molvärk är jättevanligt. Bruna flytningar är ganska vanligt. Tyder på gammalt blod och inte färskt.

Tack för ditt svar! Försöker intala mig att det inte är någon fara!
  • Jag är bara jag

Boka in ett VUL v.8 om du kan så får du klart besked. Vet själv hur orolig man blir av blod, men det behöver som sagt inte alls tvunget vara ett m.f.

Svar på tråden Molvärk och bruna flytningar