• Bffebruari

Har min förlossning startat? V 37

Hej! Jag är gravid i vecka 37 (36+2). 
    I onsdags när jag var inne på förlossningen blev jag undersökt och var då öppen 1 cm och bm kände bebisens huvud, livmodertappen var 2-3 cm lång men bakåtriktad och bebis är fixerad. I fredags morse gick min slempropp som var blodblandad. Igår (lördag) var jag illamående hela dagen och jag fick även springa på toaletten 3 gånger för jag var så lös i magen. Idag söndag har jag hittills inte känt någonting mer än lite molande värk.

Tror ni att förlossningen är på g nu?? Jag vet ju att slemproppen kan gå flera veckor innan det är dags, men även att förlossningen startar så för många. Vad tror ni? Ni som varit med om liknande, hur lång tid tog det tills ni fick riktiga värkar eller att vattnet gick? 
    (Jag är förstföderska).

• Svar på tråden Har min förlossning startat? V 37
  • Flerabarnsmamma

Låter absolut som att den är på gång nu. Låter liknande som med min första.

Min slempropp lossnade två gånger, en gång ca 2 dagar innan och sen på förmiddagen den 20 mars, kl 20 på kvällen kom första värken, sen kom dom oregelbundet, jag var vaken hela natten och som dig var jag risig i kistan men mådde inte illa, vid 05 så var värkarna såpass täta att vi åkte in till förlossningen och kl 09.48 den 21 mars föddes min första son som i år fyller han 15. 

Svar på tråden Har min förlossning startat? V 37