• Anonym (I)

    Är han otrogen?

    I perioder så är min man på kurs rätt mycket, sen kan de gå flera månader utan att han är på kurs. Han berätta förra veckan att han har kurs en dag denna vecka. Sen igår sa han, eller förresten har kurs två dagar denna vecka. Han berättar typ aldrig vad det är för kurs heller. Jag brukar fråga efter han varit på kurs och då förklarar han. Men kan ändå inte avgöra om de är sant de han säger. Ni som jobbar med tåg, tågtekniker, har ni kurser ibland??

    Vet att många går på kurs ibland inom sitt yrke och det är inget skumt egentligen. Men har tillitsproblem redan och känns så himla konstigt att kurserna är så märkligt utspridda. När det är kurs, får man reda på det bara en vecka innan?? Trodde man hade bättre framförhållning??

    Sen beklagar han 8/10 gånger hur mycket det är på jobbet och han jobbar typ alltid över 1-2 h på morgonen. Nästan varje dag. Men när jag ringer han på arbetstid så har han alltid tid att prata. Brukar fråga om vi ska avslut samtalen då han säkert har mycket att göra men han säger alltid att det är lugnt.. visst kan ju vara så att han fått nåt extra jobb som han inte räknat med också.. som gör att han får jobba över. Men hela tiden?? Och när vi pratar så är han lugn och låter inte alls som han har så mkt att göra när jag väl ringer han under arbetstid.

    Han har dessutom slutat ta initiativet till sex. Kan hända att han gör de en gång varann vecka. Förut försökte han flera gånger i veckan eller ja minst 1-2 gånger per vecka. Visst vi har flera barn tsm nu och han kanske känner sig matt pga det. Men tycker ändå det är märkligt. Men hittar inga bevis just nu på otrohet. Men han var otrogen förut emot mig, eller ja 2-3 försök till otrohet. Men han har svårt att få till det... men hittar inte spår nånstans annars att han skulle vara otrogen!? Får dessutom oftast de vilka han skriver med, han vinklar inte undan telefonen. Och han loggar sällan ut sin fb på datan och så... men kan de vara så att man kan vara otrogen ändå??

  • Svar på tråden Är han otrogen?
  • Anonym (John)

    Det låter inte bättre, men konfrontera honom istället för att spekulera. Eller åk och hälsa på honom på jobbet när han börjar extra tidigt, ta med lite frukost till honom, en fika. Gör en par-grej av en kurs, du kan checka in på hotell som ni kan mysa på över natten när kursen är slut (om den är på annan ort).


    Vad händer om du tar initiativ till sex? hur har fördelningen i initiativ sett ut över tid, han kanske tröttnade på att ta alla initiativ?


    Att han kan prata på jobbet är inte alltid konstigt även när man har mycket att göra, en del saker kan man göra medans man pratar.

  • Friger
    1-2tim är inte för träff irl. Ingen älskarinna som vill ses så ofta heller. I så fall leker han med dator/telefon på den extra fritiden. Han kan söka sexpartners, prata med älskarinna, han kan titta på Netflix. Vem vet?

    Kurs? Särskilt om övernattning. Ja, möjlighet till fuffens. Då kan han träffa folk absolut.

    Att telefonen är ren? Ja, den används antagligen inte på det sättet. Jag lever en mycket märkligt dubbelliv långt värre än din man. Jag trasslade in mig i det för länge sedan och det går inte för mig att komma ur. Inte sex, inte olagligt.

    Ändå är min telefon ren som snö. Du kan gå igenom den hur mycket du vill. Använder en anonym mejl som jag öppnar i inkognitoläge, stänger den efter jag använt den.

    Vet att många som sysslar med sex-fuffens använder sig av en app som heter kik. Kolla om appen är installerad. Kolla om appen dyker upp i appstore som förslag när du trycker på sökfältet.
  • Anonym (Fisan)

    Med största sannolikhet ja. Om män har chansen till knull så tar den det alltid oavsett. Det är en livsläxa kvinnor måste lära sig.

    Var du ska göra är att använda hans pengar töm hans konto! Köp något fint till huset eller till dig själv

  • TriC

    Du skriver att han varit otrogen tidigare. Med den vetskapen skulle jag säga att det är väldigt troligt att han är det nu också. 
    Jag har väldigt svårt att förstå varför människor accepterar otrohet från sin partner. Men eftersom du valde att behålla honom efter förra gångerna så får du helt enkelt räkna med att han kommer vara det igen. Det är det valet du har gjort. 

    Talesättet "en gång otrogen, alltid otrogen" stämmer i de allra flesta fall (även om få undantag finns). 

  • Dirtyminded
    Anonym (Fisan) skrev 2022-01-17 10:58:57 följande:

    Med största sannolikhet ja. Om män har chansen till knull så tar den det alltid oavsett. Det är en livsläxa kvinnor måste lära sig.

    Var du ska göra är att använda hans pengar töm hans konto! Köp något fint till huset eller till dig själv


    Ursäkta? 

    Om män har chansen till knull? 

    Först, i det här fallet så rör det sig ju, om nu karln ÄR otrogen, inte om någon "chans" utan om planerade träffar. 

    Och sen, män tar inte ALLS alltid chansen till knull! Visst, finns det en attraktion, får man inte det man vill ha hemma, etc... men att generalisera att ALLA män ALLTID knullar vid sidan av, oavsett vad du har för bittra erfarenheter, det stämmer inte. 

    Till TS, testa att ställa några snabba ingående kontrollfrågor om kursen, var den hölls, fick de någon god mat, etc. Saker som liksom går att kontrollera... och sen får du helt enkelt kontrollera att det han svarar stämmer. 
  • Friger
    TriC skrev 2022-01-17 11:18:10 följande:

    Du skriver att han varit otrogen tidigare. Med den vetskapen skulle jag säga att det är väldigt troligt att han är det nu också. 
    Jag har väldigt svårt att förstå varför människor accepterar otrohet från sin partner. Men eftersom du valde att behålla honom efter förra gångerna så får du helt enkelt räkna med att han kommer vara det igen. Det är det valet du har gjort. 

    Talesättet "en gång otrogen, alltid otrogen" stämmer i de allra flesta fall (även om få undantag finns). 


    Förstod det som att han försökt men inte lyckats. Vad säger att han skulle vara så mycket mer framgångsrik nu? Stackarn... :P

    Kan ju finnas en naturlig orsak också. Om han jobbar över på morgonen kan det ju teoretiskt vara egen-tid han söker. Slippa morgonrutiner med trilskande ungar.
  • Ocdmänniska

    Låter ju i grund och botten att det inte är någon att lita på. Undrar lite smått varför du är med någon som var försökt att vara otrogen mot dig flera gånger? Det är väl ändå inte kärlek?

  • TriC
    Friger skrev 2022-01-17 12:00:10 följande:
    Förstod det som att han försökt men inte lyckats. Vad säger att han skulle vara så mycket mer framgångsrik nu? Stackarn... :P

    Kan ju finnas en naturlig orsak också. Om han jobbar över på morgonen kan det ju teoretiskt vara egen-tid han söker. Slippa morgonrutiner med trilskande ungar.
    Men att "försöka" vara otrogen är också att vara otrogen! Och det betyder att han, med största sannolikhet, kommer fortsätta "försöka". 
  • Anonym (Rakt på sak)
    TriC skrev 2022-01-17 13:05:21 följande:
    Men att "försöka" vara otrogen är också att vara otrogen! Och det betyder att han, med största sannolikhet, kommer fortsätta "försöka". 
    Precis. Bara för att han misslyckas betyder inte att det är ok.
  • Anonym (A)
    Ocdmänniska skrev 2022-01-17 12:17:22 följande:
    Låter ju i grund och botten att det inte är någon att lita på. Undrar lite smått varför du är med någon som var försökt att vara otrogen mot dig flera gånger? Det är väl ändå inte kärlek?
    Håller med
  • Anonym (Ö)

    Kanske, kanske inte.

    Han känner troligen av din misstänksamhet också. Du kanske sulle ställa dig själv frågan - är du lycklig i ert förhållande? Vill du fortsätta leva med dessa tankar?

  • Anonym (Jag)

    Jag åker hemifrån 45min tidigare ?till jobbet? varje morgon, för att träffa den jag har vid sidan av. Det blir åka av på olika sätt varje gång. Ingen av våra respektive anar något. Vill man så kan man. Om du vill veta gör ett spontanbesök. 

  • Anonym (GPS)

    Mitt ex var otrogen. min magkänsla skrek att något var fel i ett halvår innan jag kom på honom.
    Han började tidigare och slutade senare än vad han skulle nästan varje dag.. hans telefon satt klistrad i handen dygnets alla timmar förutom när han sov. Konfronterade flera gånger, men fick bara höra att jag var svartsjuk och inbillade mig. Han dolde alltid skärmen på telefonen. Vi hade båda iPhone och vi hade alltid kunna se varandra i ?hitta-appen? var den andra var.. Men det hade han stängt av. Försökte kolla hans telefon en natt, men han hade bytt kod, både på telefonen och hans klocka. Så jag tog en gammal iPhone, satte i ett simkort, la till mobilens konto i min ?hitta-app?, ställde in telefonen på ljudlös och att den skulle svara automatiskt när man ringde den. Sen la jag telefonen i hans bil. Väl gömd. Samma dag åkte han tidigare till jobb, men jag såg vart han parkerade - och det var inte i närheten av hans jobb. Ringde upp telefonen och hörde honom säga hej och en tjej svarade hej tillbaka. Jag åkte dit och såg att bilen (som tillhörde tjejen jag misstänkte han var otrogen med) stod parkerad intill hans. Sen konfronterade jag dem där och då.
    Åkte hem och gick igenom hans dator och mail. Det visade sig att han köpt smycken och rosor till henne för över 2500kr av våra gemensamma pengar. Han hade också bokat bord för dem på alla hjärtans dag. 
    Jag förlät honom, men inom 1,5 månad fick jag en dålig magkänsla igen. Han skulle jobba över.. Så jag la mobilen i bilen igen.. såg att han inte jobbade över utan körde och ställde sig på en parkering. ringde upp telefonen och denna gången hörde jag vad de gjorde i hans bil?

    jag lämnade honom då. Och har lärt mig att alltid lita på magkänslan! alltid! om något förändras i ens partners beteende så finns det alltid en anledning.. 

  • Anonym (Snabba ryck.)
    Friger skrev 2022-01-17 10:03:45 följande:
    1-2tim är inte för träff irl. Ingen älskarinna som vill ses så ofta heller. I så fall leker han med dator/telefon på den extra fritiden. Han kan söka sexpartners, prata med älskarinna, han kan titta på Netflix. Vem vet?

    Kurs? Särskilt om övernattning. Ja, möjlighet till fuffens. Då kan han träffa folk absolut.

    Att telefonen är ren? Ja, den används antagligen inte på det sättet. Jag lever en mycket märkligt dubbelliv långt värre än din man. Jag trasslade in mig i det för länge sedan och det går inte för mig att komma ur. Inte sex, inte olagligt.

    Ändå är min telefon ren som snö. Du kan gå igenom den hur mycket du vill. Använder en anonym mejl som jag öppnar i inkognitoläge, stänger den efter jag använt den.

    Vet att många som sysslar med sex-fuffens använder sig av en app som heter kik. Kolla om appen är installerad. Kolla om appen dyker upp i appstore som förslag när du trycker på sökfältet.
    1-2 timmar hinner man mycket på. Ibland träffas vi 40 min och knullar. Snabba ryck blir ett måste om inget annat funkar. 

    Man "blir försenad" eller nåt dök upp så jag måste åka tidigare. Många jobb är helt perfekta för det. 
  • Anonym (Steffie)

    Går av någon anledning inte att citera någon. 
    Men till personen som skrev att man inte hinner på 1-2 timmar. 


    Jodå, det gör man absolut! För att vara ärlig och anonym så kan jag erkänna att jag träffade en gammal kk innan jag skaffade förhållande. 
    Han är sambo och har barn och har ett 7-16 jobb och vi fortsatte ha sex efter han blev tillsammans med henne. 
    Hon är väldigt svartsjuk så vi hade inte mycket tid, han kom hit direkt efter han slutat och vi hade sex sen åkte han hem. 
    Han kommer väääldigt snabbt men oavsett vad så kan man ha snabbisar, våra träffar (när han kommit inom efter jobb) har varit i max 10 minuter då han kommer in och klär av sig direkt. 
    Dom få gångerna han varit ute och festat sen han skaffade henne så har det varit lite längre. 
    Trots att han kommer snabbt och har bråttom hem så har det ändå varit värt det då han har en bra kuk. 


    sen är det såklart olika för alla och beroende på ifall det bara är sex som tjejen vet om. Är det bara sex så är 1-2 timmar mycket. 


    Och som svar till ts, jag tycker att det låter som om att han är otrogen speciellt när han även försökt innan. Försök överraska han på jobbet eller något så du kan veta helt säkert eller gå steget längre om du vill ha det bekräftat.

  • Anonym (kåtaLisa)
    Anonym (Steffie) skrev 2022-01-30 20:59:43 följande:

    Går av någon anledning inte att citera någon. 
    Men till personen som skrev att man inte hinner på 1-2 timmar. 


    Jodå, det gör man absolut! För att vara ärlig och anonym så kan jag erkänna att jag träffade en gammal kk innan jag skaffade förhållande. 
    Han är sambo och har barn och har ett 7-16 jobb och vi fortsatte ha sex efter han blev tillsammans med henne. 
    Hon är väldigt svartsjuk så vi hade inte mycket tid, han kom hit direkt efter han slutat och vi hade sex sen åkte han hem. 
    Han kommer väääldigt snabbt men oavsett vad så kan man ha snabbisar, våra träffar (när han kommit inom efter jobb) har varit i max 10 minuter då han kommer in och klär av sig direkt. 
    Dom få gångerna han varit ute och festat sen han skaffade henne så har det varit lite längre. 
    Trots att han kommer snabbt och har bråttom hem så har det ändå varit värt det då han har en bra kuk. 


    sen är det såklart olika för alla och beroende på ifall det bara är sex som tjejen vet om. Är det bara sex så är 1-2 timmar mycket. 


    Och som svar till ts, jag tycker att det låter som om att han är otrogen speciellt när han även försökt innan. Försök överraska han på jobbet eller något så du kan veta helt säkert eller gå steget längre om du vill ha det bekräftat.


    Klart han är otrogen. Kanske med mig? Jag gör allt för en skön kuk, och de otrogna är bäst för dom vill bara knulla utan allt det andra tjafset.
  • Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (kåtaLisa) skrev 2022-01-31 16:14:05 följande:
    Klart han är otrogen. Kanske med mig? Jag gör allt för en skön kuk, och de otrogna är bäst för dom vill bara knulla utan allt det andra tjafset.
    För en skön kuk? Hur många äkta kvinnor skulle uttrycka sig så? 
  • Anonym (kåtaLisa)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2022-01-31 16:59:16 följande:
    För en skön kuk? Hur många äkta kvinnor skulle uttrycka sig så? 
    Och du är en äkta kvinna? Tillåt mig gapskratta
Svar på tråden Är han otrogen?