• Anonym (Liselott)

Precis plussat, men kommer inte längre tryck och bubbel i magen

Hej. Plussade för 4 dagar sedan. Var haft aktiv tryck vid livmoder, bubbel och att man känner att något är på g. Det försvann igår, efter min orgasm. Har jag orsakat det? Missfall på g? Det är min första graviditet. Har något pyttelitet tryck nånting under dagen men inget mer.

• Svar på tråden Precis plussat, men kommer inte längre tryck och bubbel i magen
  • Anonym (Gasell)

Vad menar du med tryck? Jag har vart gravid fem gånger, väntar bebis nr 4 nu v 36. Har aldrig känt något tryck? 

• Anonym (Liselott)
    Anonym (Gasell) skrev 2022-01-22 12:13:48 följande:

Vad menar du med tryck? Jag har vart gravid fem gånger, väntar bebis nr 4 nu v 36. Har aldrig känt något tryck? 

Skrev fel. Hade svårt att rätta rätt ord. Typ ilning, känns som livmodern stretchar ut sig. 
  • Anonym (Gasell)

Jag tror inte det är något tecken på att något skulle vara fel. Än så länge är ju embryot extremt litet och livmodern börjar ju såklart växa och det kan ila, kännas som mensvärk osv. Men det är ju inte konstant. Så länge du inte blöder, har extrema smärtor eller symtomen kommit och plötsligt försvinner och inte kommer tillbaka så skulle jag inte oroa mig direkt. Förstår att man är orolig att något ska gå fel men försök att vara glad och lycklig för graviditeten. 

• Anonym (Gasell)
    Anonym (Gasell) skrev 2022-01-22 13:08:44 följande:

Jag tror inte det är något tecken på att något skulle vara fel. Än så länge är ju embryot extremt litet och livmodern börjar ju såklart växa och det kan ila, kännas som mensvärk osv. Men det är ju inte konstant. Så länge du inte blöder, har extrema smärtor eller symtomen kommit och plötsligt försvinner och inte kommer tillbaka så skulle jag inte oroa mig direkt. Förstår att man är orolig att något ska gå fel men försök att vara glad och lycklig för graviditeten. 

Med symtom menar jag me illamående, ömma bröst och sådant. Växtvärk och ?ilingar? är mer i början och som sagt kanske inte lika konstant. Sen är det ju väldigt tidigt ännu så symtomen kanske inte ens kommit ännu.
  • Anonym (J)

Jag har bara haft lite växtvärk nån enstaka gång runt v 8-9 när jag varit gravid. Annars har jag inte känt nånting förrän bebisen börjat sparka runt v 20 

Svar på tråden Precis plussat, men kommer inte längre tryck och bubbel i magen