Skulle du kunna vara tillsammans med någon som tidigare varit otrogen?
???
???
???
Ja, alltså. Hur får man reda på det om hen inte berättar? Tror jag läst att 50% har varit otrogna någon gång så chansen är stor att träffa på en.
Jag tänker att misstag är till för att lära sig, utvecklas och bli en bättre människa. Det är alltså snarast en fördel och inte nackdel att möta någon som någon gång varit otrogen.
Dessutom tror jag på ödmjukhet inför sina egna fel och brister och jag är helt övertygad om att livstids straff för moraliska missgärningar är totalt oförenligt med att kunna ha en hållbar relation.
Den som påstår att en gång otrogen alltid otrogen och att det inte går att förlåta går helt bort. Därför ska man ställa frågan tidigt så att man kan sålla agnarna från vetet.
Det förekommer....Jag vet.
Kanske beroende på omständigheterna. Men antar att jag inte ens skulle få reda på om så var fallet eller ej. Det är väl inte sånt man berättar på första dejten precis. Gjorde nån det skulle jag backa däremot.
Tveksamt
Mycket bättre om dom varit IS-soldater. Då kan jag förlåta allt. Så sexiga :)
har provat, det var inte bra. Inte för att personen gjorde något mot mig vad jag vet utan för att personen var helt nojig över att jag skulle vara otrogen.
Japp. Been there, done that och jag skulle kunna göra det igen.
Sen finns det naturligtvis grader i helvetet, mer utstuderade dubbelliv, 2 olika familjer i olika städer, etc, kanske går bort...
Men att en tjej som jag skulle dejta gjort snedsteg och knullat lite vid sidan av skulle definitivt inte avskräcka, snarare tända...
Tycker det är ?roligt? , här på Fl är många väldigt dömande, men så läste jag kommentarer på fb Aftonbladet om den här påven som blev avstängd, där va folk inte alls dömande och kallade han mänsklig. Så olika det kan vara.
Tycker det är ?roligt? , här på Fl är många väldigt dömande, men så läste jag kommentarer på fb Aftonbladet om den här påven som blev avstängd, där va folk inte alls dömande och kallade han mänsklig. Så olika det kan vara.
Absolut. Det går inte att dra alla otrogna över en kam, och anledningarna till otroheter skiljer sig åt. Personen har inte gjort någonting mot mig utan det är inom dess tidigare relation och den har inte berört mig alls.
Naturligtvis inte. Skulle aldrig inleda något med en tjej jag visste varit otrogen tidigare.
Kan man dra slutsatsen att de som blivit bedragna inte vill träffa en ny partner som varit otrogen i tidigare förhållamnen, men de som själva varit otrogna säger att gjort är gjort och inget att bry sig om?
De jag vet om som varit otrogna (mer än ett enstaka felsteg som mycket ung), är människor med en tveksam moraluppfattning som sätter sin egen lust högre än respekt för sin partner. De skulle allihopa kunna vara otrogna igen om tillfället dök upp. Skulle aldrig kunna vara tillsammans med en sådan person igen, har gjort det misstaget.