• Anonym (TS)

I vilken vecka startade er förlossning med tredje barnet? Och hur?

Jag väntar mitt tredje barn och är i vecka 36+6 idag. Jag har tid för planerat snitt i vecka 38+4. 
    Är lite orolig för att förlossningen ska starta innan , speciellt om den startar med vattenavgång eftersom bebisens huvud fortfarande är rörligt (navelsträngen kan ju tydligen komma i kläm då).

Min första förlossning startade i vecka 38+5 med värkar (slutade med sugklocka) och andra startade i vecka 39+4 med vattenavgång (slutade dagen efter med akutsnitt). 

Förstår att det absolut inte går att veta hur det blir för mig den här gången men undrar ändå hur det har varit för er andra och vad som är vanligast med tredje barnet?
    Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden I vilken vecka startade er förlossning med tredje barnet? Och hur?
  • stor grön drake

Alla mina är födda bf +5 enligt journalerna, första eg bf +9 pga att en läkare klantade sig och sen gick det inte att ändra (var länge sen). Tredje barnet slulle vräkas två veckor innan bf, sen blev det uppskjutet en vecka, sedan en halv och när de väl började lite försiktigt så vägrade hon sammarbeta.

• Anonym (TS)
    stor grön drake skrev 2022-01-20 08:30:36 följande:

Alla mina är födda bf +5 enligt journalerna, första eg bf +9 pga att en läkare klantade sig och sen gick det inte att ändra (var länge sen). Tredje barnet slulle vräkas två veckor innan bf, sen blev det uppskjutet en vecka, sedan en halv och när de väl började lite försiktigt så vägrade hon sammarbeta.

Tack för svaret! :)
  • Anonym (G)

Första bf +10 
    Andra igångsatt bf+15
    Tredje bf+13
    Fjärde återstår att se men räknar med att gå över många långa dagar.. 

• Anonym (TS)
    Anonym (G) skrev 2022-01-20 12:25:40 följande:

Första bf +10 
    Andra igångsatt bf+15
    Tredje bf+13
    Fjärde återstår att se men räknar med att gå över många långa dagar.. 

Tack för svaret :) Tror min mamma gick över tiden med alla sina 4 barn också faktiskt ..
    Jag hoppas ju verkligen att min förlossning inte ska starta innan jag har tid för snitt 
  • assistent 13
    assistent 13 skrev 2022-01-20 14:40:53 följande:

37+2

1a 38+3
    2a37+5
    3 37+2
    4 33+4
Svar på tråden I vilken vecka startade er förlossning med tredje barnet? Och hur?