• Anonym (Hej)

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som tidigare varit otrogen?

???

• Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som tidigare varit otrogen?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hej) skrev 2022-01-26 15:45:45 följande:
    Skulle du kunna vara tillsammans med någon som tidigare varit otrogen?

???

Beror på.

Om det var ett engångsknull i fyllan när personen var ung, ja.
    Om det hände när personen var mogen, nej
    Om det var något som pågick under lång tid, nej.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2022-01-26 16:45:53 följande:

Ja, alltså. Hur får man reda på det om hen inte berättar? Tror jag läst att 50% har varit otrogna någon gång så chansen är stor att träffa på en.

Jag tänker att misstag är till för att lära sig, utvecklas och bli en bättre människa. Det är alltså snarast en fördel och inte nackdel att möta någon som någon gång varit otrogen.

Dessutom tror jag på ödmjukhet inför sina egna fel och brister och jag är helt övertygad om att livstids straff för moraliska missgärningar är totalt oförenligt med att kunna ha en hållbar relation.

Den som påstår att en gång otrogen alltid otrogen och att det inte går att förlåta går helt bort. Därför ska man ställa frågan tidigt så att man kan sålla agnarna från vetet.

Skulle du resonera likadant om det handlar om tex styckmördare?

Om det du skriver stämmer borde ju alla som sitter på anstalt vara säkra kort för ett bra förhållande för givetvis har de ju alla lärt sig av sina misstag?

Ja alla har ju fel och brister men alla har inte samma slags fel och brister och det är kanske lite dumt att generalisera grovt om brister för att vara glömsk av sig är kanske inte riktigt i samma klass som att bedra sin partner med 14 andra?

Japp det är bra att göra sig en klar bild av en potentiell partner innan man inleder ett förhållande, dock är ju inte alltid människor ärliga med saker de skäms över och kommer inte alltid svara ärligt bara för att man frågar. Och det är väl kanske där personens tidigare agerade kommer in i bilden som ett sätt att försöka göra sig en bild av personen. Om en person säger sig vara ärlig med det visar sig att personen ljugit för alla som den känner så är ju personen förmodligen inte ärlig.
  • Anonym (kanske)
    Anonym (jaha) skrev 2022-01-28 16:43:39 följande:
    Inte ens om personen gått bakom ryggen på sin partner i 10 år med samma person?

Hur mycket lögner, uppsåt, planerande, respektlöshet och iskall hänsynslöshet  krävs inte för att bedra sin partner under flera år?
    Jo, i så fall skulle jag nog vara lite tveksam. Men jag tror att det är sällsynt att en otrohet med samma person pågår så länge.
  • Anonym (Ka)

Det förekommer....Jag vet.

• Anonym (Maja)

Kanske beroende på omständigheterna. Men antar att jag inte ens skulle få reda på om så var fallet eller ej. Det är väl inte sånt man berättar på första dejten precis. Gjorde nån det skulle jag backa däremot. 

• Anonym (Sumprunkare)

Mycket bättre om dom varit IS-soldater. Då kan jag förlåta allt. Så sexiga :)

• Anonym (jaha)
    Anonym (kanske) skrev 2022-01-28 19:30:35 följande:
    Jo, i så fall skulle jag nog vara lite tveksam. Men jag tror att det är sällsynt att en otrohet med samma person pågår så länge.
    Nja, det är nog vanligare än man tror, kanske inte just 10 år, men ett eller flera år är inte ovanligt. Jag tror snarare att det är vanligare med längre paralella förhållanden än att man ligger med många olika ramdom personer.

De flesta otroheter sker ju mellan människor som känner varandra, tex kollegor, ett ex, en gammal kk, etc.. någon man åmgås med ofta och fattat tycke för eller redan haft en relation till och gillar sen tidigare. När det väl börjat så pågår det ofta rätt länge. Det finns ju inga direkta hinder annat än personernas rymliga samvete och kan pågå tills någon blir påkommen, tröttnar, eller omständigheter förändras som tex att någon av dem flyttar, byter jobb, träffar nån ny, etc. . Jag tror den sortens otrohet är betydligt vanligare än att någon aktivt söker efter någon att vara otrogen med på. 
  • Anonym (Provat)

har provat, det var inte bra. Inte för att personen gjorde något mot mig vad jag vet utan för att personen var helt nojig över att jag skulle vara otrogen. 

• Dirtyminded

Japp. Been there, done that och jag skulle kunna göra det igen.

Sen finns det naturligtvis grader i helvetet, mer utstuderade dubbelliv, 2 olika familjer i olika städer, etc, kanske går bort...

Men att en tjej som jag skulle dejta gjort snedsteg och knullat lite vid sidan av skulle definitivt inte avskräcka, snarare tända... Flört

• Anonym (Hej)

Tycker det är ?roligt? , här på Fl är många väldigt dömande, men så läste jag kommentarer på fb Aftonbladet om den här påven som blev avstängd, där va folk inte alls dömande och kallade han mänsklig. Så olika det kan vara. 

• Anonym (TR)
    Anonym (Hej) skrev 2022-02-02 14:08:04 följande:

Tycker det är ?roligt? , här på Fl är många väldigt dömande, men så läste jag kommentarer på fb Aftonbladet om den här påven som blev avstängd, där va folk inte alls dömande och kallade han mänsklig. Så olika det kan vara. 

Biskop, inte påve...

Uttalade sig hans fru där?

• Anonym (Hej)
    Anonym (TR) skrev 2022-02-02 14:17:13 följande:
    Biskop, inte påve...

Uttalade sig hans fru där?
    Ok jag är trött, ber om ursäkt för felet. Nej det gjorde hon inte.
  • Anonym (TR)
    Anonym (Hej) skrev 2022-02-02 14:35:59 följande:
    Nej det gjorde hon inte.
    Det är väl främst hon, och eventuella framtida partner, som har störst anledning att ha åsikt i det fallet.

• Anonym (Helmut Kohl)

Absolut. Det går inte att dra alla otrogna över en kam, och anledningarna till otroheter skiljer sig åt. Personen har inte gjort någonting mot mig utan det är inom dess tidigare relation och den har inte berört mig alls.

• Anonym (M)

Naturligtvis inte. Skulle aldrig inleda något med en tjej jag visste varit otrogen tidigare.

• Anonym (TR)

Kan man dra slutsatsen att de som blivit bedragna inte vill träffa en ny partner som varit otrogen i tidigare förhållamnen, men de som själva varit otrogna säger att gjort är gjort och inget att bry sig om?

• Anonym (nää)

De jag vet om som varit otrogna (mer än ett enstaka felsteg som mycket ung), är människor med en tveksam moraluppfattning som sätter sin egen lust högre än respekt för sin partner. De skulle allihopa kunna vara otrogna igen om tillfället dök upp. Skulle aldrig kunna vara tillsammans med en sådan person igen, har gjort det misstaget. 

Svar på tråden Skulle du kunna vara tillsammans med någon som tidigare varit otrogen?