• JoeyB

Halvammar 9-månaders bebis och vill bli gravid igen.

Hej!
    Jag har en 9-månaders pojke och vill gärna försöka få ett syskon nu när kroppen börjar kännas ok igen. Han är dock väldigt fäst vid amningen och jag tycker väldigt mycket om att amma men min ägglossning lyser med sin frånvaro. Jag ammar en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen men många nötter är kämpiga (Pga tänder, förkylningar mm) så han blir som klistrad vid brösten och det är svårt att få honom att sova/slappna av utan. De senaste två nätterna har min sambo lyckats natta honom efter en stunds kamp och då har jag bara am en gång framåt småtimmarna. Någon som har erfarenhet av att ägglossningen kommit igång när man väl lyckats få så glest mellan amningstillfällena? Vet ju att en del får tillbaka ägglossning tidigt trots att de ammar men för mig undrar jag om jag helt måste sluta eller om det finns hopp när jag lyckas så glest? Vad är era erfarenheter?

• Svar på tråden Halvammar 9-månaders bebis och vill bli gravid igen.
  • Loreena1

Det är säkert individuellt! Jag blev gravid med yngsta sonen först när jag slutat amma äldsta när han var 13 månader.

• Nathaliextnf

Jag blev gravid när jag helammande i höstas, tyvärr slutade det i MA. Men nu innan jul blev jag gravid igen när jag bara ammade som du gör nu. Testa med ägglossningstest om du är osäker på när och om du har ägglossning. Lycka till!

Svar på tråden Halvammar 9-månaders bebis och vill bli gravid igen.