• Anonym (osäker)

Skuldbrev och lånehandlingar till bank vid lån..?

Har småskulder som jag ska sätta ihop till ett större på banken med bättre ränta. De ska skicka hem skuldbrevet från banken som jag ska skriva under men jag ska även skicka med övriga lånehandlingar? Menar de då papper på alla mina smålån eller ? Har ju inga lånehandlingar/dokument tex från Klarna? Kan någon berätta hur det går till? Har fått lånet beviljat redan. 

• Svar på tråden Skuldbrev och lånehandlingar till bank vid lån..?
  • Anonym (Banken eller du)

Om du vill att de ska betala bort smålånen behöver de veta  vart pengarna ska sättas in..
    Det kan du göra själv hemma när du fått in det nya lånet. 
    De bryr sig inte om vad du gör med pengarna. Det är mitt ansvar att se till att jag betalar bort smålånen. Gör jag inte det så får jag ju skylla mig själv..

Glöm inte att för varje lån du ska betala av, ring och fråga vad saldot är just idag så du betalar in rätt summa.  

• Anonym (osäker)

Jag har frågat på ställena idag men ska fråga igen samma dag jag ska betala. Så de skickar alltså bara ut lånet så jag kan betala själv. Det känns bättre!

Anonym (osäker) skrev 2022-01-26 20:32:11 följande:

Jag har frågat på ställena idag men ska fråga igen samma dag jag ska betala. Så de skickar alltså bara ut lånet så jag kan betala själv. Det känns bättre!

Man kan välja men det blir mer stök att ge dem alla uppgifter. Sen är det kul tycker jag att ringa och fråga efter dagens saldo och att man ska betala av allt. 
Svar på tråden Skuldbrev och lånehandlingar till bank vid lån..?