• Anonym (Hmmm)

Precis plussat och osäker om jag ska behålla.

Vi har försökt bli gravida i ca 3 år, fått ett MF och utomkvedskap. Har ätit ägglossningstimulerade tabletter några månader sedan. Nu har jag plussat, efter haft sex en gång under 2 månader- oväntat. 

Jag kände även senaste månaderna att vi bråkat mer- allt är fel som jag gör och han skriker ofta då han har hett temperament. Jag ville fokusera på körkort och läsa upp lite av de ämnen jag inte klarade i gymnasiet-för vill plugga vidare. Så tänkte vi får fortsätta försöka mot hösten kanske. Och har gått upp i vikt så vill gärna fokusera på det så jag kan må bra igen och vara hälsosam. Varit jättestressigt privat med olika händelser så jag kände mig inte alls glad vid plussat. Jag funderar om det är inte bättre ta bort  och satsa när vi är helt säkra. Sambon vill behålla och ser att allt vi har att göra går att lösa. Vi är äldre med så jag börjar tänka på om det kan bli svårare sen. Jag fyller 32 om några månader och sambon är 38. Tacksam över alla svar.

• Svar på tråden Precis plussat och osäker om jag ska behålla.
  • Anonym (Chock)

Tror du inte det är mest chocken och hormonerna som talar? Det kom ju totalt oväntat menar jag. Beslutet är ju ditt, men om du behåller tror jag absolut att det mesta kan ordna sig. Du skulle inte föda imorron direkt utan det finns gott om tid kvar. Att få barn precis i rätt tid när allt är som bäst runt om händer i princip aldrig. De flesta får ta det som det kommer.
    Och jag tycker ju att det är fantastiskt att det gick efter så lång tid! Glad  Vi kämpade i massor med år. Mot alla odds blev jag gravid med ett andra barn. Inte samma chock som för dig för vi gjorde ju FET medvetet, men vi trodde inte det skulle funka så på så vis var det en chock ändå.

Fatta inget förhastat beslut. Tänk efter noga. Olika scenarion. Kan du "leva" med en abort i bagaget och så tar det tre år till innan du blir gravid igen? Eller känns det bättre i längden att nu satsa på detta barn som trots allt blev till? Kört, plugg och annat går alltid göra sen. Eller som gravid till viss del. 

• Anonym (Chock)

Körkort ska det stå!

• Anonym (G)

Jag hade helt klart behållt med det bagaget. Som ovan säger går allt de där andra att lösa och bebisen kommer ju förhoppningsvis först om ca 8 månader. Du hinner göra en hel del på den tiden. Det finns ju inte garantier för att det blir en graviditet så jag skulle aldrig våga chansa. Jag tror du skulle ångra dig om ni längtat efter barn. 

Jag blev själv gravid (dock oplanerat) i somras. Har tre barn sedan tidigare. Hamnade oxå i någon slags chock och panik. Sambon sa att det är mitt val och min kropp men att han gärna behåller. (han är pappa till de andra tre oxå) Vi valde att behålla, för allt de praktiska löser sig. Är ni i v 36 och jag har inte ångrat beslutet men det är först nu som jag börjar längta.

Svar på tråden Precis plussat och osäker om jag ska behålla.