• Lecar89

    Gravid...hjälp!

    Hej alla! 
    Jag hade min sista mens 25 november som var brunaktig, varade i 6 dagar. Jag känner inte av ägglossning överhuvudtaget. Däremot så har det visst sig att jag är gravid. Men jag vet inte hur jag ska räkna. Någon som kan försöka hjälpa mig? 

    Sista mens: 25 november 2021. 

    Första plusset: 28 december. Dock väldigt svagt  plus. 

    10 januari plussade jag med veckindikator som visade gravid 1-2 veckor, dock 20.00 på kvällen, samt två vanliga tester visade två sträck. Hur vet jag då när ägglossning skedde och sista mensen? 

    Vilke  vecka Jan jag då vara i? Hjälp mig gärna  ska på ett viabilitetsultraljud, som görs utanför magen eller vaginalt. För att veta mera mest pga att haft 3 MF efter vi gått sonen. 

    Kan ni hjälpa mig att räkna? Och möjligen veta vilken vecka jag är i? 


    Ha en underbar kväll, kram
  • Svar på tråden Gravid...hjälp!
  • trollhona
    Lecar89 skrev 2022-01-19 19:57:12 följande:
    Gravid...hjälp!

    Hej alla! 
    Jag hade min sista mens 25 november som var brunaktig, varade i 6 dagar. Jag känner inte av ägglossning överhuvudtaget. Däremot så har det visst sig att jag är gravid. Men jag vet inte hur jag ska räkna. Någon som kan försöka hjälpa mig? 

    Sista mens: 25 november 2021. 

    Första plusset: 28 december. Dock väldigt svagt  plus. 

    10 januari plussade jag med veckindikator som visade gravid 1-2 veckor, dock 20.00 på kvällen, samt två vanliga tester visade två sträck. Hur vet jag då när ägglossning skedde och sista mensen? 

    Vilke  vecka Jan jag då vara i? Hjälp mig gärna  ska på ett viabilitetsultraljud, som görs utanför magen eller vaginalt. För att veta mera mest pga att haft 3 MF efter vi gått sonen. 

    Kan ni hjälpa mig att räkna? Och möjligen veta vilken vecka jag är i? 


    Ha en underbar kväll, kram
    Om sista mensen var 25november så ska du haft ÄL drygt två veckor senare i mitten på december, sedan räkna några dagar innan ägget fäster. 
    Generellt räknar man dock från mens och inte när man tror att själva befruktningen ägt rum.
    Räknar man från sista mens så är du gravid i v9 nu, även om det inte är exakt så i realiteten.

    Grattis till bebis iaf. dags att börja fundera på namn
Svar på tråden Gravid...hjälp!