• pandarinen

När tror ni jag hade äl?

Fick molnande värk på söndag kväll. Måndag morgon blinkande gubbe. Mitt på dan kraftig smärta i magen, lugnt någon timme, därefter ett hugg i vänster nedre del av magen. 
    Fast gubbe på cb digital på em.
    Tisdag molnande värk av och till.
    Natten mellan tisdag och onsdag vaknar jag av ont i magen igen.
    Nu under onsdagen molmamde värk, som mensvärk typ.
    När tror ni min äl ägde rum?

• Svar på tråden När tror ni jag hade äl?
  • pandarinen

Tror du jag har ägglossning nu? Eller att det är förbi?
    Vi har haft sex månd tisdag och ikväll. 

• pandarinen

Är det positivt att känna av äl så här tydligt, kraftigt? Större chans till graviditet? 
    Hoppas så...

• Flerabarnsmamma

Jag är rätt säker på att du har ägglossning nu.

Jag har ägglossningssymtom i 4-5 dagar. År 2015 så blev jag gravid med min dotter 2 dagar efter att alla mina symtom var över. Den här gången blev jag gravid 3-4 dagar efter att alla symtom var borta. 
    Så skulle kunna säga att du kan bli gravid hela den här veckan. Nästa vecka är chansen/risken betydligt mindre.

• Flerabarnsmamma

Hurvida kraftiga symtom gör det lättare vet jag inte. Med min första hade jag inga symtom alls vid ÄL men med andra, tredje och fjärde så har jag haft kraftiga ägglossningsvärkar. Har blivit gravid på första försöket med alla 4. 

• pandarinen

Så ägget har alltså lossat tror du, då känns det ju som jag prickat in bra. Men i morgon känns det som det är övet eller vad tror du? Jag tror tyvärr inte jag får med min man på en fjärde omgång i rad.

• Flerabarnsmamma

Spermier lever i flera dagar så din man kan absolut få vila. Stressa inte upp för mycket med att man måste ligga varje dag. Det kan räcka med en gång när du har ÄL. Så luta dig tillbaka och låt simmarna göra jobbet och håll tummarna på att en rackare fäster. 

• pandarinen

Jo.... 10:e försöket bara så vill ju göra allt för att äntligen bli gravid någon gång....

• Flerabarnsmamma

Jaså, men då förstår jag att det är svårt att inte stressa upp sig och försöka med allt.

Yttligare tips jag kan komma med är att ligga kvar efter samlag med en kudde under rumpan så spermierna får nedförsbacke, men det har du nog testat med också. 

Vill det inte ta sig så bör ni snart kunna få hjälp från vården. Man ska väl ha försökt 1 år för att få hjälp 

• pandarinen

Jo kudde å benen upp i luften det har jag gjort varenda gång.
    Jag förstår intr hur du menar med att jag har chans att bli gravid hela denna vecka. Efter äggloss ingen har jag ju ingen chans. Och ältestet visafe ju stegring i måndag och tisdags...  att det var mina mest fertila dagar.

• Flerabarnsmamma

Jag pratar efter mina erfarenheter eftersom jag blivit gravid efter ägglossningens slut 2 gånger. Störst chans att bli gravid ska ju vara 2 dagar före till två dagar efter ägglossningen. Vilket ger många fertila dagar. 

• pandarinen

Så vi borde haft sex igår torsdag också kanske då.... för nu har jag inte längre några speciella syntom. 
    Hade ni bara sex vid slutet av ägglossningen?

• Flerabarnsmamma

Nä vi hade sex i början av ägglossningen. Sen gick jag ut och jobbade natt har jag för mig så vi låg inte i slutet av ägglossningen. Utan det var en rackare som levde kvar ett par dagar där inne 

Svar på tråden När tror ni jag hade äl?