• Un1x

    Leggings på kvinnor 40-45+

    Hej!

    Tänkte höra med er vad ni har för åsikter om leggings på kvinnor 40-45+?

    Skriv gärna ålder och kön på er.

    Nyfiken på vad ni tycker där ute?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Leggings på kvinnor 40-45+
  • Fjäril kär

    Leggings under kort kjol och framförallt vita leggings under kjol är det mest fula som finns.

    Man kommer undan med sånt som 9-åring men sen borde det vara spöstraff på något så ohyggligt fult 

  • Anonym (A)

    Det Fjäril kär sa. Huga.

    Det närmaste jag kommer leggings är mina träningstajts. Inget jag går på stan med.

  • Mrs Moneybags

    Jag är ju över 50, men jag har träningstights rätt ofta när jag är ledig. Jag bryr mig inte ett dugg om vad folk tycker om den saken.  

  • Anonym (Skillnad på olika)

    Alltså det är skillnad på leggings och leggings. 
    Det finns tunna leggings som är nån form av original, då dom är avklippta strumpbyxor i princip. 
    Sen av nån anledning används ordet leggings till det som ska vara tajts, vilket är tunna och tajta byxor. 

    Leggings är tunna strumpbyxor utan fot. Såna är asfula

    Tajts kan funka beroende på material och utförande samt hur man kombinerar det med andra plagg

  • Anonym (fuskskinn)

    Jag använder bara de som ser ut som skinn nu. Så sköna och mjuka. Känner mig fin i dem fast jag är ganska tjock. 

  • Anonym (Lina)

    Nu kanske jag inte är rätt person att svara eftersom jag är runt 25 år, men jag och mina väninnor är eniga i att leggings är snyggt medan strumpbyxor genast blir lite tantigt. 

  • Gameofthrones

    Det är snyggt men ingen kameltå är det inget snyggt. Ha då en lång/kort kjol över 

  • Silverjenny

    Jag har gärna leggings med en längre tunika eller annan luftig överdel till. Jag har inte kroppen längre att kunna ha enbart leggings och tajt linne, jag känner mig inte bekväm själv om valkarna väller fram. Är snart 50-årig lätt överviktig tant.

    En lös top som går över rumpan och leggings är bekvämt och snyggt! Och jag kan ha alla olika slags leggings, strumpbyxor eller tunna tajta byxor.

  • Anonym (Maja)

    Jag har ingen specifik åsikt om leggins utifrån en viss åldersgrupp. Det beror ju snarare på hur man bär dem och vilken typ av leggins. 

    Om en kvinna har klänning och skor på sig så kan man ju faktiskt inte veta om det är leggins eller strumpbyxor hon har på benen om hon har leggins i samma material som även strumpbyxor finns i. 

    Jag kan ha en åsikt om vad jag sjäkv tycker är s yggt och inte men inte vad andra bör ha på sig (förutom med vissa undantag, som klädkoder i vissa sammanhang osv). 

  • sextiotalist
    Anonym (Skillnad på olika) skrev 2022-01-27 10:34:41 följande:

    Alltså det är skillnad på leggings och leggings. 
    Det finns tunna leggings som är nån form av original, då dom är avklippta strumpbyxor i princip. 
    Sen av nån anledning används ordet leggings till det som ska vara tajts, vilket är tunna och tajta byxor. 

    Leggings är tunna strumpbyxor utan fot. Såna är asfula

    Tajts kan funka beroende på material och utförande samt hur man kombinerar det med andra plagg


    Perfekt att ha kalla dagar under byxor. Det är väl det enda användningsområdet jag kan tänka mig.
    Tycker det är obekvämt med tjocka strumpor med fot, men lider pin när man har kjol eller klänning, då det blir nylonstrumpor 
  • Anonym (upp till var och en)

    Min man (40 år) säger att det är upp till var och en. Utseendemässigt säger han att det beror på hur hon ser ut om det är snyggt.

    Själv är jag 39 och han älskar när jag har leggings, tvivlar starkt på att det kommer ändras innan min födelsedag Flört

    Jag går oftast i mjukisbyxor eller leggings hemma eller när jag tar mig till jobbet.

Svar på tråden Leggings på kvinnor 40-45+